Gå til innhold

Google-mobilen anmeldt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen revolusjon = lunken omtale?

Android er det beste OSet på markedet, og nexus er den raskeste Android telefonen. Hva mer kan man ønske seg? Tastatur? Jau. til det har vi Droid\Milestone.

 

Og at ting som musikk avspilleren er lite imponerende (selv om den er relativt solid til mitt bruk (lydbøker)) er et midlertidig problem. For de som har fulgt litt med, så holder alt i Android på å få en solid oppdatering. Se f.eks. på bilde gallereiet i 2.1. Det er nok ikke lenge til resten følger på.

 

At amoled suger i sollys er intet nytt. Men at skjermen er dårlig har jeg svært liten tro på.

Lenke til kommentar
Ingen revolusjon = lunken omtale?

Android er det beste OSet på markedet, og nexus er den raskeste Android telefonen. Hva mer kan man ønske seg? Tastatur? Jau. til det har vi Droid\Milestone.

 

Og at ting som musikk avspilleren er lite imponerende (selv om den er relativt solid til mitt bruk (lydbøker)) er et midlertidig problem. For de som har fulgt litt med, så holder alt i Android på å få en solid oppdatering. Se f.eks. på bilde gallereiet i 2.1. Det er nok ikke lenge til resten følger på.

 

At amoled suger i sollys er intet nytt. Men at skjermen er dårlig har jeg svært liten tro på.

 

Tja, jeg vil kalle det der en forholdsvis lunken mottakelse. På ingen punkter ropes det hurra. Sammenlikn gjerne med omtalen HTC HD2 har fått både hos oss og andre steder. Det må vel kunne kalles definisjonen på en glovarm mottakelse. AMOLED har jo vært et av de desidert største trekkplastrene ved de mobilene som har vært utstyrt med det så langt. Derfor synes vi det nesten var oppsiktsvekkende hvor mye pepper Engadget hadde å gi. Ikke bare gjaldt det problemene i skarpt lys, men også i forhold til sterkt overdrevne farger. Om du leser hele anmeldelsen som vi har plukket litt fra (i mangel av å ha fått hendene i et eget eksemplar, foreløpig) vil du se at de går rimelig langt i å male ut skuffelsen over skjermen. Dette er en telefon vi i Amobil også gleder oss voldsomt til å få sette pølseklypene i - men vi ble litt betenkte over dette her altså.

 

Jeg håper absolutt den lever opp til hypen, for Android har rukket å bli et fantastisk godt system på ekstremt kort tid. Det ville jo være skuffende om ikke Google klarte å skvise litt "wow-faktor" ut av det når det først er deres egen telefon som skal lanseres.

Lenke til kommentar

negativ på programmvare side gjeld jo ikke for min del sida android er open source og det finnes mage smarte folk som lage gode roms og oppdatert bli hele sakken også. til AMOLED er jeg enig med Zappy og at den ikke er revo i hastigheten er ikke rart om man har godt åden går jo alt fint og rask på det fleste android mobiler. tor i tungere applikasjoner vil man merke større forsjell.

Skjermstørrelsen og størrelsen på hele mobiler lig rett i min smak og prisen også. er veldig spennt om den bli bra så kann jeg jo sir bye bye til X10 som er for min smak litt for dyrt og litt for stor

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471

Synes engadget er alt for negative her, de tar jo ikke hensyn til pris og tar kun hensyn til forventningene som var skyhøye.

 

Denne telefonen (3000-4000kr) koster nesten en tredjedel av en iphone (ca. 8000-14000 utifra abonnement), og da kan man ikke forvente det samme, men det viser seg jo at den er ca. like god og på noen punkter enda bedre, selv om noe også er litt dårligere.

 

Det er ikke rart windows mobilen fikk mye skryt for det var jo ikke noe forventninger til den, mens denne telefonen er jo sååå mye mer fristende, moderne og bedre!!!

 

Håper denne slår an, for det fortjener den!!!

 

(engadget kritiserer den også for tregere nett enn iphone, men det er jo fordi de tester på engadget som har flash, og det takler jo ikke iphone. Da er det ikke rart at Nexus bruker litt lengere tid)

Lenke til kommentar

Liker det som er gjort med OS'et, begynner å se fancy ut, men fysj så treig surfing. De må virkelig gjøre noe med nettleseren. Tviler på at kun flash gjør at det tar 5-10 ganger så lang tid å laste en side i forhold til 3GS.

 

Jeg har selv hatt Samsung Galaxy, og der var nettleseren så treig at jeg prøvde å unngå å bruke den, håper virkelig ikke Nexus er like ille, da specs tilsier at den burde være vesentlig raskere.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Synes engadget er alt for negative her, de tar jo ikke hensyn til pris og tar kun hensyn til forventningene som var skyhøye.

 

Denne telefonen (3000-4000kr) koster nesten en tredjedel av en iphone (ca. 8000-14000 utifra abonnement), og da kan man ikke forvente det samme, men det viser seg jo at den er ca. like god og på noen punkter enda bedre, selv om noe også er litt dårligere.

 

Det er ikke rart windows mobilen fikk mye skryt for det var jo ikke noe forventninger til den, mens denne telefonen er jo sååå mye mer fristende, moderne og bedre!!!

 

Håper denne slår an, for det fortjener den!!!

 

(engadget kritiserer den også for tregere nett enn iphone, men det er jo fordi de tester på engadget som har flash, og det takler jo ikke iphone. Da er det ikke rart at Nexus bruker litt lengere tid)

 

Du bør nok sjekke prisene på iPhone igjen fremfor å gjenta myten om at iPhone er så dyrt. iPhone 3GS 32Gb hos Telenor koster 5238,- og jeg regner med at hvis man leter litt til finner man den til lavere pris også.

Husk at du må regne med prisen for et 32Gb minnekort til Nexusen da det kun følger med et 4Gb kort.

 

Forøvrig er jeg enig med Engadget angående skjermen. Amoled er rimelig uegnet utendørs.

Lenke til kommentar

AMOLED sliter generelt i sterkt lys. Mulig det er derfor Zune HD og Samsung reklamer som regel er ganske mørke. De bruker mer strøm enn vanlige LCD-paneler i praktisk bruk ved samme lysstyrke.

 

Det jeg vil se i mobiler, laptoper osv. som kan brukes utendørs er heller

, ikke AMOLED. Jeg lurer på hvorfor Nexus ikke alt har denne typen skjerm.

 

Lurer på om det finnes noen benchmarks av de forskjellige prosessorene som er i bruk.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bestille en slik ettersom den ikke er tilgjengelig i Norge?

 

Den er allerede tilgjengelig i England, så det er nok kanskje den kjappeste veien å snu seg :)

 

Google lover dessuten at flere land fortløpende vil bli lagt til i nettbutikken, så man kan jo håpe på at Norge ikke stiller helt bakerst i køen.

Lenke til kommentar
AMOLED har jo vært et av de desidert største trekkplastrene ved de mobilene som har vært utstyrt med det så langt. Derfor synes vi det nesten var oppsiktsvekkende hvor mye pepper Engadget hadde å gi. Ikke bare gjaldt det problemene i skarpt lys, men også i forhold til sterkt overdrevne farger. Om du leser hele anmeldelsen som vi har plukket litt fra (i mangel av å ha fått hendene i et eget eksemplar, foreløpig) vil du se at de går rimelig langt i å male ut skuffelsen over skjermen. Dette er en telefon vi i Amobil også gleder oss voldsomt til å få sette pølseklypene i - men vi ble litt betenkte over dette her altså.

 

Det har du helt rett i, dette er veldig merkelig. Spesielt med tanke på hvor mye skryt denne skjermen har fått fra andre hold. Blir spennende å lese flere reviews ihvertfall.

Lenke til kommentar

Greit test, men kan ikkje fatte at skjermen skal vere så elendig som dei skal ha det til hos Engadget. Eg er meir uroa over dei dårlege softknappane som er rett under skjermen - syns ikkje noko særleg om dei på Touch HD-en eg hadde.

 

Men, no er då alt dette basert på ein enkelt omtale, og det i tillegg av ein skribent som har vorte kritisert tidlegare for å vere iPhone-fanboy. Vi bør ikkje svartmale Nexus-en heilt enda, men heller vente ei vekes tid på fleire grundige testar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...