Gå til innhold

Silverlight 4 beta er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det silverlight , pc-en elle serveren som gjør at det buffrer hele tiden når en spiller av en video med silverliht.

 

spesielt sliter jeg med videoene hos NRK.

 

jeg har fått noen råd derfra , men de hjelper over hode ikke.

 

det virker nesten som om bufferen på død og liv skal tømmes helt før den laster inne mere av video.

Lenke til kommentar

Det er jeg forsåvidt helt enig i, dårlig at jeg ikke kan sette TV2 Sumo i fullskjerm på TV-en, samtidig som jeg kan foreta meg noe annet på PC-skjermen.

 

Håper egentlig fler og fler går over til HTML5, det vil være mest universalt og simplethen det enkleste og beste for alle parter, men det skjer vell aldri med produsenter som Adobe og Microsoft bak Flash og Silverlight :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg hater Flash. Det er helt forferdelig. Det at nyeste versjon ikke kommer i 64-bit utgave gjør meg nesten forbannet.

 

Synd at Moonlight ligger såpass langt bak Silverlight dog...

Idiotisk òg at ein må installere ein proprietær binærblobb for at Moonlight skal vere nyttig. Eg vil ikkje byte binærblobben Flash med ein annan blobb som er dytta inn i litt pen forpakning (moonlight).

 

Ser heller fram til at Gnash, som er 100 % fri programvare, blir like god/betre enn Adobe sin Flash-spelar.

 

Gnash støttar maskinvareaksellerasjon for nokre kodekar og skal vissnok utkonkurrere adobe i ressursbruk. Gnash støttar berre SWF opp til 9 for augneblikket, do.

Lenke til kommentar
Jeg hater Flash. Det er helt forferdelig. Det at nyeste versjon ikke kommer i 64-bit utgave gjør meg nesten forbannet.

 

Synd at Moonlight ligger såpass langt bak Silverlight dog...

 

Ja, flash og silverlight er som å velge mellom pest og kolera.

 

AtW

 

 

Litt OT, men strengt tatt er valget lett av pest og kolera(hvertfall her i Norge)! Så den sammenligningen fungerer nok ikke.

Lenke til kommentar
Jeg hater Flash. Det er helt forferdelig. Det at nyeste versjon ikke kommer i 64-bit utgave gjør meg nesten forbannet.

 

Synd at Moonlight ligger såpass langt bak Silverlight dog...

 

Ja, flash og silverlight er som å velge mellom pest og kolera.

 

AtW

 

 

Litt OT, men strengt tatt er valget lett av pest og kolera(hvertfall her i Norge)! Så den sammenligningen fungerer nok ikke.

 

Den fungerer fordi det er et velkjent uttrykk, som de fleste vet hva betyr. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j "måtte velge mellom pest og kolera: måtte velge mellom to onder"

 

AtW

Lenke til kommentar

Både silverlight og flash er langt mer enn bare videoavspillere. Silverlight har også noen fordeler fremfor flash (blant annet kan silverlight-programmet bli generert serverside) men fortsatt synes jeg ikke det burde være slik at en er nødt til å ha slike ting installert. De aller fleste sider bruker det kun til å spille av videoer, noe webbrowsere burde helt klart vært istand til på klientsiden.

 

Flash var originalt laget for å lage tegnefilmer. I dag brukes det nesten utelukkende til å vise reklame og videoer utenfor spesifikke sider som Newgrounds e.l.

 

Jeg håper det blir slik at når HTML 5 er lansert, så vil jeg slippe å installere flash og/eller silverlight, fordi etter min mening er begge to overflødig i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...