Gå til innhold

Konkurranse: Akams julekalender, dag 23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dere ikke blir skuffet over julaftenpremien. Den er en godsak, men ikke på langt nær like heftig som i fjor. Fjordåret var et ekstremt år for oss, og i mellomtiden kom den finanskrisen som noen var teit nok til å bestille, så det er nok ikke like saftige greier i år. Men bra er det uansett, og i år prøver vi også ut noe helt til slutt, som gjør at det kan lønne seg å holde koken oppe og delta hver dag.

Lenke til kommentar

Svarte.....

 

Skulle vente med å svare på oppgave 2, så leverte eg inn uten å ha svart på det. Levere en gang til da?

 

Håper dere ikke blir skuffet over julaftenpremien

 

Vel, da sier det mer om oss enn om premien. Det er ganske lite innsats som må til om man er heldig, så blir man da misfornøyd kan vedkommede bare sende gaven til meg.

Lenke til kommentar

Kunne også tenke meg en litt mer presis spm 3...

1 og 2 må være sant samtidig. Dere kunne like greit ha spurt om man blir eldre for A:hvert år eller B:hvert sekund som går eller C:ingen av disse. :)

 

Som Jurgis var inne på har det noe å si om kameraet hadde et minnekort fra før som hadde en hastighet lavere enn det kameraet klarer og levere eller ikke, i hvilket tilfelle et raskere kort skal gjøre noe forskjell.

 

Da har jeg ingen andre valg enn å bruke en logikk: siden alle 3 kan potensielt være sant, men vi får velge bare en og de to første må være sant samtidig så må svaret være nr3.

 

Noen som leser Lewis Caroll her? :)

Lenke til kommentar
Kunne også tenke meg en litt mer presis spm 3...

1 og 2 må være sant samtidig. Dere kunne like greit ha spurt om man blir eldre for A:hvert år eller B:hvert sekund som går eller C:ingen av disse. :)

 

Som Jurgis var inne på har det noe å si om kameraet hadde et minnekort fra før som hadde en hastighet lavere enn det kameraet klarer og levere eller ikke, i hvilket tilfelle et raskere kort skal gjøre noe forskjell.

 

Da har jeg ingen andre valg enn å bruke en logikk: siden alle 3 kan potensielt være sant, men vi får velge bare en og de to første må være sant samtidig så må svaret være nr3.

 

Noen som leser Lewis Caroll her? :)

 

Jeg reagerte på akkurat det samme, alternativene gir ikke mening.

 

Francis

Lenke til kommentar
....

Uansett er vel spørsmål 3 helt avhengig av bufferet på kameraet.

Ganske enig. Formuleringen af spørgsmålet er ikke for heldig. :blush:

Men det de formentligt mener med det svarmuligheder på spørgsmål tre er

* To billeder lige efter hinanden kan tages hurtigere.

* Man kan tage billeder hurtigt efter hinanden i længere tid.

* Ingenting

Lenke til kommentar
Håper dere ikke blir skuffet over julaftenpremien. Den er en godsak, men ikke på langt nær like heftig som i fjor. Fjordåret var et ekstremt år for oss, og i mellomtiden kom den finanskrisen som noen var teit nok til å bestille, så det er nok ikke like saftige greier i år. Men bra er det uansett, og i år prøver vi også ut noe helt til slutt, som gjør at det kan lønne seg å holde koken oppe og delta hver dag.

Vil allitd ha fjorårets kalender i bakhodet og "sammenligne" litt. Men jeg synes jevnt over så har det vært mange godbiter i år i kalenderen. Har allerede vært 3-4 kameraer.

Men det er godt gjort av dere å samle isammen så mange ting i et så tøft år som vi har hatt.

Lenke til kommentar

Spm. 2 er idiotisk for det tar ikke høyde for forskjellen mellom GB og GiB (her skal det jo selvfølgelig være snakk om GiB, ikke GB, for det er minne, ikke magnetisk eller optisk lagring) eller for lagringsformater.

Sannsynligvis er det basert på Wikipedia-artikkelen om Megabyte.

Og hva slags side har bare plass til 2000 tegn? Dette kommer jo an på antall avsnitt og liknende. Det skal være mange tabulatorer før det kun er 2000 tegn på en side.

Lenke til kommentar
Spm. 2 er idiotisk for det tar ikke høyde for forskjellen mellom GB og GiB (her skal det jo selvfølgelig være snakk om GiB, ikke GB, for det er minne, ikke magnetisk eller optisk lagring) eller for lagringsformater.
Med tanke på at det er en faktor på ti mellom svaralternativene, så er ikke forskjellen mellom GB og GiB så veldig relevant :roll:
Lenke til kommentar
Liker ikke at det er bestemte typer minnekort. Burde være valgfritt om man fikk CF eller SD

 

Ærlig talt! Vi får det vi får og må nødvendigvis forholde oss til det. Vinner man noe man ikke har bruk for, kan man evt selge det og kjøpr noe annet, eller gi det bort. Vi fikk riktignok løfte om at det nok kunne la seg gjøre å bytte PS CS4 fra Win til Mac dersom man vant det, men vi kan som regel simpelthen ikke gå rundt og be giverne om å få bytte premier i alt mulig annet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...