Gå til innhold

Valve-grunnlegger får pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris for hva da? Steam som er ett steg tilbake i brukssammenheng? (Tenker da på alt styret for å få til å starte ett spill for eksempel og offline rotet de har hatt og har og upålitlighet rundt bruk, her har jeg en god del erfaring)

 

Half Life derimot er noe man burde annerkjennes for, MEN her skal ikke Gabe alene få prisen, alt for mange bidragsytere til at han får stikke av med hele kaka.

Dessverre holdes HL serien tilbake i kvalitet for de som er lovlydige, mens piratene har fått HL2 slik det skulle vært, tut og kjør rett fra nedlasting og intet Steam kjørende.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting å utsette på Steam (annet enn at de har gått over til Euro), det er uten tvil en meget bra tjeneste som har gjort spilldistribusjon og lagring (for forbrukerne) enklere.

 

I begynnelsen, da alle lastet ned og de hadde litt underdimensjonerte servere hos Valve, husker jeg det var slit å få Steam til å fungere -- nå er det jo ingen problemer i det hele tatt. Gode hastigheter på nedlastinger og oppdatering er jo uten problem.

 

At du som enkeltperson har hatt problemer er jo beklagelig, men dog -- du kan ikke nekte for at det er en god tjeneste de har kommet med?

Lenke til kommentar

Uansett hvilke ideologiske peeves man har med Steam, så er det ikke til å komme utenom at noen måte bryte ned demningen når det gjaldt digital distribusjon, og Newell/Valve hadde både momentum nok til å gjøre det og viljen som skulle til (uavhengig av all hylingen og skrikingen det ble når de tvang det gjennom med HL2).

Lenke til kommentar

Det tok godt over et år fra jeg kjøpte Half-Life 2 lovlig i butikk til jeg faktisk fikk spilt det, og det var ikke akkurat verdt ventingen for min del. Som spill var det greit nok, men ikke det helt store. Som Half-Life spill var det en katastrofe. Men når det er sagt har jeg ingen problem med å se fordelene med Steam og hvorfor folk liker Half-Life 2 så mye. Og greit, fyren var ikke alene om verken Steam eller Half-Life, men hva så? Tror dere George Lucas var alene om Star Wars? var Richard Garriot alene med Ultima-serien? La nå fyren få nyte litt vel fortjent ros. :)

Lenke til kommentar

Regner egentlig med en såpass "stor" kis i spillsammenheng har fått flere priser :whistle:

 

 

Å nei, steam er ikke bare fryd og gammen. Prisene er ublu til å være digital kopi, kjøpt flere spill men har ikke kunnet spille dem på lanseringsdatoen fordi serverne er overbelastet, feks: når L4D fikk nye kampanjen kunne jeg ikke spille NOENTING av L4D, slike ting. Men som sagt, han fortjener prisen selv om jeg ikke er fan av Half-Life

Lenke til kommentar

Synest det er på sin plass eg. At det er enkelte problemer med eit sånt system er forståeleg. Stort sett er det derimot veldig greit. Prismessig var det veldig bra, heilt til dei endra vilkåra. Det å ha mange spel liggande tilgjengeleg på ein server heile tida er veldig praktisk.

 

Så vidt meg bekjent finnes ingen tilbod som er blitt like stor suksess heller.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det blir med Steam som med Windows, alle sier den suger men ingen kan spesifikt fortelle hvorfor.

 

Synes Steam er en resurstung platform til tider, men det til tross er det en velfungerende platform og et virkelig bra verktøy for distribuering av spill over nett. Det kan man ikke legge under en stol at Steam er en tjeneste som virkelig har kommet seg drastisk.

 

I tilegg kan man ikke glemme Valve og Newell's arbeid rundt Half-Life og utbyggingen av Source motoren, som er en virkelig bra motor å jobbe med.

 

Synes det er fortjent dette, Newell som Carmack og Molyneyx er blant bransjens store.

Lenke til kommentar
Det blir med Steam som med Windows, alle sier den suger men ingen kan spesifikt fortelle hvorfor.

 

Synes Steam er en resurstung platform til tider, men det til tross er det en velfungerende platform og et virkelig bra verktøy for distribuering av spill over nett. Det kan man ikke legge under en stol at Steam er en tjeneste som virkelig har kommet seg drastisk.

 

I tilegg kan man ikke glemme Valve og Newell's arbeid rundt Half-Life og utbyggingen av Source motoren, som er en virkelig bra motor å jobbe med.

 

Synes det er fortjent dette, Newell som Carmack og Molyneyx er blant bransjens store.

 

Jeg kan fortelle deg en lang rekke grunner til at windows suger, men det viktigste bunner ut i vista, og at vista er så forbanna tregt.

 

XP x64 eller windows 7 er ikke dårlige operativsystemer, men det finnes en hel del ting som burde vært gjort bedre/annerledes. Samme med steam, ikke dårlig, men mye som kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
XP x64 eller windows 7 er ikke dårlige operativsystemer, men det finnes en hel del ting som burde vært gjort bedre/annerledes. Samme med steam, ikke dårlig, men mye som kunne vært bedre.

Ting kunne alltid bli gjort betre, men faktum er at Steam er den beste og mest brukte tenesta av den typen. Skal nokon først få ein sånn pris, så synest eg det er riktig at Valve får den.

Lenke til kommentar
XP x64 eller windows 7 er ikke dårlige operativsystemer, men det finnes en hel del ting som burde vært gjort bedre/annerledes. Samme med steam, ikke dårlig, men mye som kunne vært bedre.

Ting kunne alltid bli gjort betre, men faktum er at Steam er den beste og mest brukte tenesta av den typen. Skal nokon først få ein sånn pris, så synest eg det er riktig at Valve får den.

 

Som var akkuratt mitt poeng, var ment til de andre som sa at det suger :)

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at folk bruker Steam, er jo fordi spill som MW2, CSS, Half- Life osv. er Steam Only.

Hadde de ikke vært det hadde steam slitt BIG time. :love:

 

Jeg bruker steam fordi jeg er lat. Jeg kan kjøpe spill med noen få tastetrykk, og å laste de ned tar sjelden mer enn en time. Jeg slipper også å styre med backup, da alle spillene lett kan lastes ned igjen og igjen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...