Gå til innhold

EA vil slå Activision


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg mye større fan av Battlefield-serien enn Call of Duty. River meg i håret over at jeg ikke får BF2 opp å kjøre skikkelig i Win 7! Genialt spill med flere geniale mods (Forgotten Hope og Project Reality).

 

Jeg har ikke prøvd Bad Company 1, men har inntrykk av at det ikke var det helt store. 2'ern ser unektelig bra ut og sammen med BF3 tror jeg helt klart EA tar over tronen for online FPS igjen. Er fortsatt veldig mange som spiller BF2 selvom det begynner å dra godt på årene, og jeg tror store kart og kjøretøy appelerer til veldig mange.

Lenke til kommentar

@blsk0p: jeg jar aldri sett CoD som et veldig taktisk spill, må jeg si. Det er jo

bare hit & run for alle penga... hvis ikke du skal beskytte et område er det null taktikk.

 

Personlig ser jeg mer fram til BF: BC 2 enn jeg gjorde til CoD MW 2. BC 2 har mye

mer variert gameplay med div. kjøretøy. Og ikke si at CoD også har kjøretøy med

sine Harrier jets og Pave Low og shit. Det er ikke det samme. Det blir som å si at en

mounted turret er et kjøretøy...

Lenke til kommentar

Ser det er mange som drar inn BF2 som et bedre taktisk spill enn MW2 og det skal jeg ikke nekte for. Men det er fremdeles ikke det jeg sa.. Jeg sammen ligna BC og MW2 :p

 

Og jeg får mye større taktisk følelse i MW2 enn jeg gjør i BC. Jeg skal innrømme at BC har jeg kun spilt på Xbox i singel player mens jeg spiller MW2 på PC med venner online. Godt mulig at det har mye med inntrykket jeg har. Og jeg sa at BC hadde for dårlig taktisk element, ikke at MW2 var noe racer på det :D

Lenke til kommentar

HVORFOR INSISTERER DE PÅ Å LAGE SPILL FOR DRITTUNGER PÅ KONSOLLENE NÅR DRITTUNGENE FRA 2005 ER BLITT 5 ÅR ELDRE SIDEN DA???

 

Kan de for helvete ikke bare slippe "Battlefield" til konsollene i stedet for "Battlefield: Serious Sam..." jeg mener "Battlefield: Bad Company"?

 

OG når Bad Company ble lunkent mottatt av voksne gamere, hvorfor insistere på en oppfølger SOM LIGNER MER PÅ BATTLEFIELD enn på Bad Company men kalle det Bad Company 2?

 

Det er som å pisse i buksen for å holde seg varm, for så å ta av seg jakken når ikke dét hjalp!

...

...

...

 

*Sukk*

 

Men for all del, spillselskapene kan få lov til å vanne ut spillene sine så mye de vil, men når jeg vil ha chili con carne og litt futt, så går jeg ikke lengre til EA, Activision eller Ubisoft -- jeg vil vite hva jeg kjøper, og alle disse tre har utvannet produktene så mye på konsollene at spillseriene Call of Duty, Battlefield og Rainbow Six er helt ugjenkjennelige i forhold til tidligere.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er veldig stor fan av BF:BC, og har sikkert spilt flere hundre timer av det(BF2 også), og nei vil ikke si det er like mye taktisk spill som BF2 e.l. men det er vanvittig hvor moro det er å spille det online.

 

Og jeg vil påpeke for de som kritiserer BF:BC for å kun være lagd for konsoll; konsollversjonen er i midlertid veldig god og må si den er hakket bedre enn BF2, samtidig vil neste versjon være tilpasset både konsoller og PC, men jeg vil tro konsollversjonen vil være bedre, siden BF:BC opprinnelig ble lagd for konsoll, mens BF3 egentlig vil være den skikkelige PC-versjonen. :)

Lenke til kommentar

At et spill er lagd for både konsoll og PC er i utgangspunktet ikke negativt, MEN det setter store krav til utvikleren for at det skal funke. I utgangspunktet er feks. COD:MW2 et bra spill både på PS3 og PC ift. spillbarhet - det er bare så utrolig synd at de dreit seg loddrett ut ved å fjerne dedikerte servere og påtvinge oss Steam. Desverre er det altfor mange utviklere som tenker at det bare er å portere spillet...

 

Jeg velger i hvertfall ikke å avskrive BF:BC2 pga. navnet eller det faktumet at det er multiplattform. Men når det er sagt, så har jeg større forventninger/forhåpninger til BF3.

Lenke til kommentar
Haha, CoD som et taktisk spill? Det har hendt at jeg har tatt en titt på minikartet hvor folk kan trenge hjelp/hvor jeg kan slenge på en airstrike, men herregud, utenom det så er det Rambo action med min AK47 ;)

+1 lol

 

Har selv forhåndsbestillt BF: BC2, det blir også beta for oss den 27. Januar. Gleder meg. :D

 

spillbarhet - det er bare så utrolig synd at de dreit seg loddrett ut ved å fjerne dedikerte servere og påtvinge oss Steam. Desverre er det altfor mange utviklere som tenker at det bare er å portere spillet...

..Er da ikke noe galt med Steam..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er veldig rart folk skal hyle for en tittel på ett spill.

 

Battlefield Bad Company 2 heter det fordi det er fortsettelsen av eneren men med bedre multiplayer enhet.

Har ingenting med BF 2 eller BF 3 å gjøre som er omtrent rene multiplayer spill.

Som å sammenligne C&C 1 med C&C Red Alert 1 bare fordi begge har C&C i seg.

BF:BC fokuserer stort på både singleplayer og multiplayer. Derfor er det en konkurrent til COD serien.

 

Fordelene er:

- Taktiske fordeler.

- Større kart.

- Flere spillere.

- Dedikerte servere.

- Mange typer Kjøretøy og byggninger som faktisk ikke er udødelige.

 

Man kan skyte så mange granater man vil på byggnigene i Modern Warfare 2 og de vil ikke falle eller miste veggene.

Lett å skjønne hvilket spill som er det mer realistiske.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...