Gå til innhold

Neste Wii ikke bare Wii HD (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reggie er ikke sjefen over alle sjefer i Nintendo da, det er Satoru Iwata. Reggie er bare sjef i USA.

 

Shit, det har du jo selvsagt rett i! Har alltid hatt lyst til å bruke uttrykket "sjefen over alle sjefer" i en artikkel, og trakk litt for kjapt i avtrekkeren i denne omgang ;)

 

Når det er sagt så er det jo ganske stort å være sjef i USA også. Sjefen over alle sjefer unntatt én kanskje? :)

Lenke til kommentar

Bullshit av Reggie dette her. Har han kanskje prøvd Star Wars The Force Unleashed til Wii? Er jo helt tåpelig sammenliknet med XBox og PS3 versjonene. Til og med PC versjonen, som er en elendig port, er jo bedre. Grafikk, fysikk mm er faktisk avgjørende for underholdningsverdien. Og på samme måte som 1650*1050 gir en vesentlig fordel mot 1024*768 i CoD MW2 så gir HD kvalitet en fordel fremfår SD.

Kanskje ikke i spill ala Mario hvor underholdningsverdien ligger i å hoppe og drepe fiender som er store, fordi de er rett ved siden av deg. Men i spill som CoD der det å oppdage en fiende på andre siden av brettet, og med presisjon sikte seg inn for et headshot... Der holder det bare ikke.

 

Det er jo selvfølgelig ikke avgjørende for Mario spill, men hvor mye bedre hadde ikke Super Mario Galaxy vært med litt bedre oppløsning og litt bedre effekter? Trenger jo ikke være 'realistiske' effekter selv om man har kraftig maskinvare? Og kanskje da hadde flere utviklere kommet over til Nintendo, siden kravene er større enn hva lille nintendo tror de er.

Lenke til kommentar

Lav pris og størrelse på konsollen er tydeligvis høyt prioritert, men den nåværende utgaven burde absolutt klart å spille DVDer. Jeg er overbevist om at maskinkraften er god nok at en DVD-leser hadde kostet lommerusk i forhold til den CD-leseren som står i den nå. Videre tror jeg mange av spillene fint kunne kjørt med 720p HD oppløsning. Men vil de ikke så vil de ikke.

 

"Wii 2" tror jeg kommer til å by på mer enn bare 1080p/i spill som det står i artikkelen. Jeg tror vi vil få se en videreutvikling av kontroller-systemet, kanskje med webkamera som et element og mer interaktivitet. Jeg tror også at interaktivitet blir et nøkkelord i forbindelse med video. Mer konkret at de fjerner det optiske drevet for å få en ennå slankere og lekrere konsoll og at video må enten leies eller spilles av via nettet (eksempelvis youtube) eller at filmen leses fra minnepinne. Tjenester for utleie av video over nettet er kanskje ennå litt for umodent for Nintendo og store nok minnepinner for 1080p filmer er ennå for dyrt.

 

Merk dere at sjefen sier at han ikke kan annonsere noe i dag. Det er noe han kan si frem til dagen før annonseringen. De mest håpefulle kan selvsagt håpe på en annonsering i mårra, men jeg gjetter på at det kan drøye til høsten 2010 eller 2011 før det skjer. Selvfølgelig godt timet i forhold til julehandelen, prisen på 16-32 GB minnepinner og modenheten på tjenester for videoleie via nettet.

Lenke til kommentar

Wii kan spille av DVD plater, alle spill er jo i DVD. Tror grunnen til at den ikke kan det er for å slippe å betale DVD-lisens, og kanskje ikke markedsføre seg som en Media-spiller, men en spillkonsol.

 

Grafikken har ikke all verden å si, men det gjør ikke noe at den er pen heller. Jeg kjenner mange som har Wii som har enten 360 eller PS3 i tillegg. (men fåtall har både ps3 og 360). Mens de to andre konsollene har hatt priskutt etter priskutt, og nyere modeller, er Wii så si samme maskin som da den ble lansert, og prisen har ikke blitt kuttet noe særlig.

 

Håper Nintendo kan få til bra Online-gaming, og neste konsoll blir nok HD, og bedre online muligheter.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Er det noen nye rykter om når neste generasjon Wii kommer på markedet? 2011? 2012? Senere?

 

Syns jeg leste et sted at de ikke ville snakke om planenene før de får solgt enda 15 millioner nye Wii. Er jo best å ikke snakke om det, for å ikke minke salget. Hvis de nå kommer med planer om å lansere til 2011, så vil sikkert mange nøle med å kjøpe dagens Wii.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...