Gå til innhold

Canada sensurerer nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å sett eller lest siden er dette vanskelig å kommentere på. Som Canadisk forstår jeg litt, Canada tar miljø svært seriøst.

Om siden skapte problemer, som f.eks det er vanskelig å skille at det er pardoi og de fikk konstant telefoner fra folk om det de "spøkte" med kan det være best å stenge.

 

Men det er litt ekstremt å stenge ned en total leveradør enn å be de som driver siden å enten forandre litt på siden...må innrømme det er litt dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Uten å sett eller lest siden er dette vanskelig å kommentere på. Som Canadisk forstår jeg litt, Canada tar miljø svært seriøst.

Om siden skapte problemer, som f.eks det er vanskelig å skille at det er pardoi og de fikk konstant telefoner fra folk om det de "spøkte" med kan det være best å stenge.

 

Men det er litt ekstremt å stenge ned en total leveradør enn å be de som driver siden å enten forandre litt på siden...må innrømme det er litt dårlig gjort.

 

Uansett hvor seriøst Canada tar miljø, og hvor mye forvirring eller problemer sidene har skapt, så kan ikke staten få nettsider stengt etter eget forgodtbefinnende. Hva med ytringsfriheten? Dette må jo tas opp i rettsystemet, og sidene må i så fall stenges av politiet på bakgrunn av en dom og påviste lovbrudd.

 

At Canada tar miljø seriøst er sikkert riktig, men de er miljøsvin på flere områder.

Lenke til kommentar
Alle land er miljø svin. Men jeg lurer om du leste det hele jeg skreiv. Jeg var slett ikke for at de stengte ned et leverandør/host.

 

Noen er verre enn andre. Hørt om oljesand?

 

Om siden skapte problemer, som f.eks det er vanskelig å skille at det er pardoi og de fikk konstant telefoner fra folk om det de "spøkte" med kan det være best å stenge.

 

Den vurderingen burde i så fall ikke gjøres av fornærmede, men av en domstol.

Lenke til kommentar

Utrolig.

 

Kan vel tenke meg det har med den globale oppvarmingen nedkjølingen venthvafaen klimakrisen å gjøre, kan ikke la noen vise noe annet enn solidaritet med staten i det spørsmålet. Folk kunne jo finne på å ha sine egne meninger i stedet for å bli foret med slange av FN.

Endret av joffeloff
Lenke til kommentar
Utrolig.

 

Kan vel tenke meg det har med den globale oppvarmingen nedkjølingen venthvafaen klimakrisen å gjøre, kan ikke la noen vise noe annet enn solidaritet med staten i det spørsmålet. Folk kunne jo finne på å ha sine egne meninger i stedet for å bli foret med slange av FN.

 

Beklager, men der bommer du totalt. De kritiserte staten for å ikke gjennomføre MER miljøpolitikk, de var ikke en del av den religiøse bevegelsen som påstår at jorda er flat.. err global oppvarming ikke blir påvirka av menneskelige utslipp. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser gruppen kaller seg "The yes men". Parodien er jo som tatt ut av filmen med samme navn. For alle som ønsker en tirade av politisk satire i samme stil så anbefaler jeg filmen på det varmeste. Lattermusklene får garantert kjørt seg. :D

 

I filmen tøyer de i hvert fall strikken ganske langt når det kommer til å fremstå som offisielle representanter som sier helt ville ting. Temaet er noe annerledes da (World Trade Organizations politikk).

 

Jeg håper den kanadiske satiren slipper gjennom sensuren etter alle mediaoppslagene, kanskje merket litt bedre som satire.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Artikkelen får frem at vedkommende skal ha bedt nettleverandøren om å stenge nettsidene, dette er en vesentlig forskjell fra å tvinge gjennom et lands politikk og slå ned på de som kritiserer den.

 

Videre synes jeg det blir feil å kritisere Canada som er et fint og godt land, på bakgrunn av én persons e-post.

 

Men ja, det er synd at nettsidene ble blokkert, da de tilsynelatende ikke hadde gjort noe ulovlig.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
"Et canadisk departement ba en nettleverandør om å ta ned nettsteder som parodierte landets miljøpolitikk - det ble gjort øyeblikkelig." Akkurat hva ble gjort øyeblikkelig?

"Et canadisk departement ba en nettleverandør om å ta ned nettsteder som parodierte landets miljøpolitikk - det ble gjort øyeblikkelig."

 

Nedtagelsen av nettstedene som parodierte landets miljøpolitikk, antar jeg.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Dersom dette er samme gruppa som gav seg ut for å være WHO i dokumentaren "The Yes Men" fra 2003, så kan det være ganske brutal parodiering det er snakk om. Anbefaler alle å se denne filmen, både for å få noen politiske poenger, men først og fremst fordi filmen er uhyre morsom og viser hvor dumme vi mennesker er når noen har en sterk organisasjon/hvit frakk i ryggen.

 

Gruppas agenda er å parodiere offentlige etater for å få fram poengene sine.

 

Jeg er sterkt imot at staten legger ned nettsider uten varsel. Hadde de kommunisert først at dette er ulovlig og gitt de en sjanse, hadde det vært greit (noe som muligens også har skjedd, men som ikke artikkelen sier noe om).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...