Gå til innhold

Problemer med onnet.no


Zuma06

Anbefalte innlegg

Jeg har nå søkt rundt omkring på div forum og ser bl.a. at onnet.no er tidligere diskutert inne her sammen med hostean.net

 

Jeg er webansvarlig for en kunde som ble med på overflytting fra hostean til Onnet. Alle problemer startet allerede ved Hostean, de klarte ikke å godta adresse-endring til sin kunde, dette problemet har onnet.no også hatt. Det har blitt sendt mange adresse-endringer (også gjort inne i admin-delen), enda har de ikke klart å endre til riktig adresse. Nå er det over 4 år siden kunden flyttet til sin nye bostedsadresse.

 

I romjula 2009 ble plutselig siden borte fra nettet. Forfall på regning for domene og webhotell er i juni, så det kan ikke være dette som er problemet til onnet. Etter mange mailer til onnet, hvor ingen av mailene ble besvart, ringte kunden til onnet for å spørre om hjelp. Der fant de feilen, men ville ikke si hva feilen var. Etter en god del timer var siden oppe og fungerte igjen.

 

Kunden har nå bestemt seg for å bytte leverandør (noe som jeg skjønner veldig godt, da onnet enda ikke har besvart mailene). Går inn på siden for å ordne oversendelse av Reg-Lock/AuthCode. Da skal de ha betalt for at kunden skal få tilgang til sitt eget domene! Ikke nok med det, når man da omsider bestemmer seg for å bryte med onnet fullstendig, så virker ikke betalingsdelen inne på siden til onnet. Så da må man betale 50,- ekstra for å få tilsendt faktura. Men heller ikke dette fungerer på nettsiden til de. Kunden får fyllt inn all info helt til "registrere ordren", der stopper alt og man får opp:

Webområdet kan ikke vise siden

HTTP 500

Mest sannsynlige årsaker:

•Webområdet er under vedlikehold.

•Det er en programmeringsfeil på webområdet.

 

På siden til de står det bl.a.

Sikker betaling med: Verified by Visa, Mastercard securecode. Dette ville jo tilsi at man skulle kunne betale med sitt kort og få tilsendt koden med en gang. Virker som om det er kun betalinger for deres andre tjenester som fungerer og ikke betaling for å bli kvitt leverandøren (noe som for både Forbrukerrådet og kunden virker veldig suspekt "betale for noe man allerede eier").

 

Ny mail ble sendt til onnet angående dette, ei heller denne mailen er besvart.

 

Kunden har også prøvd å logge inn på de forkjellige hjelpe og online-supportsidene til firmaet, bl.a. HelpOnNet eller OnAdmin. Selv ikke etter at nytt passord er blitt tilsendt. Inne på NewsOnNet har det hele tiden stått at det ikke har vært noen driftsproblemer den siste uken (slik har det stått hele tiden).

 

Inne på siden sin har de også "Chat with us" tjeneste, denne virker heller ikke: "Sorry, no operators are available at the moment. Please try back later". Dette er en melding jeg har funnet i flere tråder når det gjelder dette firmaet.

 

Det skal nevnes også at Forbrukerrådet er koblet inn, men kunden er jo så klart interessert i å få retten til sitt eget domene asap. Forbrukerrådet er villig til å ta denne saken videre, men da vil behandlingstiden være flere mnd.

 

Er det flere som har opplevd slikt med dette firmaet?

Det hadde vært interessant å ta kontakt med media (evt TV2 Hjelper Deg) for å få fortgang i denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til å drive med webhosting er websiden deres veldig Arngren-aktig... Synes det ser veldig useriøst ut.

Det var akkurat det samme som kundebehandleren inne hos Forbrukerrådet også sa... Og jeg kan ikke si meg noe annet en fullstendig enig i den. Siden ser jo mer eller minder ut som en reklameside for "ett eller annet". Forferdelig rotete og "blinke-blink" over alt :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker også onnet.no, og akkurat nå er hjemmesiden min nede.

 

Når jeg går til onnet.no og til 'Driftsmeldinger', så er jammen den siden nede også(!).

 

Jeg er ikke voldsomt ofte innom min egen side lenger, men ifølge noen jeg kjenner var den også nede for et par dager siden.

 

Sliter de for tida?

 

[endret] OK, nå er siden min oppe og går igjen. Jeg bør vel legge til at jeg personlig ikke har opplevd noe negativt i mine samtaler med onnet.no. [/endret]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...