Gå til innhold

Mer kjøling fra Arctic Cooling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arctic Cooling lanserer nå en kjøler for Nvidias toppkort
Kjøleren er designet med hele tre kjølevifter og er beregnet for Nvidias entusiastkort, nærmere bestemt Geforce GTX 285, 280, 275, 260+ og 260.

En kjøler som er designet for Nvidias toppkort, men som ikke støtter Nvidias toppkort (GTX 295)? Dette er en selvmotsigelse som bør fjernes.

Lenke til kommentar
Arctic Cooling lanserer nå en kjøler for Nvidias toppkort
Kjøleren er designet med hele tre kjølevifter og er beregnet for Nvidias entusiastkort, nærmere bestemt Geforce GTX 285, 280, 275, 260+ og 260.

En kjøler som er designet for Nvidias toppkort, men som ikke støtter Nvidias toppkort (GTX 295)? Dette er en selvmotsigelse som bør fjernes.

Enig der, men så er det vel kun single pcb versjonen av gtx295 en slik vifteløsning ville ha kunnet passet på, og den vifta som sitter på den versjonen er jo faktisk veldig stille. Sandwich gtx295 derimot er en annen sak, den både bråker og blir veldig varm under load. Forøvrig har jo en slik Artic Cooling kjøler vært tilgjengelig for 4870x2 i utlandet lenge, men ser fortsatt ingen som har tatt den inn til Norge.

Lenke til kommentar

La meg begynne med å si hei, dette er min første post (av flere forhåpentligvis :p)

 

Now... On topic:

 

"Hele" 632 gram er fremdeles ikke de 680 grammene en tilsvarende løsning fra AC veier. Denne er til ATIs "pensjonerte" toppkort 4870X2. Dette gjelder også kjølemulighetene, da 4870X2-varianten har en kjølekapasitet på "opptil" 320W. 120W ser litt magert ut i forhold.

 

Jeg kan bekrefte, med kors på hjertet, at de tre viftene som sitter montert er med rimelig høy sannsynlighet ganske stillegående. I alle fall sammenlignet med den orginale hårføneren som sto montert på mitt 4870X2. Jeg har ikke hørt stock-vifta til single-pcb GTX295, men sandwichen er ikke langt ifra ovennevnte hårføner.

 

I tillegg: Accelero extreme 4870X2 selges i norge, både hos microplex og hos netshop, men den har ikke fått "produkt"-status i prisguiden av en eller annen rar grunn. Her er i alle fall linken til netshops produktside:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=127481

 

Microplex:

 

http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...70X2-37451.aspx

 

Amentio, hvor jeg beskaffet min kjøler har tilsynelatende sluttet å selge den.

 

Cheers!

Lenke til kommentar

Ok da har de tydeligvis tatt de inn i Norge :)

Var nemlig inne på å kjøpe meg 4870x2 på et punkt, men ingen hadde den kjøleren her i Norge så jeg lot være da. Var både inne på Netshop Amentio osv.

Vurderer den løsninga som kommer for 5870, dog er org. kjøleren veldig stille så eneste store poenget er for å kunne overklokke kortet mye, det har jeg enda ikke følt noe behov for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...