Gå til innhold

USB-problem i Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket selv dette problemet allerede første timen med Win7, men da var det med minnepenn. Prøvde å kopiere over backup av bildene mine TIL en minnepenn og etter 4-5 minutter stoppet overføringen med varsel om at den ikke fant pennen.

 

Har ikke tenkt noe mer på saken inntil denne nyheten, så skal nok teste den.

Lenke til kommentar
Microsoft har nå bekreftet problemet, og det skal dreie seg om et problem med PC-er som har Nvidia USB Enhanced Host Controller Interface (EHCI)-brikkesett, og PC-er med mer enn 4 GB RAM minne installert. Det er nå lagt ut en hotfiks som deaktiverer 64-bit adressering for den aktuelle problembrikken
Ergo må du ha Nvidia brikksett OG mer enn 4GB minne. Dette gjelder ikke andre med mer enn 4GB minne? Har nå hatt merkelig oppførsel på Logitech G15 på Win7 med mer enn 4GB minne men Intel brikkesett.
Lenke til kommentar
Microsoft har nå bekreftet problemet, og det skal dreie seg om et problem med PC-er som har Nvidia USB Enhanced Host Controller Interface (EHCI)-brikkesett, og PC-er med mer enn 4 GB RAM minne installert. Det er nå lagt ut en hotfiks som deaktiverer 64-bit adressering for den aktuelle problembrikken
Ergo må du ha Nvidia brikksett OG mer enn 4GB minne. Dette gjelder ikke andre med mer enn 4GB minne? Har nå hatt merkelig oppførsel på Logitech G15 på Win7 med mer enn 4GB minne men Intel brikkesett.

 

Hadde et rart problem jeg og med 6GB minne og harddisken min. Plutselig ville den ikke detekteres ordentlig... :s Intel-kontroller her og.

Lenke til kommentar
Har Intel kontrollere så alt funker supert her :)

Samme her.

Er bra kjedelig at saa alvorlige barnesykdommer ikke blir fanget opp f0r lansering. :<

Er glad at jeg slipper aa bruke nForce lenger. (Eller har jo nForce 5 HK med CPU og RAM liggende klar til ett eventuellt prosjekt naar tiden/penger byr seg.) XD

Lenke til kommentar

Hva skjedde med gode gamle nForce2? Alt siden den gang har jo bare blitt dårligere og dårligere fra nVIDIA sin side?

Nå holder verken kontrollere eller drivere mål lenger? Trist med manglende konkurranse på LGA1156 og LGA1366 sokkelen, men slipper jaggu mye tull og frustrerte folk ved å holde slikt skrap unna kundemassene.

 

Blir utrolig skeptisk til å kjøpe noe som helst som har med nVIDIA å gjøre nå, om det så er ION, Tegra eller skjermkort?

Blitt mye tull med skjermkortdriverne i det siste også, eneste som duger noe særlig er modifiserte Quadro drivere?

 

 

Begynner å halte etter AMD / ATI i skjermkortutviklingen også nå? Ting ser rett og slett ikke ut til å gå nVIDIA sin vei for tiden?

Nå kommer Intel på banen med integrert skjermkort i CPU, kan fort bety mye tapt terreng på mobile-GPU fronten også for nVIDIA?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Tja , Nvidia har jo hatt problemer med sammarbeidet sitt med Intel noe som har ført til en del ekstra vanskeligheter for dem.

 

Personlig så har jeg ungått Nforce brikkesett som fanden selv etter Nforce2 generasjonen, har desverre sett litt for mye trøbbel på den fronten til at jeg er helt komfortabel.

 

Nvidia har også slitt veldig med at de har måttet tilbakekalle veldig mange laptopper som hadde feil med grafikkbrikkene pga det elendige valget av bumper, det spekuleres også om Nvidia igjen gjordet et idiotisk valg når det gjaldt "coating" noe som fører muligens til at en del gpu'er dør en tidlig død.

 

Så inntjenningsmessig ser det ut som Nvidia står stille for tiden i forhold til det store markedssegmentet de har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...