Gå til innhold

Trolig oppfølger til Majora's Mask (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2chan har spredd falske rykter om det nye zeldaspillet før også, ikke akuratt noe jeg ville tatt for god fisk.

 

Men det er jo lov å håpe. Majora's Mask er IMO det beste zeldaspillet i 3d, og en "oppfølger" til MM hadde bare vert positivt i mine øyne. Jeg syns TP var veldig bra, men det fulgte den tradisjonelle zeldaoppskriften litt for mye syns jeg.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg må vel spille gjennom Ocarina of Time og Majora's Mask snart... :p Heldigvis er begge (så vidt jeg vet) på WiiWare, så det er ikke noe problem. :D Når det gjelder dette spillet har jeg allerede fått vite for mye med å lese denne artikkelen, om den er sann eller ikke. Jeg skal heller gjøre mitt beste for å unngå å vite noe som helst før jeg faktisk spiller det. Liker å bli overrasket og ikke ane hva jeg går til. Bortsett fra Yoshi vet jeg for eksempel fint lite fra Super Mario Galaxy 2, og jeg aner ikke om Metroid: Other M blir 2d, 3d eller en blanding. ;)

Lenke til kommentar
2chan = det japanske 4chan, å kalle det et diskusjons forum blir veldig drøyt.

Den er litt drøy. 2ch er MYE mer omfattende enn det vi kjenner fra 4chan. En slipper ikke unna med å påstå at 4chan er et respektabelt nettbasert informasjons/sosialiseringsplatform som gjenspeiler vestens opinioner. 2ch derimot er en mye mer relevant del av Japans subkulturer enn den betydning 4chan har i den vestlige del av verden. Uansett, jeg er helt enig i at alle saker basert på løse rykter fra et anarkistisk image board er fillesaker - alle som en - helt til det motsatte er påvist.

Lenke til kommentar

Umiddelbare tanker:

  • Oppfølger til MM? Håper de holder seg unna tredagerssyklusen, det var litt lite tilfredsstillende å alltid måtte gjøre så mye om igjen.
  • Ikke noe Master Sword? Jaja, det får heller stå til.
  • Tidsreiser? Oh snap, får vi enda en tidslinje i Zelda-timelinen?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke en fastsatt tidslinje men, den mest støttete tidslinjen er "The split time line theory".

 

I basis går denne ut på at man har 2 tidslinjer som ble dannet i Ocarina of time. I den ene tidslinjen har man den voksene Link og dens historie mens i den andre, unge Link. Men, i den ene tidslinjen hvor Link er voksen blir han sendt tilbake etter å ha stoppe Ganon, for å leve den barndom han har tapt.

 

Og der kommer Majoras Mask inn, Navi forlater Link etter at "The master Sword" er satt tilbake og Link reiser ut i verden for å finne sin venn igjen men ender da opp i Termina og det som vi opplever der.

 

Den andre tidslinjen derimot har ikke lengere "The hero of time" for han ble sendt tilbake igjen, noe som understøttes av historien i "The wind waker" hvor ondskapen kom tilbake men der da var ingen Hero of time til å rydde opp, så gudene oversvømte Hyrule og sperret ondskapen inne på havets bunn.

 

Majoras Mask tar dog ikke tilhold i Hyrule men i et paralelt univers (Termina) så om det skal være en direkte oppfølger til Majoras Mask må han tilbake til Termina slik sett, noe som i og for seg kunne vært interesangt ettersom 3 dagers syklusen nå er borte (i form av den månen som truet Termina) og man da vil være åpen for å utforske universet mer. Men dette tviler jeg på, Link ble vel sendt tilbake etterpå og porten "stengt" slik sett.

 

En mulighet er derimot at dette spillet tar sted etter Majoras Mask, og man er da i det Hyrule som Link reiser rundt i for å lete etter Navi. Ettersom Link fremdeles er "The hero of Time" selv når han er ung kan dette spillet ta følge etter Majoras Mask hvor Link har fått den barndommen han hadde mistet og da at man har denne trusselen hengende over. "The Wind waker" tok da slik sett sted på slutten av en tidslinje.

 

Ser i alle fall frem til dette spillet, tror det kan bli en verdig Zelda Wii tittel å kose seg med.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en fastsatt tidslinje men, den mest støttete tidslinjen er "The split time line theory".

Zelda Retrospective hos Gametrailers siste episode hvor de snakker om det samme ;) (de fleste er kjent med videoen, men tipser likevel) :cool:

 

Mhm, er den jeg tenker på og, takk for linken :)

 

Støtter selv opp rundt denne teorien men, der er ikke noe offesiet fra Nintendos side så blir bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...