Gå til innhold

Bioshock 2 prakker på deg programvare (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer aldri til å kjøpe spill som har et begrenset antall muligheter for installering. Spill med slik drm bryter med prinsippet om at man eier noe når man har kjøpt det. Joda, man kan ringe til EA Games og få dem til å dele ut et par ekstra installasjonsmuligheter. Men ærlige kunder skal da ikke måtte ringe til EA Games for å få lov til å spille et spill de har kjøpt i butikken? Det er jo bare latterlig.

 

Nei. Utgivere må begynne å forstå at det er all den usaklige DRM-en, og nå den påtvungede programvaren, som driver ærlige PC-spillere til piratkopiering. Hvis de slet med piratkopiering før, vil de slite enda mer nå. Jeg skjønner godt at folk foretrekker å spille på konsoll når PC-spilling innebærer et rent lite helvete av hindringer. Har du ikke nett-tilgang? Synd for deg, da får du ikke installere/spille spillet ditt. Hva, pleier du å formatere maskinen din ofte? Beklager, men vi liker ikke at folk installerer spillet mer enn tre/fem ganger. Hvorfor skulle noen ville spille spillet mer enn tre/fem ganger? Hva? Har du lyst til å spille et seks år gammelt pc-spill, men får ikke startet det ettersom vi har avsluttet driften av DRM-serverene for det aktuelle spillet? Hvilken misfoster er det som spiller seks år gamle spill? Nei du, kjøp heller et av våre nye spill!

 

Det er nesten så jeg blir deprimert av tilstandene i pc-spill-markedet. Utgivere som ikke forstår kundene sine, antar at alle kunder driver med ulovlig fildeling og derfor legger DRM på alle spillene de gir ut, utviklere som må sitte og se på tapte inntekter fra bortskremte kunder som følge av den tilbakestående taktikken til utgiverene. Nei. Jeg kommer aldri mer til å kjøpe spill fra utgivere som med viten og vilje begrenser min mulighet til å spille spillet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Det eneste jeg lurer på er om disse folkene har sjenket de som kjøper spillet en eneste tanke... Greit, jeg kjøper det, men det ser ut som om jeg blir foraktet for det like mye som de som ikke kjøper spillet - eller mer, etter omtanke. Fordi er det ikke lettere å bare laste ned spillet, cracke det og vips, slipper vi å tenke på SecuRom, GFWL online og cd.

Og det ser ikke ut som om de folkene tenker konsekvent. Den "vanlige" bruker... Jepp, jeg regner med at den "vanlige" bruker heller ikke avinstallerer spillet via kontrollpanel, men bare sletter folderen. 3 ganger slik og du kan like godt bruke spillet til å tenne fyr i peisen.

At de ikke lærer... Herregud, de gjør det bare vanskelig for dem som kjøper spillet, for ALLE spill blir cracket. Jaja, får vel kjøpe spillet og heller bare cracke dritten og skryte av det på 2Ks forum for å faktisk understreke deres idioti...

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

Kan nok hende det kan være noe smart i å legge achievement til en felles plattform som Games for Windows Live, man ser jo hvordan fjortisser kaster seg over achievements på PS3 og XBOX.

Hvorvidt det hjelper mot piratkopiering er jeg usikker på, da må i så fall Games for Windows klare å skille piratkopierte spill og genuine kjøp. Fikser de det på en god måte vil det nok ha effekt etterhvert, da kjøpte spill gir en merverdi fremfor pirat.

 

SecuROM er vel nå strippet ned til et minimum av hva det engang var og det er vel heller ingen maksgrense for antall reinstalleriger..? Men det har jeg ikke sjekket opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ikke noe problem..holder pcen såpass i stand at jeg skjeldent reisntallerer mer enn 1 gang i året.

 

Siden jeg har GTA IV på pc og masse steam spill er det ikke noe problem for meg at disse programmene som hører til kommer med.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvis man tenker 15 år frem i tid; du sitter der og vil spille en klassiker.

Putter i plata å installerer alt går bra helt mot slutten. EA har enten på tida gått konk eller blitt kjøpt opp av andre som ikke gidder å opprettholde DRM surret dems. DRM serverne er nede, du må ringe. Flere timer med å bli hivd fram & tilbake der ingen tar ansvar.

 

Hva må du gjøre som sluttbruker for og få lov til å spille ditt ærlig ervervet spill om 15 år; crack & hacks!

 

Du må mao "bryte loven" for å kunne spille ditt spill.

 

PCen har ingen fremtid som gamer platform, konsoll neste (det var en befrielse når XB360 & PS3en var i hus for min del).

Lenke til kommentar

Ble forbanna på Windows Live da jeg fant ut at jeg ikke kunne bruke savegames'ene mine fra GTA etter jeg hadde reinstallert fordi det manglet noen filer i Live. Etter mye tukling og at Windows 7 faktisk lagret XP i en Windows.old mappe greiede jeg å ekstrakte de unike livefilene. Men måtte masse tukling til og innstallering av mye rart før jeg faktisk fikk det til å godta save'ene ine igjen.

 

Nei takk til DRM.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...