Gå til innhold

Trøbbel med bærbare fra Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og de som har fått nytt adapter, ble de plutselig kvitt problemet? Vel høyst tvilsomt, igrunnen. Blandt annet burde da problemet bli borte ved batteridrift (blir det det?)siden et batteri kan levere enorme strømmengder i forhold til en adapter. Eller om man disablet noen elementer for å spare strøm, brukte ekstern monitor etc (blir det det?).

Lenke til kommentar
Problemet gjelder modellene E6400 og E6500, pluss Studio XPS 1645. I noen tilfeller skal disse modellene bruke opptil 95 prosent av prosessorkraft ved normal arbeidssituasjon, og samtidig blir maskinene varmere enn hva anses som normalt.

 

Hva betyr det? Er vel bare fint at de bruker prosessorkraften...? Lite annet du kan gjøre med den enn å bruke den.

 

Lite utfyllende artikkel, skjønner ikke helt hva problemet er. Greit at de "blir varmere enn hva som anses som normalt", men hva vil det si? At de tar fyr?

 

 

 

Edit:

 

Etter å ha lest kilden, viser det seg at problemet er at BIOS'en tror at maskinen blir veldig varm, og klokker ned CPU'en 95% (det vil si, ned til 5% av original hastighet), og nekter å klokke den opp igjen. Samtidig ligger CPU'en aldri på mer enn 50% av det den skal, uansett om den er kald.

 

Fin fin oversettelse...

Endret av Dunno1987
Lenke til kommentar

bruker disse på jobben og har ikke lagt merke til noe slikt, og det er godt :)

Har derimot fått en forsendelse med E4200, hvor maskinen ikke gjenkjenner 45w adapteret som følger med - de sender ut et noe mer klumpete 65w adapter som erstatning.

Feilen ligger ikke i adapteret, disse fungerer fint på de første E4200 maskinene.

Lenke til kommentar

Om Dell har sensurert informasjon der kunder beskriver problemet, da kan en begynne å lure hvorvidt de respekterer kundene sine. De fleste produsenter har av en merkelig grunn veldig lett for å avvise at det er et problem og kommer ofte med at det har vi ikke vært borti før osv. Så begynner kundene gå sammen og finner ut at det stemmer og det hele ender med dårlig omtale.

 

Hvorfor ikke bare åpent inrømme eventuelle feil og mangler og heller prøve å fikse det enn å nærmest prøve å skjule det?

 

Om jeg ikke hadde nok grunner til å ikke kjøpe dell før, har iallefall enda en nå...

Lenke til kommentar

Vi har mange av disse der jeg jobber(2-300 stk++) og bruker en slik selv til daglig(jobber med it drift) og kan bekrefte problemene disse modellene har, i tillegg også E4300, 13,3" modellen som vi har en del av. Den blir veldig varm og vifta fyrer opp og det føles som det er like før maskinen tar av. Det vriker som det er hipp som happ hvilke enheter som har dette problemet, dvs noen fungerer fint, mens andre ikke. Vi har også problemer med lydkort driveren på disse, stacsv.exe som ofte tar 90-95% cpu og gjør maskinen ubrukelig.

 

Teorien med strømadapter problemer vil jeg ansi som bortforklaring og tull, vi bytter om på disse hele tiden uten at dette hjelper spesielt mye, de er fortsatt like varme.

Lenke til kommentar

Jeg kan skrive under på dette!

 

Jeg fikk min nye Dell Latitude E6400 for et par uker siden, og har opplevd akkurat det som blir sagt. Selv ved lav og på grensen til moderat jobbing i windows blir jeg plaget med at vifta spinner 100% og bråker som et helvete.

 

Dette skjer ved cpu temperatur så lav som i underkant av 40 grader. Her er situasjonsbilde fra temp på min pc på et tidspunkt der vifta går på fullt. Cpu belastning er under 10%.

delllatitudegputempfanh.jpg

 

 

På forumet til Notebookreview kan man lese hundrevis av innlegg av folk som er plaget med det samme.

http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1051

 

For min del virker det som om problemet er større når pcen står i dockingstasjonen enn når jeg har den i fanget hjemme.

 

 

Dette er den andre Dell pcen på rad jeg har varmeproblemer med, forøvrig. Nå skal det sies at den forrige var en 12" XPS M1210 som nok var speccet for kraftig. Poenget der er at infocare sin representant kunne fortelle at på Dell sine fabrikker jobber det mange med veldig lav kompetanse mtp bruk av kjølepasta, som da smører på tykt med dette og dermed ødelegger kjøleegenskapene.

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...