Gå til innhold

Test: Voddler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvaliteten var egetlig helt grei, men ikke noe spesielt bedre en det du laster ned.. kremt..

 

Men jeg har max 3mb inn til huset og klarer ikke spille av filmer på en god måte, blir utroligt mye buffring og hele tjenesten virker ustabil. vil nok gi dette litt tid, men første intrykket er ikke det beste

Lenke til kommentar

Interessant, men synes artikkelen handla litt vel mye om bugs og sånt. Det er tross alt en beta, og hadde ting funka helt fint så hadde det ikke vært nødvendig med beta lenger. Derimot kunne dere heller brukt denne plassen til å skrive litt mer om hva slags forskjellige løsninger de har valgt.

Lenke til kommentar

Har testet voddler selv og sammenligne dette mølet med Spotify er blasfemi. Det eneste som er likheten er at begge tjenestene får innholdet gjennom nettkabelen. Jeg vil gi Voddler en karakter 2\10 der jeg vil gi Spotify 8\10 (trekk for mangel på noe innhold og begrensingene av en enkel UI).

 

Spotify en et lite og lett program der Voddler er stort, tungt og krever riktige skjermdivere (WTF?!) for å kjøre. Det fungerer ikke i det heletatt på laptoppen min. At det i det heletatt er et issue viser hvor useriøst dette prosjektet er. Beta kan det være så mye det vil, dette programmet har ingen stor fremtid. Spotify har en UI som er enkel og fin, der Voddler er krunglete, stygt, lite intuitivt og upraktisk. Spotify har mer enn god nok kvalitet, hvertfall om man betaler for det, Voddler har under middels, lite imponerende crappy kvalitet. At HW gir PLUSS for "grei nok kvalitet" synes jeg er svært skremmende. Vi lever i 2010 og en tjeneste som leverer noe mindre enn 720p er ikke engang verdig vurdering. Det finnes ikke et snev av potensiale i dagens versjon av Voddler.

 

Video streaming bør komme i form av noe Youtube kan levere. I stor skala. I herlig HD. Enkelt og greit. DET kan jeg betale for. Voddler kan brenne.

 

Edit: og om reklamene må være like plagsom som de er i Voddler for at det skal være mulig å være gratis, så har ikke reklamefinansiert film noe i min verden å gjøre. Jeg eier riktignok ikke en tv, hovedsakelig på grunn av reklame, så kanskje andre er villig til å se på det. Men så lenge det finnes langt bedre alternativer, så sier jeg nei takk.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

GUIet føles veldig uferdig, ser at det er basert på XBMC. Ihvertfall sammenlignet med MediaPortal og StreamedMP og Aeon MOD. Utvalget er dårlig, men det kan jo komme seg. Konseptet er jo genialt, men føler at dette er litt halvhjertet arbeid.

 

Det går greit an å slå av undertekstene som stort sett er svenske, men ikke noe norsk alternativ, men det kommer sikkert. Norge er vel neste land som står for tur for Voddler etter hva jeg har fått med meg.

 

Hadde vært fint om de hadde et simplere GUI og med tilgjengelig API så det kan utvikles plugins for tjenester som MCE, MediaPortal etc. Det gjelder forøvrig Spotify også, vil ha det fullverdig inn i MediaPortal, selv om der finnes en middels grei løsning på det i dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...