Gå til innhold

IE9 får bedre fanefunksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fane inni en fane?

På den ene siden ser eg fordelen med dette, for eksempel kan eg ha en 'hardware' fane med flere hardware sider inni denne, eller en 'kjæreste' fane der eg stasjer alle de 20 fanene hun har åpnet og nekter meg å lukke.

 

På den andre siden så kan jo dette også bli for mye til slutt, poenget er jo å redusere antall klikk og øke oversiktlighet. Spennende hvordan de implementerer det.

Lenke til kommentar

MERE FANER.

 

Jeg har selv tonnevis av sider opp i flere browsere. Har stort behov for å gruppere ting, og åpne/lukke gruppevis.

 

Søk er så sinnsvakt kjipt, og favoritter blir ikke bedre enn søk når du har tatt vare på 1mill lenker.

 

mere mere mere ....

 

Hvor er FF og Opera ... de skal lissom være sånn derre bedre. Men neida. Ingenting ut over enkle faner. Selv plugins rundt faner suger i funksjonalitet.

 

Er jeg den eneste i verden som vil ha noe mer organisering og styring av faner og favoritter? Jeg har 10 faner åpne i øyeblikket i kategorien "websider jeg må bruke på jobb av typen jobbverktøy", og skulle gjerne hatt 4x flere.

Eller er det kun jeg som finner meg jobb der man må ha ørten browsere og faner oppe for å få litt fart på arbeidsdagen?

Jeg blir like forundret når jeg finner folk med 1 nettleser oppe, og kun 1 webside oppe, når man vet de er innom en hel bråte igjennom dagen.

Lenke til kommentar
Fane inni en fane?

Så vidt jeg skjønte er det snakk om å velge en annen fane fra inni en annen fane. Altså omtrent det samme som gjentatte Ctlr-tab gjør i Firefox, men tydeligvis med musen som navigasjonsinstrument i stedet for tastaturet og en mer grafisk måte å velge tab på. Jeg tipper løsningen vil stable forhåndsvisninger av tab-ene i en matrise så man kan velge tab med musa. Sikkert fint for trykkskjerm-bruk, men for vanlige PCer vil det nok gi ennå mer musebruk og musesyke. Sikkert også fint for hvermansen som ikke vet hva hurtigtaster er og du verden hvor det vil imponere hvermansen. (tenk Vista Aero flip 3D da det kom)

 

Redigert:

DarkSlayer: Det du savner er Firefox eller Opera anno 2005(?). Dvs. muligheten til å lage bokmerke-mapper og åpne og lukke hele mapper med bokmerker i en sleng. F.eks har jeg en bokmerke-mappe som heter "surferunden". Med ett klikk på den får jeg opp hardware.no, audiovisuelt.no, akam.no, amobil.no, diskusjon.no, privat epost, værvarslet og tre andre nettsider jeg ofte er innom for å lese overskrifter. Bare hyggelig at IE klarer å karre seg frem til 2005-nivå på tab-nettlesing. Det spørs om særlig mange av de som bruker IE frivillig vet hva tab er for noe og har noe særlig nytte av dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk gidder å fortsette å bruke IE... Selvfølgelig, bedriftspappskaller som mener at det som fungerer ikke trengs å fikses (inntil en hacker finner ut at de bruker IE 6 og kortslutter hele systemet), og selvfølgelig folk som ikke tør fordi de tror maskinen kan eksplodere hvis de installerer Chrome eller Safari eller noe annet skummelt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Dvs. muligheten til å lage bokmerke-mapper og åpne og lukke hele mapper med bokmerker i en sleng.

He, he... Jeg benytter også "bokmerkemappe-trikset" samtidig som jeg starter FF flere ganger.

 

Det jeg kunn ønske meg var en slags "bokmerke-mappe-rad" vertikalt på høyresiden slik at jeg kunne veksle mellom ulike "sett" med åpne faner (og således unngå å bruke flere åpne browsere). Gjerne også muligheten for å veksle mellom settene med en tastekombo (ellers har en jo alltids makroene på G19).

Lenke til kommentar

Patent faktisk. Herre... er en del måneder siden jeg lastet ned og innstallerte FF-addon som gjør dette, så at det allerede finnes bør vel bety at patentsøknaden kan gå i vasken.

 

DarkSlayer: Oooh, endelig noen andre som faktisk mener _mange_ tabs når de sier "mange tabs". Lette litt etter måter å få bukt med dette på, og de ekstreme tilfellene er slikt som "I've actually had _15_ tabs open at once!". Yeah, 15 tabs. Åpner jeg på null komma svisj.

 

Mange har du hatt opp på det meste?

Lenke til kommentar

Altså.. Pantentere programvare? i totusenogti? Hjelpes.

 

"Ifølge patentsøknaden skal det blant annet være mulig å klikke og dra miniatyrsidene, og få nettsidene i større visning når musen holdes over."

 

Er det jeg som feiltolker noe her? Dette har da Opera (og Fx?) hatt i lange tider allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...