Gå til innhold

Test: Nokia 6600i Slide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

denne slarken skal ikke være der, jeg leverte tilbake to stykker til elkjøp som doa før jeg ga opp og kjøpte meg annen nokiatelefon uten slide.

 

et kjapt google-søk viser at nokia har et generelt problem med kvaliteten på slide-mekanismen på de fleste telefonene sine. mange prøver å fikse det selv og det florerer med diverse teip-løsninger o.l.

Lenke til kommentar

Har selv hatt tre slide telefoner fra Nokia (6280, 6500 slide og N85), Først og sistnevnte som ble "slaktet" for skyvemekanismen i tester pga. slark. Jeg tror det er en ganske subjektiv opplevelse hvorvidt man opplever slark eller ei ettersom jeg aldri har opplevd det som noe problem med mine telefoner (dog 6500 sliden hadde vesentlig bedre kvalitetsfølelse enn de to andre).

 

Det blir en 6600i black på meg så fort stipendet er på konto da min N85 datt i dass mens jeg pissa i fylla. Forøvrig det samme som skjedde med 6500 sliden for snaut to år siden. Uff.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen i sommer og det er i praksis en stiligere utgave av 6280. Har ikke vært plaget med "slark" på mitt eksemplar.

 

Negativt: Høytaleren (som hos 6280 var på siden av telefonen) er her lokalisert på baksiden, noe som kveler lyden hvis den ligger på ryggen. Det er ikke mulig å lytte til radio fra høytaleren på 6600i slide (dette var en fin funksjon hos 6280)derimot må ørepluggene benyttes. Mp3 går greit. Trodde kanskje en firmware ville forbedre dette men har ikke funnet noe så langt.

 

Positivt: En liten og snerten telefon.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14135562

Lenke til kommentar
Forgjengeren hadde en design som du ellers bare fant i langt dyrere mobiltelefoner. Men oppfølgeren har ikke helt den samme sjarmen.

 

Les mer

 

En 4-er!? Identisk med Aino. Men denne trekker du ikke for "Dårlig utnyttelse av skjerme" tross i at den har et identisk meny oppsett med Aino. Du gir denne pluss for god musikkspiller? Hva er det med Aino sin musikkspiller som gjør at du ikke gir den pluss? Du gir den pluss for "stort sett svært knallbra byggekvalitet" samtidig som du beskriver en slark av en annen verden. Stort sett svært knallbra byggekvalitet? Hadde en tilsvarende modell fra SE fått slike flotte superlativer slengt etter seg hvis den hadde en like stor slark i skyve mekanismen? Neppe...

Lenke til kommentar
På teknologifronten har Nokia oppdatert 6600 Slide-modellen siden sist, og den nye telefonen har fått super-3G som raskeste surfemulighet. Dermed kan du både sjekke epost og surfe i god hastighet i alle landets byer og tettsteder.

Jeg kjøpte denne telefonen i sensommer, og jeg synes surfing går supertregt. Det virker som jeg kun surfer med GPRS. Noen som vet hvordan man får surfa med 3G eller super-3G med denne? Jeg har Telenor. Har ikke sett at det går an å laste ned 3G-oppsett til den. Kun wap.

 

Er forøvrig ellers enig med artikkelen

Lenke til kommentar
Det er den jeg har, så det er godt mulig den vanlige har mindre minnekort. Men synes uansett det er rart at en slik telefon får pluss for minnekort på "hele" 1GB.

 

Skal sies at jeg ikke har peil på mobiler, så vet ikke hva standarden er, men 1GB er vel det minste jeg forventer meg i dag.

 

Det er sant, uansett hvordan man ser på det er ikke 1 GB noe som kan kalles for "mye".

Lenke til kommentar
Nei, ikke halve prisen. Men uansett pris, så trekker Amobil SE der de gir pluss til Nokia. Men det er jo ingen nyhet...

 

Legg merke til at jeg skrev nesten. I følge prisguiden koster rimeligste Aino 3179 kroner, mens 6600i Slide koster fra 1779 (da ser jeg bort i fra Pixmania).

 

Man kan forvente mer av en mobil som koster ca 1400 kroner mer, du kalte de jo selv for identiske. Så da får man åpenbart mye mer valuta for pengene hos Nokia.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et innlegg hvor man går på sak og ikke person er slettet, et svar til dette innlegg forsvant også da det quotet overtrampet. Ad hominem er ikke noe vi ønsker, try to keep it civil :)

 

 

Ellers, om noen ønsker å starte en diskusjon om Amboil favoriserer et merke over et annet vil jeg anbefale å starte en egen tråd (om det ikke alt eksisterer). Så slipper vi å ha den diskusjonen løpende i flere parallelle artikkel-tråder (og om noen lurer, det er ikke amobil-redaksjonen som modererer forumet, om man mener kritikk av amobil uriktig er blitt sensurert/slettet så rett skytset mot undertegnede og moderatorteamet da det er her den hører hjemme. Når det er sagt tillater vi den samme kritikk mot amobil som alle andre nettaviser enten de er Eddas eiendom eller ikke).

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm eller i vårt tilbakemeldingsforum og ikke i tråden som blir moderert :)

 

Beklager avbrytelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...