Gå til innhold

Søppelpost ga Forbrukerombudvrede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trolig har det vært opprettet en falsk bruker på forumet som siden har fått skannet bildefilene og konverteret disse til tekst.

Det er feil. Ble fastslått i forrige tråd ;) Mailen sier som følger:

E-postadressene har dere kjøpt fra selskapet Amicora AB, som har garantert at samtlige mottakere hadde

godkjent å motta reklame fra dere på e-post. Klagene til Forbrukerombudet tyder

imidlertid på at det ikke foreligger noe samtykke fra forbrukerne i dette tilfellet. Dere

har også informert om at verken Amicora eller deres samarbeidspartner Quimblo HB

har kunnet dokumentere at kundene har samtykket til å motta markedsføringen.

Noen som kan svare på hvem dette er og hvordan de har fått tak i våre adresser? Ett eller annet sted må de jo ha blitt hentet fra!

 

Jeg anmeldte og det er flott å se at det blir gjort noe med! Antar det er vi som får pengene på konto? :innocent:

 

Brevet fra forbrukerombudet til Mediafy Marketing Group AS:

76519_1_A.PDF

Endret av hernil
Lenke til kommentar

"E-postadressene har dere kjøpt fra selskapet Amicora AB"

 

Unnskyld meg, men vil påstå at det der er ren bullshit. De skylder på et selskap som ikke har en lett itlgjengelig hjemmeside en gang for å ha samlet inn mailadresser. Jeg kan også si deg at jeg aldri har vært i nærheten av det selskapet.

 

Vi fant vel også ut i den forrige tråden at det ikke var noen annen stor fellesnevner enn diskusjon.no der mailadressene har blitt registrert (en bruker fikk det på en mail han kun har brukt til dette forumet).

 

Åpenbar løgn, og bare 80 000... Syns nesten det var lite i den store sammenhengen. Om ikke det er Amicora som er tyvene her, og bladkongen har sitt på det rene. Men det høres ikke sannsynlig ut.

 

Men da har de (og forhåpentligvis mange andre) lært hvilken brukergruppe du ikke spammer ned.

Lenke til kommentar
Trolig har det vært opprettet en falsk bruker på forumet som siden har fått skannet bildefilene og konverteret disse til tekst.

Dette er direkte sprøyt. Jeg kommenterte dette forrige gang også. Epost-adressen min er fortsatt ikke markert som skjult og jeg ser fortsatt ikke snurten av den i profilen eller noe annet sted. Jeg kan godt stille spørsmålet igjen: Hvor er denne berømte bildefilene det er snakk om som viser epost-adressen? Min epost-adresse er ikke markert skjult og skal visstnok dermed være synlig et eller annet sted. Inntil jeg ser bevis for at den faktisk vises et eller annet sted må jeg bare konkludere med at ledelsen her lyver i et forsøk på å ro seg unna det faktum at epost-adressene stammer fra dette forumet enten fordi noen har hacket forumet eller fordi de har blitt solgt til en tredjepart. Etter ca 1mnd har jeg fortsatt tilgode å se noen beviser for hvor ...

 

Forøvrig, godt å se at Forbrukerombudet tar dette videre. Får de gjennomslag i Markedsrådet, som er svært sannsynlig, så vanker det bot på dette selskapet.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...