Gå til innhold

Halo: Reach størst – vil knuse konkurrentene (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det som er så bra med den nye Halo Reach er at spillet har vært under utvikling mye lengre enn det man kanskje tror. Helt siden Halo 3 kan man vel gjette på. ODST ble egentlig litt kort fordi det ble utviklet ved siden av storsatsingen Reach og Reach trengte utviklerne som jobbet på ODST.

Spesielt kan man vel se at World premiere Traileren faktisk er tatt ut ifra selve spillet. Noen husker vel noe lignende at folk trodde ikke GTA IV trailerne var fra det faktiske spillet. Men tror det faktisk også er tilfellet med Halo Reach. NY grafikkmotor som er utviklet for å utnytte hele kraften til 360 grafikkortet og grafikkminnet. 360 har større texture minne enn PS3.

Vil gjette at levlene er enorme og at oppdragene kan tas fra flere rettninger. Litt open world kan man vel si.

Hovedrollen har fire spartans som jobber sammen, det betyr også at fiendene kommer til å være mange flere på oppdragene.

Ser man nøye nok på traileren ser man at det ser ut som en sånn ingame cutscene.

 

Se filmen hos Youtube

 

Kanksje litt av grunnen til at ODST ble skuffende for mange.

 

Men er uenig i at man kan sammeligne Halo med ett bilspill slik som GT5. Da bilene i GT5 ikke kan skyte.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvis det så er størrelsen det kommer an på vet ikke Greenberg helt hva han snakker om når han bruker Gran Turismo som et eksempel.

 

Til de som ikke vet det:

Å lage Gran Turismo er noe helt annet enn lage Halo.

Polyphony Digital(GT's utviklere) tester hver eneste bil, måler fysikken og scanner den i 3D, noe som tar om lag 4 måneder pr. bil. Ikke tar det noe kortere tid heller når det er ca. 1000 biler det er snakk om.

I tillegg vil vi nok også se grafikk som slår selv CryEngine 3.

Gran Turismo kan trygt sies å være de mest finpussede spill, spesielt 5'eren.

Lenke til kommentar

Er vell ett år siden han lovde også at Microsoft hadde flere spill under utvikling, som var grafisk bedre enn Killzone 2.

Virker ikke som han følger så godt med, så kanskje han trodde PSP-Killzone var spillet han snakket om, når han nevnte KillZone 2, jeg har fremdeles til gode å se noe fra den kanten på samme nivå.

 

Sony lager spill til alle plattformene sine, i motsetning til MS. :-/

MS gir faen i oss Windows-kundener. Så at Sony også gir ut PSP-spill til den plattformen, i tillegg til PS3-spilla, er positivt - ikke negativt.

 

Skjønner ikke hvordan MS kan ha han i den jobben han har, fyren er jo idiot.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sony lager spill til alle plattformene sine, i motsetning til MS. :-/

MS gir faen i oss Windows-kundener.

DirectX 11, påbegynt utvikling av DirectX 12, SDK verktøy som letter kryssplattform PC-Xbox360 utvikling, Games for windows som nylig har fått hele spill man kan laste ned, oppdatering av skjermkort drivere via windows update (noe som har vært ganske etterlengtet av spillutviklerene) og automatisk spill oppdateringer i Windows 7 tilsier ikke akkurat at MS gir faen i Windows plattformen.

At MS vil fokusere in-house utviklere på dems egen in-house prosjekt Xbox360 er ikke så rart, det betyr ikke at dem forlater Windows som spill plattform.

Lenke til kommentar
Sony lager spill til alle plattformene sine, i motsetning til MS. :-/

MS gir faen i oss Windows-kundener.

DirectX 11, påbegynt utvikling av DirectX 12, SDK verktøy som letter kryssplattform PC-Xbox360 utvikling, Games for windows som nylig har fått hele spill man kan laste ned, oppdatering av skjermkort drivere via windows update (noe som har vært ganske etterlengtet av spillutviklerene) og automatisk spill oppdateringer i Windows 7 tilsier ikke akkurat at MS gir faen i Windows plattformen.

At MS vil fokusere in-house utviklere på dems egen in-house prosjekt Xbox360 er ikke så rart, det betyr ikke at dem forlater Windows som spill plattform.

 

Hurra, Direct X 12... :p

Da kan jeg kjøpe Age of Wonder-spillene jeg elsker igjen..

Nei vent, MS har jo sparket de folkene som lagde de spillene. :-/

Vell, får nøye meg med Halo: Reach da, siden det er så enkelt å porte med Direct X 12, så porter sikkert Microsoft det. Hæææ? Kommer det ikke til Windows? Bare på 360?

 

Vell, får se hvilke Microsoft-spill som jeg kan på PC'en min.

Hmm... Skal vi se, hva er tilgjengelig... Samantha Swift..

Hva er poenget med Direct X 12, når du bruker Flash?

 

Games 4 windows live var en 'Important update' i Windows, og det var egentlig bare en samlepakke med Microsoft-produkter, og Microsoft lager ikke PC-spill - for oss gamere.

Nytt mas om å bruke Internet Explorer, MSN-messenger, Live-search-bar, MS e-mail program, Windows Media-player som standard og lignende dritt, som jeg måtte fjerne hakene, for å ikke miste funksjonaliteten på PC'en min.

Så ingen spill-funksjonalitet på det der, bare unødvendig spam, for å sikre MS ekstra reklame-kroner.

 

Nvidia-driveren min var bare 'reccomended' update, kom samtidig ut som Games 4 Windows oppdateringen, men det var ikke noe forskjell fra tidligere.

Det er egentlig en viktig oppdatering derimot, men fordi det ikke er ett MS-program, så blir det bare 'reccomended'. :-/

 

Sier ikke at MS forlater Windows som spill-utviklings plattform, sier dem HAR forlatt plattformen for lenge siden, og derfor bør dem bør ha vett til å ligge lavt når dem skal kommentere de andre plattform-holdere, som faktisk lager gode spill til kundene sine på flere enn en plattform.

Er ikke avhengig av at plattform-holderen skal oppdatere kabalen min automatisk. :-/

Steam har gjort dette lenge, så er ikke noe revolusjonært akkurat.

 

I 2008 ga ikke Microsoft ut ett eneste Windows-spill, i 2009 ga dem ut 3 Windows-spill (Tinker, World of Goo, og Osmos)..

MS har ikke sagt at dem skal gi ut ett eneste Windows-spill i 2010.

Kanskje vi skulle gå tilbake til DX9, for i 2007 ga MS ut 6 AAA-titler på Windows.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Sony lager spill til alle plattformene sine, i motsetning til MS. :-/

MS gir faen i oss Windows-kundener.

DirectX 11, påbegynt utvikling av DirectX 12, SDK verktøy som letter kryssplattform PC-Xbox360 utvikling, Games for windows som nylig har fått hele spill man kan laste ned, oppdatering av skjermkort drivere via windows update (noe som har vært ganske etterlengtet av spillutviklerene) og automatisk spill oppdateringer i Windows 7 tilsier ikke akkurat at MS gir faen i Windows plattformen.

At MS vil fokusere in-house utviklere på dems egen in-house prosjekt Xbox360 er ikke så rart, det betyr ikke at dem forlater Windows som spill plattform.

 

Hurra, Direct X 12... :p

Da kan jeg kjøpe Age of Wonder-spillene jeg elsker igjen..

Nei vent, MS har jo sparket de folkene som lagde de spillene. :-/

Vell, får nøye meg med Halo: Reach da, siden det er så enkelt å porte med Direct X 12, så porter sikkert Microsoft det. Hæææ? Kommer det ikke til Windows? Bare på 360?

 

Vell, får se hvilke Microsoft-spill som jeg kan på PC'en min.

Hmm... Skal vi se, hva er tilgjengelig... Samantha Swift..

Hva er poenget med Direct X 12, når du bruker Flash?

 

Games 4 windows live var en 'Important update' i Windows, og det var egentlig bare en samlepakke med Microsoft-produkter, og Microsoft lager ikke PC-spill - for oss gamere.

Nytt mas om å bruke Internet Explorer, MSN-messenger, Live-search-bar, MS e-mail program, Windows Media-player som standard og lignende dritt, som jeg måtte fjerne hakene, for å ikke miste funksjonaliteten på PC'en min.

Så ingen spill-funksjonalitet på det der, bare unødvendig spam, for å sikre MS ekstra reklame-kroner.

 

Nvidia-driveren min var bare 'reccomended' update, kom samtidig ut som Games 4 Windows oppdateringen, men det var ikke noe forskjell fra tidligere.

Det er egentlig en viktig oppdatering derimot, men fordi det ikke er ett MS-program, så blir det bare 'reccomended'. :-/

 

Sier ikke at MS forlater Windows som spill-utviklings plattform, sier dem HAR forlatt plattformen for lenge siden, og derfor bør dem bør ha vett til å ligge lavt når dem skal kommentere de andre plattform-holdere, som faktisk lager gode spill til kundene sine på flere enn en plattform.

Er ikke avhengig av at plattform-holderen skal oppdatere kabalen min automatisk. :-/

Steam har gjort dette lenge, så er ikke noe revolusjonært akkurat.

 

I 2008 ga ikke Microsoft ut ett eneste Windows-spill, i 2009 ga dem ut 3 Windows-spill (Tinker, World of Goo, og Osmos)..

MS har ikke sagt at dem skal gi ut ett eneste Windows-spill i 2010.

Kanskje vi skulle gå tilbake til DX9, for i 2007 ga MS ut 6 AAA-titler på Windows.

 

Microsoft Betaler andre utviklere for å utvikle sine spill.

 

Noen spill som ikke hadde eksistert hvis ikke Microsoft hadde punget ut litt her og der.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Microsoft Betaler andre utviklere for å utvikle sine spill.

 

Noen spill som ikke hadde eksistert hvis ikke Microsoft hadde punget ut litt her og der.

 

Har ikke sagt noe om at Microsoft ikke outsourcer.

Sier bare at dem er sluttet å lage spill, eller drive spillutvikling.

 

Som jeg prøvde å påpeke er det flere måter enn med egne spill man kan støtte en plattform på. Nei MS har ikke forlatt Windows som spill plattform, ditt sarkastiske drivel endrer ikke på det. Men dem kunne absolutt ha gjort mer.

 

Les hvilke ord jeg brukte; "Lage spill" og "Spill-utvikling".

 

Aron Greenberg er sarkastisk, og fremstiller GT som nærmest avdød og utviklerene som late, bare fordi foreløbig har komt ut til PSP og andre 'småversjoner' som han kaller det.

 

Samtidig har hans egen arbeidsgiver Microsoft Games Studios har "publisert" 3 spill til Windows i 2008 og 2009, World of Goo, Tinker, og Osmos.

Har ingen anelse om de har lagd de spilla selv, men blir dumt om å snakke om andre firma'ers små-versjoner og PSP-versjon, når dette er spillene hans egen arbeidsgiver gir ut.

Gleder meg til å se spillet de jobber så hardt med på PC. :-/

 

Jeg har vært både PSP- og Windows-kunde så lenge begge plattformene har eksister, og kjøper spill til begge plattformer.

I gamle dager lagde Microsoft PC-spill, ikke nå lenger.

 

Hører du sier det er blitt mye enklere å drive kryss-plattform-utvikling, har også lest mange andre utviklere, og fanboys si det samme.

Men jeg må innrømme at jeg ikke klarer å se fordelene når jeg er i butikken, i motsetning til i gamle dager når dette var kjempevansklig.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...