Gå til innhold

Metroid Other M til sommeren? (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser utrolig frem til dette spillet! Men misliker ekstremt sterkt begrepet "voksent" som spilljournalister har adoptert hele tiden for å signalisere at et spill inneholder mer blod, gørr og sex. Dette er direkte oversatt fra det engelsk/amerikanske Mature der det signaliserer hvilken aldersgrense et spill får. At et spill får 18-årsaldersgrense (Rated M for Mature) betyr imidlertid ikke at spiller er noe spesielt mer "voksent" enn et spill med Mario i hovedrollen. Snarere tror jeg de fleste, om de tenker seg om, bør kunne være enige i at de spektakulære voldsorgiene med 18-årsaldersgrense først og fremst appellerer til ungdomer som selv er for unge til å oppleve. Særlig gutter i 12-18 årsalderen. Manhunt er rated M, Broken Sword er det ikke. Med denne språkbruken risikerer vi å kalle det første spillet for et mer "voksent" spill, altså mer passende til voksne, mens det i realiteten ikke er tvil om hvilket spill som er mest intelektuelt engasjerende. Og kanskje "voksent".

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er snakk om "voksent" slik som mange selvutnevte "hardcore"(usj)-spillere bruker for å beskrive spill med, men heller om historien i spillet. Other M vil nok dreie seg om forhistorien til Samus og hvis du har lest tegneserien vet du at den ikke er bare fryd og gammen.

 

Gleder meg veldig mye til dette jeg også. Håper bare ikke de går for langt unna den tradisjonelle metroidfølelsen. Jeg har ikke noe mot en historie i et metroidspill, men hvis historien går ut over utforskningsaspektet i spillet blir jeg litt skuffet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...