Gå til innhold

Styr Linux-helikopteret med Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mer prinsippet bak: Kjøp dette morsomme produktet, men da må du også kjøpe et produkt som du absolutt ikke har bruk for og likevel koster mer enn konkurrentene.

 

Jeg har ingenting imot helikopteret, jeg har noe imot at du må prakke på deg trendprodukter for å bruke dette.

 

Kommer ikke til å kjøpe dette før det blir tilgjengelig på Windows eller Linux.

Lenke til kommentar

Det er jo helt opp til deg. Men jeg tror neppe det kommer til Windows mobile da de blir mindre og mindre. Til S60 muligens, men jeg tviler.

 

iPhone har jo solgt mer enn noen annen smarttelefon, ikke rart de satser på den, da har de kun en plattform å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Finnes det egentlig noen S60-telefoner som kan kalles smarttelefoner?

 

Klart det, alle sammen, de støtter multitasking, du kan installere hva som helst på dem, så lenge det er kompilert for dem.

 

I motsetning til apple, der du ikke kan installere hva du vil, og du ikke har multitasking.

 

Det er godt mulig at apple er den enkeltvis bestselgende "smarttelefonen", men det er fortsatt bare en (eller tre identiske) modell(er), og den kan nok ikke måle seg med det totale smarttelefonmarkedet.

Lenke til kommentar

Det er nok derfor dette firmaet konsentrerer seg om å utvikle for Apple-produkter. Da har de bare en stor plattform å forholde seg til, ikke mange små.

 

Så det som definerer en smarttelefon er ifølge deg multitasking?

Apple har mulititasking, og iPhone mulititasker helt fint. Det at Apple ikke har åpnet for full multitasking for 3.parts programmer er selvsagt noe de burde ha gjort for lenge siden.

Lenke til kommentar
Det er nok derfor dette firmaet konsentrerer seg om å utvikle for Apple-produkter. Da har de bare en stor plattform å forholde seg til, ikke mange små.

 

Så det som definerer en smarttelefon er ifølge deg multitasking?

Apple har mulititasking, og iPhone mulititasker helt fint. Det at Apple ikke har åpnet for full multitasking for 3.parts programmer er selvsagt noe de burde ha gjort for lenge siden.

 

Min w200i kan kjøre musikkspilleren samtidig som den kjører noe annet, det er fortsatt drøyt å kalle det for multitasking, det er også begrenset hva iphone kan kjøre samtidig.

 

engelske wikipedia:

According to David Wood, EVP at Symbian Ltd., "Smart phones differ from ordinary mobile phones in two fundamental ways: how they are built and what they can do."

 

Jeg vil også si at programmene kan få tilgang direkte til hw på telefonen, akkuratt som på en pc, for at det skal være en smarttelefon. I tillegg skal den støtte alt vanlige telefoner gjør, (det er fortsatt morsomt at første iphone ikke hadde mms). Dette går også i iphone, men for min del så mangler den fri tilgang til programvare, og ordentlig multitasking for å bli "the real deal".

 

EDIT: på min over 3 år gamle mobil, kan jeg ta et 5mp bilde, vise det direkte opp på en tv, samtidig som jeg kjører en virtuell windows 95 i bakgrunnen, eller kanskje spotify og et eller to spill, uten noen større problemer. Den har også 3g, super-3g, bt, ir. Den kan telle skrittene mine, ha over 3000 sms i inboksen (for dem som liker slikt), avansert kalender og alarmsystem, en godt utfyllende telefonbok med støtte for 6-7 nummere per kontakt i tillegg til email og adresse. Innebygget gps med navigasjon har den og (ikke a-gps)

 

Den ble annonsert/lansert i 2006, og en smarttelefon burde ha samtlige funksjoner i dag (trenger ikke nødvendigvis ha like bra kamera, men resten av funksjonene burde være tilstede, eller lett kunne installeres, akkuratt som på en pc).

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...