Gå til innhold

AVG og Norton fjerner Spotify

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har Symantec Endpoint på jobben. Fikk samme problemet i dagtidlig. Fikk samme feilen i AVG tidligere i uka her, men bare å legge spotify.exe i exceptions så løste det seg.

Ikke like enkelt på jobb da det styres sentralt.

Heldigvis har Symantec distribuert oppdatert signaturfiler nå. Kjøre LiveUpdate og reinstaller Spotify. Nå fungerer Spotify igjen til meg :)

Norton kommer sikkert med samme oppdateringen, men mulig Symantec Endpoint ble prioritert...

Endret av StormKnight
Lenke til kommentar

Spotify posta en oppdatering på Fjøsboka (spoiler for wall of text) :

Earlier today we were alerted by a number of users that Spotify was being blocked by various versions of Symantec/Norton anti-virus products. This caused the anti-virus software to falsely identify Spotify as a Trojan. I can assure you that Spotify is not a Trojan, this is simply a misunderstanding on Symantec’s part.

Both Spotify and Symantec are aware of this problem and they have been very quick to respond and release an update for their anti-virus software.

We’re told by Symantec that if you are running SEP or SAV, then Rapid Release definitions have just been released dated 28/01/2010 rev. 2 - these also have the fix included. They will be included in the next full release for both SEP and SAV. You can also manually download and install the new Rapid Release if you’d like. More help can be found on our forums.

If you need to reinstall Spotify it is quite easy to do and you can always log in with your existing account, no need to create a new one. You can download the installer from our website if necessary. Once you’ve restarted Spotify you may need to go to the Internet Properties in Symantec/Norton and ensure that Spotify is not blocked so it can connect to the internet.

We’re really sorry that this happened but we hope everyone can get back up and running soon.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...