Gå til innhold

Lei film på Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SD formatet så helt elendig ut på min HD TV, faktisk dårligere enn vanlige TV sendinger, men HD formatet var som forventet helt på høyde med det jeg ser av HD sendinger på TV. Ikke BluRay kvalitet, men absolutt mer enn bra nok for en god filmopplevelse.

 

Opplevde også at kvaliteten på filmen ble satt ned hvis det ble problemer med å streame trådløst, så kommer til å laste ned hvis jeg skal se film, da å trekke kabel gjennom stua er uaktuelt.

 

Vet ikke om jeg kommer til å benytte meg så veldig mye av tilbudet, men kjekt å ha denne muligheten :-)

Lenke til kommentar

Filmutleie og idioti.

 

Jeg ser filmer mer enn en gang. Leiefilm er ikke et alternativ for meg. En kan si det er positivt at bransjen har tatt et veldig lite skritt i retningen av digital film. Uten innblanding av analoge formater. Og da tenker jeg på funksjonen som krever at jeg i dag må fysisk oppbevare og putte inn blu-ray og dvd plater i en spiller for hver gang jeg skal se en film. Det er faktisk begrenset hvor mye plass man kan sette av til film i sin urbane 1-roms i storbyen, selv som filmentusiast. Jeg har i dag kjøpt flere hundre filmer. Potensialet for å tjene mye penger på meg er stort. Så hvorfor skal det ikke tilbys meg en nedlastbar film i et åpent format? Føler bransjen at mine behov allerede er dekket opp med alle filmene som florerer på diverse nedlastingssider og derfor ikke ser dette som et satsingsområde?

 

Problemet er at jeg som mange andre entusiaster ønsker å eie et eksemplar av filmen, ta den med over til en venn på en minnepinne. Eller kanskje låne den bort til en venn. Slik vi i Norge ihvertfall har gjort i flere tiår. Jeg syntes det er latterlig at bransjen skal satse på noe som har vært døende i mange år nå. Videosjappa på hjørnet har lagt ned sted etter sted, og med denne erfaringen så har godt betalte (kan kanskje feilaktig mistenkes for å være kyniske/redde/bevistløse også) mennesker konkludert at det skal være dette som er den fantastiske måten å tilby kundene sine film i fremtiden. Dette er en bransje som ikke ønsker å følge eller møte forbrukeren.

 

Jeg er sterkt kritisk til at filmbransjen nå insisterer på at de skal lære akkurat samme lekse som musikkbransjen måtte lære seg over de siste årene. For musikkbransjen startet det virkelig med portable mp3 spillere til en billig penge. Nå har de billige boksene som kan streame opp til hd film på tv-skjermen fra en pc dukket opp. Er man helt ute av stand til å ta lærdom fra andres feil?

 

Jeg vil kjøpe film digitalt! Kom med en skikkelig løsning!

Lenke til kommentar

Skjønner at folk har forskjellige behov, men at du ikke ser noe poeng i å eie et eksemplar av en film skjønner ihvertfall ikke jeg! Om du ønsker å begrense deg selv til utstyr som må/kan kjøre(s) alá spotify må du gjerne gjøre det. Det ønsker ikke jeg.

 

Jeg ønsker en film jeg kan se uten internettforbindelse, en film jeg kan ta med til en venn på en minnepinne, en film jeg kan se på iphonen min, en film jeg kan se på dataen, eller en film jeg kan streame til tv fra data.

 

En "fri" film du har betalt for som er i et format som kan brukes på alt av utstyr er det beste, og det er det ingen vei unna.

Lenke til kommentar

Folk klager nå på hva enn det skal være.. man kan da ikke få i pose og sekk. Men her har de iallefall tatt ett kjempeskritt i rett retning. Kommer til å bruke denne tjenesten mye, gjør meg ingenting at det koster 50 kr å leie en film, det er jo samme pris som å leie i videosjappa. Bare man slipper å gå ut, og slipper å få filmer som er oppskrapet og dårlig behandlet:)

 

Nei tar med glede i mot denne tjenesten. Og den vil nok forbedres med tiden :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg syntes det er en grei tjeneste jeg også! Selv om noen filmer er litt dyre, så er det omtrent samme pris som i en utleie sjappe, og om man bruker xboxen så slipper man jo også å gå ut av huset, og får filmen med en eneste gang.

Er litt lite utvalg akkuratt nå, men det kommer garantert til å komme flere filmer etter hvert, ettersom tiden går og flere filmer kommer på DVD.

De fleste som leier filmer leier de nyeste filmene, så det er sannsynlig at Microsoft kommer til å satse på å legge ut nye filmen, istedenfor å ha mange eldre filmer klare på release.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...