Gå til innhold

Sonys 3D-TV-er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig er jeg mer interessert i de faktiske LED-tv'ene når disse kommer etterhvert. Disse LCD skjermene med LED baklys er litt sånn verken fugl eller fisk i mine øyne.

 

Regner med at du mener OLED?

 

LED-skjermene er en veldig god oppgradering fra de vanlige, bruker mindre strøm, og får bedre/mer korrekte farger pga et virkelig hvitt baklys. CCFL har i mine øyne aldri blitt helt hvitt.

 

Og det er fortsatt et par år til OLED kommer på markedet, og enda noen år til det kommer i spiselige priser.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg mer interessert i de faktiske LED-tv'ene når disse kommer etterhvert. Disse LCD skjermene med LED baklys er litt sånn verken fugl eller fisk i mine øyne.

 

Hva gjør CCFL til mer fugl eller fisk, enn skjermer med andre lyskilder som baklys (feks LED).

 

Alle disse 3D-lanseringene, er det noen forskjell på de? Bruker alle TV-produsentene samme teknologi? Er det polarisering det går i?

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig er jeg mer interessert i de faktiske LED-tv'ene når disse kommer etterhvert. Disse LCD skjermene med LED baklys er litt sånn verken fugl eller fisk i mine øyne.

 

Hva gjør CCFL til mer fugl eller fisk, enn skjermer med andre lyskilder som baklys (feks LED).

 

Alle disse 3D-lanseringene, er det noen forskjell på de? Bruker alle TV-produsentene samme teknologi? Er det polarisering det går i?

 

AtW

 

Gi meg en tv der hver enkelt piksel er en egen LED, da kan vi snakke farger og skarpt bilde. Før dette skjer klarer jeg meg mer enn godt nok med en "vanlig" "gammel" LCD tv. Dog for noen som fortsatt har billedrørstv i dag vil nok sikkert en slik skjerm som dette være en super oppgradering. Jeg ser bare ikke helt den store forskjellen på disse og de "gamle" LCD tvene. Annet enn 3D biten kanskje.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg mer interessert i de faktiske LED-tv'ene når disse kommer etterhvert. Disse LCD skjermene med LED baklys er litt sånn verken fugl eller fisk i mine øyne.

 

Hva gjør CCFL til mer fugl eller fisk, enn skjermer med andre lyskilder som baklys (feks LED).

 

Alle disse 3D-lanseringene, er det noen forskjell på de? Bruker alle TV-produsentene samme teknologi? Er det polarisering det går i?

 

AtW

 

Gi meg en tv der hver enkelt piksel er en egen LED, da kan vi snakke farger og skarpt bilde. Før dette skjer klarer jeg meg mer enn godt nok med en "vanlig" "gammel" LCD tv. Dog for noen som fortsatt har billedrørstv i dag vil nok sikkert en slik skjerm som dette være en super oppgradering. Jeg ser bare ikke helt den store forskjellen på disse og de "gamle" LCD tvene. Annet enn 3D biten kanskje.

 

Det er jo gjerne ikke enorme hopp hver genrasjon, forskjellen mellom 120 Hz og 240 Hz er minimal, det er små oppgraderinger i bildekvalitet, tykkelse og strømforbruk hver genrasjon. Det gjør jo ikke skjermene til "ikke fugl eller fisk", det gjør de bare suboptimale, og det vil OLED-skjermer være også, bare mindre suboptimale. Dagens LCD-skjermer er i mine øyne endel bedre enn de som feks er 3 år gamle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alle disse 3D-lanseringene, er det noen forskjell på de? Bruker alle TV-produsentene samme teknologi? Er det polarisering det går i?
Ikke polarisering. Sony, Panasonic og Samsung bruker alle aktive briller som må synkroniseres med skjermen. De demonstrerte dette på IFA, men det er absolutt ikke noe man klarer å bruke gjennom en hel film. Hos Sony fikk jeg problemer med sync og et var helt forferdelig.

 

Er det noen som ser for seg at massemarkedet vil se film gjennom tunge briller med batteri og mottaker i? Og som må kjøpes separat til over 1000 kroner stykket?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...