Gå til innhold

Test: Multicom Kushan W870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den anbefales selv om om det trekkes heftig ned på batteritiden. Men hva slags anbefaling er det egentlig? Til en ungdom med alt for mye penger som skal begynne på skolen og trenger en PC til å skrive på? Nei, tror ikke det, synes kanskje HW.no burde begynt å kategorisere prisene som deles ut til produkter som testes. F.eks. er denne en anbefalt "spillbærbar", men som er ubrukelig som studentmaskin eller noe annet. Andre priser kunne vært "beste mellomklassekort", når det gjelder skjermkort, "mest for pengene", "god allrounder", eller "best ytelse".

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at Multicom ikke gikk for en kombi av x25-M 80GB til OS og programmer og en 640 scorpio blue (5,4krpm) til lagring. Om de hadde gjort det ville denne maskinen startet året med gode lovord om ytelse og scoret mye høyere i PCmark.

 

Jeg regner med vi vil se mer dual 2,5" slots i større bærbare i løpet av året der man bruker èn til SSD og èn til HDD. Jeg skulle gjerne gjordt det i min egen laptop, men den har bare èn slot :(

Lenke til kommentar
Det irriterer meg at Multicom ikke gikk for en kombi av x25-M 80GB til OS og programmer og en 640 scorpio blue (5,4krpm) til lagring. Om de hadde gjort det ville denne maskinen startet året med gode lovord om ytelse og scoret mye høyere i PCmark.

 

Jeg regner med vi vil se mer dual 2,5" slots i større bærbare i løpet av året der man bruker èn til SSD og èn til HDD. Jeg skulle gjerne gjordt det i min egen laptop, men den har bare èn slot :(

 

 

helt enig!

 

numpaden ser også helt forferdelig ut men + for at de endelig har fått Ctrl tasten på riktig plass

Lenke til kommentar

Anbefaler alle til å lese negative erfaringer med multicom før de handler hos dem. Vennegjengen min gjorde en gigantisk tabbe med å kaste bort penger på deres makkverk av noen maskiner. For min egen del tok det flere måneder før jeg fikk bestillingen (da hadde jeg avbestilt, men likevel krevde de meg for produksjonsbeløp og gikk til inkasso. Har vurdert å føre sak mot dem.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en Dell studio 17 rett før jul. Veldig lik spec som W870, men følte jeg fikk mer for pengene hos dell.

17,3 full HD, i7 720, 4GB ram, 2x 500GB 7200rpm, Radeon HD4650 1GB, BlueRay og ellers omtrent identisk I/O og utseende.

Betale 12700 for denne og er veldig fornøyd med ytelsen. Spesielt i7 prosessoren er helt rå så lenge programmene støtter bruk av flere kjerner. (Som ekte 4 kjerners 64bit prosessor har denne hele 8 32bits kjerner, som igjen "gires opp" til 2,8GHz ved behov. Med alle 8 kjernene på 100% går virkelig ting unna!)

Lenke til kommentar

@ GullLars:

Du kan jo selv velge å få denne levert med Intel x25-M gen 2 80/160 GB. Prisen er god også.. I tillegg kan du legge ved en 640 GB 5,4k rpm. Er det ikke det du etterlyste? Eller tenkte du kanskje at det burde være i testeksemplaret?

 

Ellers synes jeg dette ser mistenkelig ut som en Clevo? Artikkelen burde kanskje nevnes/spessifiseres at multicom får inn en nesten ferdig PC av dem, også setter de selv inn komponenter som er sagt kompatible av Clevo.

Multicom gjør ikke mer enn å rebrande før de setter inn RAM, CPU, HDD, (GPU?) (installerer OS?).

 

Batteritiden skuffer, men som sagt over er det en interessant LAN-pc, for alt annet (fortsatt gamer-laptop) ville jeg heller gått for en 15,4" -løsning av samme butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...