Gå til innhold

LePont SF-201B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1785 kr er ganske ekstremt spør du meg.

I tillegg må du kjøpe PSU og i tillegg til det igjen: porto

 

(jaja, du får jo en karamell til 0,5 kr med på kjøpet da.. :lol: .. som om det hadde noe å si)

 

Jeg mener nå at man burde fått med en PSU på kjøpet til den prisen. Og/eller at prisen burde vært en god del lavere. (Skjønner ikke at dere ikke hadde uthevet - pris i oppsummeringen deres)

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at PSU ikke leveres sammen med kabinettet. Fordelen er at du kan få velge den PSU'en som passer nettopp for _deg_, og ikke få en eller anna jalla PSU som enten er for liten, bråker eller har for dårlig kvalitet slik at voltstyrkene ikke holdes stabile.

Lenke til kommentar

Yup, kabinetter i den klassen kommer uten PSU, noe de aller fleste som har penger til å kjøpe dem setter pris på. Tatt i betraktning hva du får i forhold til andre kabinetter i den prisklassen er ikke kabinettet spesielt dyrt, men 1785,- uten PSU er like fordømt mye penger. Prisen er egentlig det eneste minuset jeg finner med kabinettet, noe jeg også prøver å få fram i konklusjonen - har du pengene er det bare å kjøpe.

 

Det er mye kabler der inne, men de er hovedsaklig enkle å legge der de passer og ser pene ut. Kabelsamlerne i bunnen er også en fin ting å ha i så måte. Når du bare kan nappe ut de kabelbuntene du ikke trenger er det også ganske greit - jeg har fjernet kablene til de eksterne USB-portene og lydportene, og alt ble plutselig mye bedre. Vifteledningene er også lange nok til å legges stort sett hvor som helst.

 

Etter hva jeg har forstått er Cooler Master mye av det samme kvalitetsmessig, men med en del høyere pris. Jeg har dog ikke sett og testet Cooler Master kabinetter, så jeg skal ikke si det for høyt.

 

LePont-kabinettet er i alle fall knalldigg, og det kommer til å bli værende hos meg til OX X er ferdig - det vil si lenge :-) Med NoiseControl Magic Fleece og en enkel 7/12V veksler på alle viftene er det også et virkelig behagelig lydnivå på det - passer ypperlig til Antec TruePower strømforsyninga.

Lenke til kommentar
Lian Li har for mange vært det ultimate innen aluminiums-kabinetter, og det med god grunn. LePont har dog tatt konsekvensen av dette, og presenterer en innholdsrik serie fulltowere i den høyere prisklassen. Vi ser på seriens svarte, LePont SF-201B.

 

Les hele artikkelen

 

Sikkert et topp kabinett, men det med Alu,magnesium tar jeg med en klype salt.

Stort sett all aluminium er blandet sammen med annet metall. Rå alu blir sjelden brukt siden det ikke er særlig sterkt. Vil tro at alle alu kabinett bruker en Alu legering av en eller annen sort. Mye brukt er jo magnesium,vanadium, silisium, lithium osv.

 

Rett skal være rett... :yes:

Lenke til kommentar

Skulle det være en grunn til at jeg skulle bevege meg vekk fra min fantastiske shuttle måtte det være nettopp denne omtalen...

 

Det kabinettet er jo bare über nice og 1785,- er jo ikke spesiellt gærnt.

 

Til sammenligning koster jo Shuttle 3000,- selv om det er med HK og PSU. Så for 3500,-(?) får du jo HK+PSU+ _litt_ mer kasse enn en shuttle :wink:

 

Og når det veier 4,5kg er det jo nesten ikke mer drass på LAN :)

 

(Nei off, dette var altfor mange gode grunner til å kjøpe dette fremfor shuttle'n min..)

Lenke til kommentar

Karver: Hvis du mener høyde fra gulvet er det drøyt en halv centimeter.

 

Electron: Ikke f... :-) Design er selvfølgelig opp til enhver å bestemme, Lian Li har også mye større utvalg der, men den generelle kvaliteten på LePont er absolutt hakket over Lian Li.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen stor fan av plexi-fronten med seks store, gullfargede thumbscrews, selv om det ser betydelig bedre ut i virkeligheten. Ettersom det likevel passer greit med resten av designet, og er helt opp til den enkelte å like eller ikke like, valgte jeg å ikke trekke for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...