Gå til innhold

Get Games utfordrer Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare gi meg bedre priser, så er jeg solgt.

 

Steam er genialt, men prisene er alt for høy i forhold til produktet man får. At man skal betale 500 kroner for noe de betaler 200 for i USA blir også for dumt.

 

Fortsatt er de fleste produktene på Steam billigere i fysiske butikker og nettbutikker enn de er fra Steam. Selvsagt inngår ikke tilbud fra Steam i kategorien "de fleste produktene..." :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker gameslpanet.com og er veldig fornøyd! De har bra priser og under timen etter spillet er betalt, har du mottatt link til filene samt cd-key.

 

Skulle ønsket at de hadde et program lignende steam for å samle spillene. Det jeg liker med steam, er at jeg bare kopierer steam mappa og viser til den når jeg installere steam. Så er spillende klare etter de har sjekka at alle filene er der. =)

Lenke til kommentar

Takk for gamesplanet.com, bisk0p! :)

 

Er på jakt etter alternativer til Steam. Gøy å slippe å installere og patche, men jeg syns ikke det veier opp for prisene, og andre ting som faktumet at man er nødt bruke steam (som ikke alltid er like glad i å fungere som det skal), og det at om du mister brukeren din, så mister du alle spillene som er bundet til brukeren din.

Lenke til kommentar

Det med brukeren er jo en flaskehals, men det å miste brukeren sin er jo litt imponerende. Det å bli banna er en annen ting (usikker på om du blir banna fra spillet eller hele brukeren blir det) Men da har du som regel deg selv å takke! =)

 

Du slipper though å tenke på cd-key (etter den er trykka inn) samt du har Steam Venner som gjør det enkelt å spille med folk du kjenner :)

Lenke til kommentar

Hele tjenesten må være bra nok for å lykkes. Jeg har mange ankepunkter ved Steam som hovedaklig går på hvordan de behandler kundene sine. Men her er det mange muligheter til å velte arrogante Steam av tronen.

 

Dette er big bussiness og jeg håper flere åpner øynene for dette markedet og satser hardt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Å? Kan jeg f.eks. kjøpe det i norske butikker og legge inn CD-keyen i steam? Eller er det en annen måte?
Varierer fra spill til spill. Valve sine egne spill krever Steam, og det samme gjør en del andre spill som bruker Steam som kopibeskyttelse (f.eks. MW2 og Red Orchestra: Ostfront 41-45). Det er også en del andre spill som ikke krever Steam som tillater deg å legge inn spillnøkkelen din i Steam (Unreal Tournament 3, for eksempel), men om det er mulig eller ikke kommer an på hva slags distribusjonsavtale spillutvikleren har både med Valve og med dem som distribuerer diskversjonen.

 

Og for øvrig er "1€=1$" bare en myte. Jeg oppfordrer alle som tror det stemmer til å sette seg ned og faktisk analysere prisene på forskjellige spill på Steam i forskjellige markeder. Forholdet mellom dollarpris, pris i pund og alle de forskjellige prisene i € varierer avhengig av utgiver, marked og spill.

Lenke til kommentar
Uansett endrer det ikke faktumet at prisene er alt for høye.
Tull.

 

Steam er en salgs og distribusjonskanal som alle andre. Noen ganger er de billigere enn alternativene, noen ganger dyrere. Jeg har kjøpt mange spill på Steam som har vært billigere enn tilsvarende fra både norske og utenlandske nettbutikker.

 

Problemet til Steam er at de har andre avtaler med utviklere og utgivere enn butikkene som handler i fysiske eksemplarer. Valve kan ikke kjøpe inn et parti med eksemplarer og så selge dem ut til den prisen de mener de tjener mest på. På alt annet enn sine egne spill må de avtale prissettingen med utgiveren, som kanskje ikke alltid er så god til å finne et optimalt prisnivå. Bortsett fra det er det ikke noe spesielt med Steam. Behandl det som en hvilken som helst annen nettbutikk, sjekk prisene og kjøp fra den billigste selgeren som har tilfredsstillende service.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...