Gå til innhold

Eldre IE-versjoner angripes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som fast bruker av Firefox i MANGE år nå, så må jeg ærlig innrømme at jeg er svært skuffet over v3.x generelt, og ting ser ut til å bare gå i nedoverbakke sammenlignet med konkurrenter som Opera og Chrome?

 

Jeg har nå lekt meg litt med Chrome 4.x, Opera 10.10, IE8 og FireFox 3.6 BETA3 og det er ingen tvil om at både Opera og Chrome jevnt over bare simpelt er raskere? Alt fra det til å starte nettleseren, til javascript, til det å bare åpne nye nettsider går merkbart raskere i Windows7 64bit hos meg med både Chrome og Opera sammenlignet med Firefox? Til tross for at de to første nevnte blant annet ikke har noe adblock hos meg? Fremdeles åpnes nettsider merkbart tregere i Firefox? Selv med vår 25/25mbit linje?

 

Selv Internet Explorer 8.0 er tildeles på høyde med Firefox i visse tilfeller, men har jo et alt for grusomt dårlig UI til at det overhode kan aksepteres som noen god nettleser, Firefox har alltid vært genial på både hastighet og utvidelser, men for min del blir det bare mer og mer bruk av Chrome og mindre og mindre bruk av Firefox, rett og slett fordi Chrome føles raskere, starter opp raskere, bruker mindre systemressurser og krasjer sjeldnere? Dette til tross for enkelte geniale utvidelser til Firefox gjør at Chrome nå har tatt over som min faste nettleser.

 

 

Men tror og håper at Mozilla kommer sterkere tilbake med Firefox v4.x!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...