Gå til innhold

Billigere Blu-ray fra Oppo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man vurderer en av disse spillerene, og ikke vet om BDP-83 er verdt de ekstra pengene, så må man ta en kikk på resten av kjeden spilleren skal inn i.

 

Som de skriver på hidefdigest.com, så er BDP-80 ment som en transport, og bør kun brukes som standalone spiller sammen med små skjermer.

 

Så har man en god TV eller god video prossessor i forsterkeren (altså påkostet forsterker) så kan man like greit gå for BDP-80.

 

Personlig så har jeg både påkostet TV og forsterker. Min TV, Sonys 52W5500 har så å si det beste Sony kan komme med innen oppskalering. Oppo BDP-83 er MYE bedre på denne jobben.

Min forforsterker, Marantz AV8003 har også en meget god video chip, såpass god at når jeg for kort tid siden gikk fra GET sin standard dekoder, oppskalert via Marantz med composit inn, ikke så den altfor store forandringen når jeg fikk HD PVR en og kjører HDMI.

 

Jeg har også testet Marantzen kjapt mot Oppoen på skalering, og Oppoen vinner klart her også.

 

Legger man de få ekstra kronene i Oppo BDP-83, så kan man faktisk spare inn mer enn hva den maskinen koster på bare TVen. TV signalene er som regel ødelagte uansett, og HD sendinene blir uansett seende bra ut. Så det er DVD-avspillingen som man må ta en kikke på, og her er BDP-83 suveren, spesielt til prisen.

Lenke til kommentar

Hvordan er disse Oppo-spillerne på lyd, og vil det være stor forskjell på BDP-80 og 83 på lyd?

 

Er Oppo-ene så gode på lyd at man kan erstatte både en gammel DVD-spiller og gammel CD-spiller med en slik for å få en komponent mindre i racket, eller bør man beholde CD-spilleren i tillegg til Oppo-en, evt kjøpe en 4500kr+ Bluray-spiller fra HiFi-klubben, dersom man ikke bare skal se film, men også spille klassisk musikk på CD?

Lenke til kommentar
Hvordan er disse Oppo-spillerne på lyd, og vil det være stor forskjell på BDP-80 og 83 på lyd?

 

Er Oppo-ene så gode på lyd at man kan erstatte både en gammel DVD-spiller og gammel CD-spiller med en slik for å få en komponent mindre i racket, eller bør man beholde CD-spilleren i tillegg til Oppo-en, evt kjøpe en 4500kr+ Bluray-spiller fra HiFi-klubben, dersom man ikke bare skal se film, men også spille klassisk musikk på CD?

 

De med kresne ører sier at Oppo BDP-83 har sitt svake punkt på analog delen. Det finnes en "Special Edition" utgave som har en del bedre analog utganger for de som ønsker det, denne koster $400 mer enn original utgaven.

 

Jeg testet min BDP-83 opp mot Denon sin DCD-700AE CD spiller til 2998,- Oppoen var klart bedre på analogt. Faktisk syntes jeg den låt bedre analogt enn det Denonen gjorde digital, men da meget liten forskjell.

 

Kjører du digitalt så skal du veldig høyt opp i pris før du vil merke noe forskjell til en dedikert CD-spiller vil jeg tro. Jeg bruker selv Marantz SA8003 som CD spiller, og denne er bedre enn Oppoen, men det skulle vel også bare mangle når den koster nesten det dobbelte, og kun spiller CD og SACD (Stereo). Oppoen var bedre på SACD når jeg kjørte DSD direkte ut via HDMI, og lot min Marantz AV8003 stå for dekodingen. (SA8003 har bedre DA konvertere enn AV8003, så det låter bedre analogt enn digital fra min CD spiller).

 

Men dette er ingen enorm forksjell mellom Oppoen og Marantzen. Jeg tro de fleste vil være ekstremt fornøyd med den som alt mulig spiller. Kjører man digital, så burte BDP-80 holde lenge så lenge man har en god forsterker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...