Gå til innhold

Google med egen PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med hensyn på hardware ville jeg satt pengene mine på dualcore 1,5GHz Snapdragon chipset (QSD8672) siden Google sin Android telefon, Nexus One, er en HTC Passion med single core 1GHz versjonen av Snapdragon. Videre er Chrome OS og Android veldig like og i følge Google selv vil de antagelig bli slått sammen til ett OS etter hvert.

 

Snapdragon er et Qualcomm 45nm chipset (SoC) som er ARMv7 kompatibelt, men CPU arkitekturen, Scorpion, er et eget design av Qualcomm og ikke Cortex A8 som er den gjengse ARMv7 CPU arkitekturen. Både Scorpion og Cortex A8 er laveffekt prosessorer med dual issue og klokkefrekvenser typisk i GHz området. iPhone 3GS har vel en Samsung SoC med en 800MHz Cortex A8 om jeg ikke husker feil.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Trur ikkje Chrome OS blir så populært, pga det vil være lite med spill man kan spille på Chrome. Det kommer kanskje spill man kan streame over Chrome? uansett så vil det ikke støtte DirectX. Det blir spennende å sjå hvordan d utvikler seg.

Endret av ArneHB
Lenke til kommentar

ArneHB: Aner du egentlig hvor utbredt flash-baserte spill er? Dagens unge spiller hovedsaklig spill fra 123spill.no, og da spiller det ingen trille om de bruker Chrome, Windows eller Mac OS (selv om snille adobe har laget en møkka-flashplayer til Mac og Linux)

 

I tillegg finnes det uhorvelig mange småspill i opensource-universet, så spill for de som er interessert i den salgs på så svak maskinvare blir nok neppe noe problem..

Lenke til kommentar
Tipper det er dette nedtellingen går til....det og nyttår. ;)

Artig ting med nedtelleren er at om du endrer klokka på pcen din så endres nedtellingen og. Så det går på lokal tid. Hvis det var nedtelling til en lansering så hadde det vel vært mer logisk å bruke et fast tidspunkt og ikke brukerenes lokale tid.

Lenke til kommentar
Trur ikkje Chrome OS blir så populært, pga det vil være lite med spill man kan spille på Chrome. Det kommer kanskje spill man kan streame over Chrome? uansett så vil det ikke støtte DirectX. Det blir spennende å sjå hvordan d utvikler seg.

Atom-baserte minibærbare egner seg heller ikke til spilling. I følge din teori skulle de ikke bli særlig populære, men de selger som hakka møkk likevel.

 

Intel har over 50% markedsandel på grafikkbrikker i bærbare PCer. Størsteparten av de grafikkbrikkene AMD og Nvidia selger i bærbare maskiner er i low end brikker.

 

Det sier litt om hvor lite (krevende) spill egentlig betyr for salg av bærbare maskiner. Google OS + Google PC har altså et stort marked å ta av og har absolutt potensiale for å bli populært.

Lenke til kommentar

ArneHB, du har da helt oversett konseptet med netbooks når du sier slikt?

 

Chrome OS er ett operativsystem designet for netbooks, og netbooks er IKKE egnet for spilling. Min kjører Ubuntu (og det går fint til og med med GMA500), akkurat som Desktop min HADDE kjørt hvis Linux kjernen støttet M4A79T Deluxe hovedkortet mitt skikkelig. Nå må du faktisk ikke overse det faktum at OpenGL 3.2 er overlegent DirectX 10, DirectX 11 derimot har overtaket grunner tesselation (stavet riktig?)

 

Men det hadde jo vært sykt kult å sitte med en maskin med Google logo stemplet på da :)

Lenke til kommentar
ArneHB, du har da helt oversett konseptet med netbooks når du sier slikt?

 

Chrome OS er ett operativsystem designet for netbooks, og netbooks er IKKE egnet for spilling. Min kjører Ubuntu (og det går fint til og med med GMA500), akkurat som Desktop min HADDE kjørt hvis Linux kjernen støttet M4A79T Deluxe hovedkortet mitt skikkelig. Nå må du faktisk ikke overse det faktum at OpenGL 3.2 er overlegent DirectX 10, DirectX 11 derimot har overtaket grunner tesselation (stavet riktig?)

 

Men det hadde jo vært sykt kult å sitte med en maskin med Google logo stemplet på da :)

 

OGL 3.2 har da også tesselering... Linky

Lenke til kommentar
Trur ikkje Chrome OS blir så populært, pga det vil være lite med spill man kan spille på Chrome. Det kommer kanskje spill man kan streame over Chrome? uansett så vil det ikke støtte DirectX. Det blir spennende å sjå hvordan d utvikler seg.

Folk bruker faktisk datamaskiner til noko anna enn spilling.

 

Kjenner veldig få som kjøper minipc til gaming, sjølv klarte min fint å kjøre age of empire, men med tanke på skjerm var det ikkje veldig bra å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...