Gå til innhold

Beskyttelse mot skadelig programvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom man skal kjøre proaktivt, hvorfor ikke velge brannmur-tilnærminga og nytte "default deny" på kjøring av programmer? "Default permit" fordrer jo et våpenkappløp vi aldri kan vinne, og heuristiske metoder - selv om de fungerer delvis - er jo åpenbart ikke i nærheten av å være 100% sikre.

 

Sjøl kjører jeg med en kombinasjon av Comodo Defense+ og Windows 7 Software Restriction Policies, og helt uten antivirusprogramvare.

Endret av Leftie
Lenke til kommentar

bjarne, amarr og neruen: Det egentlige svaret er at Microsoft sitt nettsted for nedlasting sjekker foretrukket språk i nettleseren. Hvis dere endrer dette til engelsk, fungerer nedlastingen direkte fra Microsoft. Både IE, Firefox og Opera støtter flere språk, og da må engelsk stå øverst. Etter nedlastingen kan du endre tilbake til norsk.

 

Denne innstillingen benyttes av mer "moderne" nettsteder som har automatisk flerspråklig støtte, dvs uten at du selv gjør valg vha en lenke.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hardware er dere virkelig så dumme?.

 

Denne testen er ikke hvem som beskytter best mot skadelig programvare generelt.

 

Denne testen er Heuristics og HIPS som skanner filer som er "unknown" etc for programmet, altså Zero Day som akkuratt har blitt sluppet. Ikke vær så misledende

Lenke til kommentar

Det er sent, og jeg klarte visst og se litt nærmere på artikkelen. Nå fant jeg jo ut at dere faktisk nevnte dette da.

 

Nå føler jeg meg riktig dum og har all grunn til det. Jeg trodde jeg var en liten smartass her men får nok tilbake av andre forum medlemmer :D. Nå dreit jeg på draget og håper på og få høret det.

 

Forresten svar til artikkel:

Avira har blitt mye dårligere siden den gang

Lenke til kommentar

"Avira har blitt mye dårligere siden den gang "

 

Dokumentasjon.. altså noe som jeg kan lese og ikke dine påstander

 

"Nå føler jeg meg riktig dum og har all grunn til det. Jeg trodde jeg var en liten smartass her men får nok tilbake av andre forum medlemmer :D. Nå dreit jeg på draget og håper på og få høret det."

 

Det jeg lurer på er hvorfor du necro bumper 3 månder gamle artikkler 3 ganger på rad?

 

"Denne testen er ikke hvem som beskytter best mot skadelig programvare generelt."

 

Så hvis et program er gode til og finne Zero Days så kan de suge til og finne malware generelt?

 

ps: har forresten til gode og komme med dokumentasjonen din i et annet emne du har postet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...