Gå til innhold

Sniktitt: Ubuntu Lucid Alpha 1 sniktitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brudsmulefunksjonalitet er mest kjent fra nett (bread crumbs på engelsk). Uttrykket er tatt rett fra eventyret. Man legger igjen spor etter seg ut fra hvor man beveger seg. Brukes gjerne når navigasjon er lagt opp som et tre og man har en brødsmule-liste som man kan følge opp og ned i treet, avhengig av hvor man har bevegd seg.

 

Du kan godt skrive artikler på nynorsk også. Bare kjekt med litt variasjon.

Det at meny-språket var nynorsk var tilfeldig. Jeg trykket på første og beste "norsk" jeg kom over. Kunne gjerne skrevet på nynorsk. Nynorsk var faktisk hovedmålet mitt, problemet er bare at jeg ikke har skrevet nynorsk på 12 år, så jeg har mine tvil om jeg fortsatt har det i meg. ;)

Lenke til kommentar

Utrolig dårlig å sette igang med en slik artikkel uten å fortelle hva dette Ubuntu Lucid Alpha 1 er for noe.

Er ikke alle som følger med i alt som skjer i Linux-verdenen.

Må jeg virkelig finne fram Google bare for å finne ut at dette er det nye kodenavnet til Ubuntu 10.4? Var det virkelig så vanskelig å skrive en fuckings innledning til artikkelen?

 

:no:

Lenke til kommentar

Cruentus: Skjønner at du snakker bokmål og syntes nynorsk er ubrukelig for deg. Det er din rett til å inneha meninger om det meste. Likevel, hvorfor ikke poengtere bedre ved korrekt bruk av skriftspråket? Da trenger ikke jeg, og kanskje andre også, å tenke at du bare er en svær idiot med Frp-holdninger som liker å skrive pappas meninger på forum. Ta eksemplet "NRK folket"; skal det være komma, bindestrek eller null mellomrom? Hmmm.... :p

Lenke til kommentar
tja LooperNor, man kan jo se det på den måten at dette faktisk var siktet til folk som følger med i Linux-verden :)

 

 

Njaaa. Jeg følger ikke så mye med i Linux verdenen, utenom noen artikler på HW.no og ITAvisen, så jeg visste ikke at dette var Ubuntu 10.4, men jeg er likevel interessert.

Artikkelforfatter kan jo ihvertfall skrive en kort innledning om hva "Ubuntu Lucid Alpha" er.

For alt jeg visste kunne det jo ha vært en eller annen ny funksjon, eller bare ett nytt utseende.

Lenke til kommentar

Det er vel dette som er grunnen til at flere av HW.no sine artikler nå til dags kun pirker på overflaten av informasjonen, nettopp fordi "alle" skal forstå det. Syns det er en uting, det er bedre å gjøre et lite søk på google som tar deg 2 sekund, og heller få mer utdypende informasjon. Hvis du ikke tar deg nok tid til et google søk, er du ikke interessert nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...