Gå til innhold

Test: Silverstone SST-SG06S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igrunn helt enig med testens konklusjon, med unntak av "Lite støy"-kommentaren, den blir for snver iforhold til oppsettet Hardware.no hadde tilgjengelig (Nesten lydløst), for kabinettet stopper omtrent ikke noe støy (Lager i praksis vibrasjon(er) for harddisken(e) ).

 

Det er et komplett M-Itx kabinett som inkluderer en god strømforsyning til under tusenlappen, mye bangs for bucks for min del. Hadde det nesten identiske Silverstone SG05B (Eneste forskjell er, den stygge, fronten), der ville jeg også ha klaget på lakken som har blitt brukt (Vanvittig laber kvalitet)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Et HD5850 blir i følge artikkelen 1.4 cm for lang, dessuten er et 5850 på 170w under full
det drar i følge ati 150W men i realiteten mindre. jeg har selv kjørt et hd4870 som er varmere og lengere i samme kabinett. og det er trangt men det passer. funker fint med en e8400 elelr e8600. det slippes forresten en 450W psu også

 

for intreserte så kan man google "siverstone sg05" (det er samme kabinett med annen front.) dette er og blir et av de artigste kabinettene jeg har vært borti :)

 

tråd om kabinettet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no

 

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1372339

 

2 fine hovedkort.

 

775

 

1156

Lenke til kommentar

Har selv en SG05 (sort versjon uten den "bulken" foran) og det er et veldig bra laget DTX-kabinett. Det ser egentlig veldig likt ut som typiske NAS, med enkel og fin sort mesh foran. Likte ikke designet på SG06, men ellers er de identiske på innsiden.

 

Strømforsyningen i den utgaven de selger nå er en 80-plus 300W.

 

Mitt oppsett er:

- DFI Lanparty Mini-ITX MI P55-T36

- Intel Core i5 750

- XFX Radeon HD 5770 1GB (5750 er mildere mtp strømkrav, men det ser ut til å fungere greit med 5770...)

 

Stock kjøleren fra Intel er montert, men skal byttes ut snart. Prøvde å montere en low-profile kjøler kalt Nexus LOW-7000 R2, men det ble en skrekkopplevelse som jeg beskrev her: "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575754" - så IKKE kjøp denne hvis du vurderer et lignende oppsett.

Endret av Nator
Lenke til kommentar
det slippes forresten en 450W psu også

 

Hvor / hvem / når får man tak i 450 PSU? Kan være interessert i å oppgradere for å være på den sikre siden mtp. skjermkortet jeg bruker :-)

 

EDIT: Fant her http://techreport.com/forums/viewtopic.php?f=16&t=69534

 

Denne PSUen vil ha modellnavn SST-ST45SF og blir sannsynligvis lansert på CES samtidig med SG07.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

 

den passer helt perfekt, men ikke slik som på bildet. den må moteres andre veien slik at den ligger over chipsett kjøleren. det er slik jeg må gjøre det på zotac HK, vet ikke om det går på dfi sitt. synest det er litt rart den er montert den veien. :hmm:

 

det er en tråd om 450W psu på det hardforumet. HER snakkes om slutten av jannuar.

 

 

det er en veldig fin mod hvor man åpner fornten av kabinettet og får noen ekstra cm til GPU, en slik mod gir faktisk rom for en 5870 Vapor-X da dette kortet er 1,5cm kortere enn stock 5870. faktsik akkurat samme lengde som gtx 260 på bildet (26.7 cm). men da må man nok tenke større psu :)

post-70872-1262778195_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Theo343: Det ser ut som en fin kjøler, kan sikkert få plass hvis den peker i retning fronten. Som du ser av bildet til Leifeinar er det en del plass til overs akkurat der. Smart løsning. Stay away fra push-pin slik som Low-7000, da det var helt umulig å komme til ordentlig. I tillegg så kolliderte den ene push-pin-"armen" med en av kapasitorene slik at den bøyde seg hos meg...

 

Har nå bestilt H50-kjøleren. Så får vi se hvordan det blir :D

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...