Gå til innhold

Test: Cooler Master Storm Senitel Advance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi oi oi, denne virket meget god, i tilleg til at den ser veldig bra ut, jeg har store krav når det kommer til spill mus, og siden min Deathadder tok kvelden og ikke helt liker min enda eldre g5 tror jeg jammen meg kanskje blir en slik en! 2 lasere hvor du kan styre x og y akse forskjellig tror jeg vil passe "spille stilen" min ultrolig bra i diverse spill. får satse på den er like stabil som deathadder laser motoren iaff :)

Lenke til kommentar

Synd mushjulet ikke går og tilte. Det er noe som jeg savner fra mange produsenter. Har brukt noen Logitech produkter med dette som G5 og MX1000, dog var MX1000 sin tilte-funksjon mye bedre en G5 sin var. Ellers så denne virkelig bra ut, men nytteverdien av display på musen er vel så som så mener jeg.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne musa for rundt 2 uker siden, og kan si at dette er den mest behagelige og deiligste musen jeg har prøvd / hatt. Passer perfekt i handa mi og flyter godt som bare det. Kjøpte den sammen med en Qpad tøy-musmatte.

 

Eneste "minuset" jeg kan komme med denne er at Scroll knappen er litt hard å trykke ned. Har det ikke vært for at jeg bruker denne knappen til å snakke i ventrilo med har jeg ikke brydd meg i det heletatt.

 

Forrige musa mi var det omvendt. Da ble den trykt ned bare jeg scrollet ned eller opp med den, så egentli er det vell positivt at den er litt hard. :p

Lenke til kommentar

Fin test, men det fikk meg til å lure på noen par ting.

 

En ting er å ha vekter i musen men burde man heller ikke hatt flere matter som fulgte med? Vil tro at friksjon er en større faktor en vekt i en mus som er ett såpass lett redskap fra før. Jeg har ingen vekter i min mus(mx518) men har noen musematter liggende som jeg bytter mellom etter hva jeg driver med.

 

En ting jeg liker med linux er at man kan stille inn akselerasjon og ikke bare sensitivitet. Det åpner opp helt nye muligheter. Har ikke testet så mange muser, kanskje det virker på andre, og det burde det.

Lenke til kommentar

KuklHodet:

 

Akselerasjon har man også i windows :) den ligger bare litt gjemt. ellers er det veldigt standar på spillmuser i dag og ha vekter og justere akselerasjon osv selv.

 

Vis det er musematter du snakker om har jeg aldrig sett dette følge med en spill mus? og gamere liker som regel sine egne merker innen musematter og kjøper dette utenom :)

Lenke til kommentar

Fin test, men jeg skulle ønske alle disse input-testene inkluderte et bitte lite minimum av informasjon om OS-kompatibilitet. Finnes det f.eks. drivere (med mulighet for justering av alle knapper o.l.) for noe annet enn Windows? Stort sett finnes dette bare til Windows, men det hadde vært fint om artikkelen kunne hatt et bittelite punkt om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Synd mushjulet ikke går og tilte. Det er noe som jeg savner fra mange produsenter. Har brukt noen Logitech produkter med dette som G5 og MX1000, dog var MX1000 sin tilte-funksjon mye bedre en G5 sin var. Ellers så denne virkelig bra ut, men nytteverdien av display på musen er vel så som så mener jeg.

Nysgjerrig, hva spesifikt bruker du tiltfunksjonen til? Jeg kan kun huske å ha brukt det på rare websider som scroller horisontalt, fant ikke noe annet fornuftig å bruke det til.

Personlig ser jeg nå spesifikt etter mus som ikke har dette, fordi scrollhjulet alltid er det som ryker først på mine mus, spesielt raskt på dem som har vipping/tilt. Jeg bruker ikke makt og er heller ikke uforsiktig, men mouse3 som reload i spill samt veldig mye åpning/lukking av tabs på nett og i OS fører til at scroll som knapp går fort i stykker slik at man scroller ufrivillig opp/ned når man egentlig prøver å trykke den ned som knapp.

Lenke til kommentar
Nysgjerrig, hva spesifikt bruker du tiltfunksjonen til?

 

Jeg for min del har bunnet tilt hjulet til "ctrl+tab" og "shift+ctrl+tab" noe som gjør at jeg kan bruke det til å bla i tabs, både i firefox og i andre programmer og skjermbilder som har tabs, veldig hendig. Har også hørt at en del folk bruker det til lean i spill som støtter dette.

Lenke til kommentar
Synd mushjulet ikke går og tilte. Det er noe som jeg savner fra mange produsenter. Har brukt noen Logitech produkter med dette som G5 og MX1000, dog var MX1000 sin tilte-funksjon mye bedre en G5 sin var. Ellers så denne virkelig bra ut, men nytteverdien av display på musen er vel så som så mener jeg.

Nysgjerrig, hva spesifikt bruker du tiltfunksjonen til? Jeg kan kun huske å ha brukt det på rare websider som scroller horisontalt, fant ikke noe annet fornuftig å bruke det til.

Personlig ser jeg nå spesifikt etter mus som ikke har dette, fordi scrollhjulet alltid er det som ryker først på mine mus, spesielt raskt på dem som har vipping/tilt. Jeg bruker ikke makt og er heller ikke uforsiktig, men mouse3 som reload i spill samt veldig mye åpning/lukking av tabs på nett og i OS fører til at scroll som knapp går fort i stykker slik at man scroller ufrivillig opp/ned når man egentlig prøver å trykke den ned som knapp.

Bruker dette til spilling. kort kommandoer til wow feks.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har hatt endel spillmuser gjennom årene, og vil si at denne er den mest presise musen jeg har hatt.. ved bruk av softwaret som følger med musen, så kan man stille på ganske mange instillinger og jeg følte med engang at jeg fant min riktige DPI instilling + sensitivity.

Skal aldri bytte mus fra CM Storm Sentinel Advance til en annen, bare om Cooler Master kommer med en bedre mus om denne tar kvelden, men det tar nok en stund :)

Anbefaler denne musen til dere som har tenkt å kjøpe ny mus og ikke nøl med kjøpet;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...