Gå til innhold

Test: Cooler Master V8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir sittende med en følelese av at man kommer med litt ulike varianter nå med heatpipes, noen bedre enn andre. Kjøleren til Coolermaster er vel helt grei den. Jeg fant ut i sin tid at Corsair H50 var en kjekk løsning, siden det ble lettere å få varmen UT av kabinettet, noe som med Thermalright ble et litt større problem siden varmen den fjernet fra CPU ble sluppet ut i selve kabinettet..

 

Men det jeg savner, er noe nytt, om så med "mini"-fasekjøling eller noe som ikke krever stor plass men som samtidig er mer effektivt. Man kan jo bruke vann, men det krever til gjengjeld plass og litt kunnskaper og er gjerne ikke heeeelt billig. Vedlikeholdsfritt er det heller ikke.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Problemet med å få noe nytt er vel at det er ikke akkurat det største teknologi spranget på billige kjøleløsninger(gjetning).

 

Veldig enig, derfor kjøpte jeg meg en billig Coolermaster hyper 212 plus kjøler, Denne ser unektlig lik ut som mange av de andre heatpipe løsningen!

 

jeg valgte og sette på en nexus vifte på den da jeg tenker på støyen, med den vifta spinnede på 600rpm på en intelq8300 @3.8GHz ligger tempen på idle på 37grader. aldig vært høyere enn 57grader ved full load!

Lenke til kommentar
Man kan jo bruke vann, men det krever til gjengjeld plass og litt kunnskaper og er gjerne ikke heeeelt billig. Vedlikeholdsfritt er det heller ikke.

 

Hvor mye plass man trenger kommer helt an på hvor mye man skal kjøle, men uansett kjekt å ha et stort kabinett for vann. Kunnskaper trenger man ikke mye av, nok å lese vannkjølingsguiden og noen poster på forumet her. Som andre ting, så varrierer prisene, man kan godt få til noe som duger billig eller gå for det aller beste og dyreste. Mitt førstegangs vannsystem kostet ca. 5000kr, men så skulle jeg ha det beste og ;).

 

Ellers er det ganske vedlikeholdsfritt ;).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Syntes det er rart at coolermaster har valgt å ha kjøleribbene gå både på tvers og på langs, dette må da føre til dårligere luftstrøm og mere bråk?

 

Var akkurat det jeg tenkte på også. Og jeg er temmelig sikker på at det er årsaken til at den yter såpass dårlig med vifta spinnende på lav hastighet. Den klarer ikke å dra lufta igjennom "nettet" som oppstår godt nok.

 

Tror denne vifta kan fungere ganske godt med litt modifisering. F.eks 2stk lav effekts 80mm vifter som festes på sidene av de tverrgående kjøletårnene. Det burde hjelpe godt på luftstrømmen inn til 120mm vifta i midten samt ut fra den igjen.

 

En annen ting som er litt rart er at de designet det toppdekslet slik at det ser ut som en V6 :p

Lenke til kommentar
Man kan jo bruke vann, men det krever til gjengjeld plass og litt kunnskaper og er gjerne ikke heeeelt billig. Vedlikeholdsfritt er det heller ikke.

 

Hvor mye plass man trenger kommer helt an på hvor mye man skal kjøle, men uansett kjekt å ha et stort kabinett for vann. Kunnskaper trenger man ikke mye av, nok å lese vannkjølingsguiden og noen poster på forumet her. Som andre ting, så varrierer prisene, man kan godt få til noe som duger billig eller gå for det aller beste og dyreste. Mitt førstegangs vannsystem kostet ca. 5000kr, men så skulle jeg ha det beste og ;).

 

Ellers er det ganske vedlikeholdsfritt ;).

 

..tja...det er sant som du sier -men det ikke alle som synes det er enkelt siden det er knyttet usikkerhet til vannsøl mm. Ikke helt billig det der heller!

 

De skulle hatt en enkel fasekjøling eller noe som ikke er tiltenkt extreme forhold, men som er på høyde med gode vann/luftkjølere og helst litt bedre.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...