Gå til innhold

Sortnivå-trøbbel for Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå uttaler Panasonic at TV-ene er utstyrt med en mekanisme som gradvis øker spenningen på komponenter internt, for å opprettholde god bildekvalitet over tid.

Dette er jo tydeligvis et kompromiss mellom å få redusert maks lysstyrke eller å få økt minimum lysstyrke. Folk har nok forskjellige meninger om hvilke av disse de frykter mest.

 

Som følge av denne spenningsøkningen blir også baklyset sterkere.

Baklys på plasma?

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om baklys her, siden plasma ikke har baklys. Det er nok Håvard Røste som har forstått/oversatt feil fra sitatet i artikkelen til engagdet... Det står " As a result of this automatic voltage adjustment, background brightness will increase from its initial value ... " i artikkelen...

Lenke til kommentar
Panasonics plasma-TV-er har fått mye skryt for godt sortnivå, ikke minst etter at selskapet overtok Pioneers legendariske Kuro-teknologi.

 

Dette har vel ikke skjedd enda. Det var snakk om et produksjonssamarbeid før Pioneer la ned produksjonen. Kuro-teknologien implementeres ikke hos Panasonic før på 2010/11-modellene.

 

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subacti...p;id=1257416283

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Jeg har en G10 50" kjøpt våren 2009. Synes bildet ikke er så bra nå som da jeg kjøpte den. Har "forklart" dette form eg selv med at wow-opplevelsen har lagt seg over tid. Skal følge utviklingen fremover. Håper det kommer en firmware oppgradering som fikser dette dersom det er noe i at dette er et faktisk problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er det noen som har forsøkt å reklamere på TVen med bakgrunn i dette? Jeg har selv dette problemet, og må innrømme at jeg føler meg lurt. Jeg kjøpte TVen i hovedsak pga det utrolige sortnivået. Og nå er den helt grå og sorte partier i filmer er egentlig bare en slags grøt. Jeg ville jo påstå at produktet ikke lenger fungerer som "announced" :-S

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ja, er det noen som har klaget på dette? Jeg hadde en g10 som måtte byttes pga. feil, og sitter nå med en G15e. Jeg hadde ikke G10'en mer enn 1 måned, så jeg kan ikke dømme hvor dårlig den ville blitt etterhvert, men etter å ha fått den nye G15, så skal jeg følge nøye med. Jeg har tenkt til å ta bilder, for å sammenligne om det har blitt noe dårligere, for det er ikke sikkert at jeg merker noen forskjell, jeg er ikke så "videophile", kun litt.

 

Det er noen som sier at de har merket lite, noen har ikke merket noe, og noen har merket ekstremt stor forandring når det gjelder sortnivå. Vet ikke om det kommer an på øyet som ser, eller om det er forskjell fra apparat til apparat (noe det egentlig ikke skal være ifølge Panasonic angående dette med forandring av volt), det skal jo egentlig være likt på alle med g11/g12 paneler! Right?

 

Hvis dette ikke bare går utover sortnivået, men også gjør filmopplevelsen til et mareritt så har man det grunn til å klage. :/

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...