Gå til innhold

Tidenes slankeste Walkman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser den mangler plass for micro-SDHC-kort, men hvilken tilkobling brukes?

 

Er det 3,5mm stereo minijack eller en eller noe sært og proprietært?

 

Er det standard mini-USB tilkobling så man ikke er ille ute dersom kabelen forsvinner?

 

Dukker denne opp som egen stasjon når man kobler den til USB-porten eller må man via en eller annen sær programvare som gjerne bare finnes til Windows?

 

Støtter den ikke ogg og flac?

Lenke til kommentar
Er det 3,5mm stereo minijack eller en eller noe sært og proprietært?

Sony bruker vel sin spesielle 3,5mm plugg med en liten pukkel på for mikrofonene i disse øreproppene, men spilleren tar alle vanlige headsett med minijack dersom man ikke vil ha støyreduksjon/propper.

Lenke til kommentar
Ikke det værste jeg har sett. Mangler bare touch scroll, så er det en ipod? :S

 

Håper ikke stempelet "iPod" skulle være en bra ting.

 

Nei, stempelet ipot er ikke noe positivt. Men de har et bra desgin og god mp3 spiller, taper bare på å tvinge brukere til itunes!

 

Njaaa... God MP3-spiller kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Jeg ser den mangler plass for micro-SDHC-kort, men hvilken tilkobling brukes?

 

Er det 3,5mm stereo minijack eller en eller noe sært og proprietært?

 

Er det standard mini-USB tilkobling så man ikke er ille ute dersom kabelen forsvinner?

 

Dukker denne opp som egen stasjon når man kobler den til USB-porten eller må man via en eller annen sær programvare som gjerne bare finnes til Windows?

 

Støtter den ikke ogg og flac?

 

 

Tidligere modeller har hatt en proprietær USB tilkobling for lading og filoverføring så jeg regner med at det er tilfellet her også (desverre), men det er 3,5 minijack på den (med en liten pukkel for mikken som Frobe skriver).

Du kan mao skifte ut øreproppene, men vil bare få noise cancellation med de som følger med spilleren (ikke noe stort problem, de er MYE bedre enn hva som følger med f.eks. en iPod).

 

Sony har egen programvare for overføring, men spilleren dukker opp som en egen stasjon og drag/drop er også støttet.

 

Ogg og FLAC er ikke støttet.

Audiofiler: MP3/WMA, AAC, HE-AAC, ATRAC, ATRAC Advanced Lossless, Linear PCM.

Videofiler: AVC (H.264/AVC), MPEG-4/WMV

 

Batterilevetiden er på 29 timer for lydavspilling og 9 for video.

Den kommer i andre farger også (rosa...yay!), og i 3 modeller med forskjellig kapasitet:

16GB 'NW-A845', 32GB 'NW-A846' og 64GB 'NW-A847'

Lenke til kommentar
Av hensyn til egne ører så skal man aldri bruke q-tip i de. Ørevoksen er der for en grunn. Fravær av ørevoks kan skade øret, i tillegg til at selve q-tippingen kan være skadelig. Med andre ord: Ikke prøv/bruk ørepropper før du har betalt de.

 

Dette er vel ikke en sort-hvitt sak. Når jeg er frisk har jeg nesten ikke ørevoks i det hele tatt (og det jeg har ligger lenger inn enn proppene dytter), derimot hvis jeg blir forkjølet går produksjonen opp, og det er ingen som sier at det må være der, det er bare en biprodukt av at jeg er syk.

 

Og om man har littegranne styring på fingrene sine trenger ikke q-tips være skadelig heller, men om man liker å være forsiktig så funker vanlig dopapir rimelig bra også.

Lenke til kommentar
Og om man har littegranne styring på fingrene sine trenger ikke q-tips være skadelig heller, men om man liker å være forsiktig så funker vanlig dopapir rimelig bra også.

 

 

 

Synes dusjen funker best jeg. :new_woot:

 

Funker best på løse biter, ørevoks er oljebasert, og løses ikke i vann, men i olje. Har hørt at å helle matolje i øret og la det ligge en stund skal rense ut.. Selv om det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Funker best på løse biter, ørevoks er oljebasert, og løses ikke i vann, men i olje. Har hørt at å helle matolje i øret og la det ligge en stund skal rense ut.. Selv om det er ekkelt.

 

Det stemmer det. En kamerat av meg fikk gjort nettopp det hos sin lege for å rense øregangene...

Matolje funker, bare ikke bruk den til matlaging etterpå, det blir litt ekkelt :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...