Gå til innhold

Microsoft saksøkes for Bing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har som mål å få mest mulig penger.

 

EDIT: Jeg mener, er det rart firmaer prøver seg? Om jeg var sjef i et firma som eide et eller annet varemerke som plutselig ble tatt i bruk av et annet firma ville nok jeg også ventet til det tidspunktet hvor det var vanskelig for dem å bare si unnskyld og endre navnet. Microsoft har uten tvil en betydelig mengde advokater som skal hindre at slikt skjer. Når de ikke klarer jobben sin blir det søksmål.

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Hvordan kan dette bing-firmaet kreve noe som helst når de ikke engang eier domenenavnet? Dette er for dumt. Er vanligvis sint på M$ for å undertrykke konkurrenter, men bing-navnet har de ærlig fortjent og kjøpt domenenavnene på lovlig vis.

 

Domenenavnet har da ingenting med saken å gjøre? Hvis "Bing" er et registrert varemerke har de retten på sin side.

Lenke til kommentar
Bolt, du må jo følge med! ;) I det siste er det bare søksmål på gang. Derfor kalles dette for patent trolling...

Tror ikke det er snakk om et patent her... Det er snakk om et firma med samme navn.

 

Følger med, forøvrig. Bare sier at jeg ville gjort akkurat det samme om jeg hadde sjansen og trodde jeg ville fått penger for det.

 

EDIT: Lurte plutselig på om du faktisk mente å skrive "patent trolling" (med mellomrom?). At det er en patent måte å trolle på?

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Microsoft har alltid vært en syndebukk for søksmål.

Lol. Seriøst? Som om ikke de har saksøkt i hytt og pine selv?

Det har vært flere slike saker opp gjennom tidene:

- Mannen bak mikerowesoft.com, Mike Rowe - Microsoft vs MikeRoweSoft

Sitat fra rettsaken: "We take our trademark seriously, but in this case maybe a little too seriously." — Microsoft spokesman Jim Desler

- Microsoft vs Lindows

og mange andre lignende saker.

Så det er nok Microsoft som er historiens største patent-troll℠/varemerke-troll™.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
Bing fra St. Louis ønsker nå å pålegge Microsoft å slutte å bruke navnet Bing, og at programvaregigangen betaler for reklame som korrigerer skadene som er blitt påført selskapet.

 

Dette kjem iallefall ikkje til å skje, selv om det hadde vore morsomt så mye ressurser som Microsoft har lagt i sin kjære "lille" søkemotor.

Lenke til kommentar
Microsoft minner mer og mer om et utrydningstruet dyr som blir revet i filler av stadig mer utmagrede pirayaer.

 

Før mislikte vi Microsoft som en middelaldrende kapitalist, men nå er det bare synd på den en gang så edle mannen som alle vil til livs.

 

VELDIG synd på os-giganten ms, som har monopol på os for pc. Ja de har monopol på os så lenge 99,5% av all programvare er for ms-os.

 

Virker ikke som ms gidder å sjekke om navnet er i bruk andre plass, de bare finner et navn som passer og slenger det ut. Har de brukt navnet solo enda? Isåfall er det vel ikke lenge til dem finner ut at det må brukes, så da er det bare spørsmål om solo-produsenten i norge har råd til en rettsak mot ms.

 

Vi mislikte ms fordi dem var en middelaldrende kapitalist??? Hvor har du det fra? Vi bryr oss lite om ms er en kapitalist eller ikke, det som betyr noe er å få fjernet monopolet som ms har i dag. Og du synes synd på dem? hahaha.. Da synes du vel synd på Apple også som er i tilsvarende situasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...