Gå til innhold

– En av de viktigste spillseriene noensinne (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en følelse av at mange anmeldere av ME2 lot seg blende litt for mye av den helt rå åpningen av spillet, for det har noen svakeheter som burde trukket det ned en karakter eller to.

 

De har klart kunststykket å bytte ut noe de fikk klager på var ensformig og kjedelig med noe som er enda mer ensformig og kjedelig.

Tenker selvfølgelig på planet scanningen som er kommet.

Har du scannet et par planeter er resten bare et stort ork å gidde.

 

Hackingen er likedan, selv om denne ikke er så ille som nevnte scanning er det meg en gåte at de ikke kom på bedre ideer for å løse disse tingene. Det er rett og slett gørr kjedelig i lengden.

 

Jeg sliter endel med bugs i mitt 360 spill også, og selv om det ikke er veldig plagsomt har det hendt litt for ofte man blir sittende fast i kanter o.l så man må loade siste save.

 

Ikke kommet lengre enn ca halvveis, men synes også at våpenutvalg var rimelig tamt, og savner mer kontroll over inventory osv enn de gir en i ME2, men her er det vel bare en vane fra andre RPG som sitter igjen.

 

At ME2 selger godt er jo hyggelig og vel, men noe kultspill er det vel ganske langt unna å være.

Lenke til kommentar

er vell å ta i litt ? Vil si at Spill som Half-life kunne jeg gjerne lest i bokform eller se på kino. Dette er en realistisk historie. Og hvis du har hørt om Den Lengste Reisen fra Funcom? Den slår lett Mass effekt når det kommer til "kultur"-delen

Endret av KristofferH
Lenke til kommentar

Liker denne trenden med alle de gode spillene for tiden. Virker som om spillutviklere virkelig legger ned store investeringer for å lage virkelig gode spill. Uncharted, Arkham Asylum, Mass Effect, GTA osv.

Blir bare bedre og bedre å være i besittelse av en konsoll. Eneste som er litt dumt er denne plagsomme eksklusiviteten som plager stadig flere spill. Er ikke helt tilhenger av slikt, og tror det skader spill/konsollindustrien mer enn det gjør nytte. Greit nok at folk kjøper flere konsoller, men tror det finnes flere som heller dropper å kjøpe et spill hvis det ikke finnes til den konsollen man har i stua.

 

Man vil nok alltid ha utviklere som kun produserer til én konsoll, og det er greit nok, men denne trenden med å betale for en tidsbegrenset eksklusivitet (eks. GTA DLC, Ghostbusters, Fallout3 DLC) er jeg ingen tilhenger av.

Lenke til kommentar

Vil anbefale å spille enern først ja! Møter på endel karakterer som du ser igjen i toern :) Greit å vite bakgrunnshistoriene til de forskjellige. Ellers er jeg enig med all den gode omtalen spillet får.

I starten savner du endel RPG-elementer fra enern, men etter en stund innser en at alt egentlig er forbedret. Feks. spesialisering på alle skills, utallige upgrades ved bruk av mineraler osvosv. Dessuten er combaten MYE bedre.

 

Edit. I enern var det for det meste xpen som holdt meg gående, mens her er det combaten og i enda større grad historien. Det jeg ønsker å se i treern er dog enda en litt dypere rpg-elemnter, nå som combaten er perfeksjonert.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Eneste som er litt dumt er denne plagsomme eksklusiviteten som plager stadig flere spill. Er ikke helt tilhenger av slikt, og tror det skader spill/konsollindustrien mer enn det gjør nytte. Greit nok at folk kjøper flere konsoller, men tror det finnes flere som heller dropper å kjøpe et spill hvis det ikke finnes til den konsollen man har i stua.

 

Man vil nok alltid ha utviklere som kun produserer til én konsoll, og det er greit nok, men denne trenden med å betale for en tidsbegrenset eksklusivitet (eks. GTA DLC, Ghostbusters, Fallout3 DLC) er jeg ingen tilhenger av.

Det er kun MS som driver og betaler tredjepartsutviklere. Ellers er jeg uenig i at trenden er at flere og flere spill er eksklusive. Det er jo stikk motsatt. Se på forrige generasjon, du. LANGT flere PS2 only spill elleg Xbox only. Nå når begge konsoller selger ganske jevnt like mye så har jo MANGE flere spill blitt multiplattform og det er jo bra.

 

Jeg liker IKKE tidsbegrensede eksklusive spill, men jeg liker pur eksklusive utviklere som f.eks. naughty dog, insomniac games osv. Da kan de konsentrere seg om å utnytte akkurat den konsollen. Man kan rett og slett ikke få med seg alt, og jeg syns ikke noen har rett til å klage på at det er for få bra spill å spille. Ikke på noen av HD-konsollene.

Lenke til kommentar

Hm, har alltid trudd at kultfenomen betydde at det var en "liten" grupp mennesker som omfavnet noe jeg. ME2 selger vel millioner av kopier og er vel mer en mainstream suksess?

 

Er mulig det står noe som rettferdiggjør uttalelsen i artikkelen, men våger ikke lese den pga at jeg ikke har fått spillet enda.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...