Gå til innhold

Yamaha klar med ny planke-toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye penger for "én" høyttaler. Noen som har erfaringer med slike løsninger, må inrømme at jeg er litt skeptisk...

 

Ja, har selv ikke hatt noen erfaring med disse lydplankene, hadde været interessant å se hvordan de fungerer, både i praksis, og hvordan de er teknt å fungere. Vil alle de små (mellomtone) elmentene sende ut samme signal? Isåfall skulle man tro den var ganske direksjonell i horisontalplanet, men jeg er ikke helt sikker på hva det skal være godt for.

 

AtW

Lenke til kommentar

De sender ikke ut samme signal. Du må første bruke en mic som stilles der du normalt sitter, så etter litt autokalibrering har de forskjellige høytalerene som går til de forskjellige signalene funnet ut hvor høyt, tidlig, rettning (elns) de skal spille for å komme, via en vegg, og til mottager.

 

 

MÅ si at dette ikke er noe jeg vet, men min oppfattning etter å hatt en liten demo for noen år siden.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tidligere modell hjemme for litt over et år siden.

Fungerte dårlig i min tv krok.

Ifølge manualen og diverse tester, så fungerer den best om du har lik avstand til sideveggene. Da kan lyden reflektere bedre.

Jeg hadde kun sidevegg på ene siden, og klarte ikke justere lyden slik at jeg fikk tilfresstillende stereo/surround.

 

Det jeg virkelig likte med den var hvor kompakt den var. Kun en enhet, og ingen høyttalere.

Nå klarer jeg meg med 3-kanals "surround". Har ikke noe god plass og plassere bakhøyttalere uten å lage stygge hull i veggen. (betong)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...