Gå til innhold

Test: Nokia 6720 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle kanskje ha gjort noe med terningkastene på T715 og 6720C også? Å likestille disse blir helt feil i mine øyne.

De er begge like kjedelig, gamle menyer, plastikk mm, men det fungerer godt, veldig godt!

 

Men 6720C har mye bedre kamera, og bedre musikkspiller. I tillegg får du GPS på kjøpet, som fungerer utmerket.

6720C har lading med micro usb, og 3,5 mm kontakt for headset. Nokia sin nettleser fungerer meget godt i forhold til SE T715, hvor du må bruke Opera for å kunne lese sider på en noenlunde anstendig måte.

 

Tilbake til mine øyne, så er nesten 6720 å oppfatte som ulv i fåreklær, hadde den hatt Wifi hadde den vært min erstatter for N82. T715 blir bare fåreklær uten ulv i sikte. Synd ikke testern ser dette!

 

Så enten må T715 ned til 3, eller så må denne opp til 5! Det første blir nok mest riktig.

 

Det er riktignok noen hundrelapper i mellom, men valget mitt er klart, 6720C. Jeg vet 6720C er en S60 mobil, det har vært i bruk å lenge at det snart må kunne betraktes som et enkelt og oversiktelig menysystem. Når det gjelder utseende får jeg nesten en følelse av å se en gammel gammel 6110 kameleon(første versjon 6110 uten fargedisplay og gps), egentlig ganske lekker!

 

Dette er ment som en veilledning for de som akkurat nå skal ha siste nytt av en enkel mobil.

 

PS, Garmin gps programvare med kart fra 2009 fungerer strøkent på denne også.

 

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Til samme pris får man jo E52, hvorfor velge denne?

 

E52 har bl.a bedre batteritid, er tynnere (9,9mm), har WiFi, Ovi Maps (m/ 3D visning), metalldeksel osv. (og ser rå ut i grå)

 

Det eneste denne slår E52 på er 5MP kamera mot 3.2MP på E52.

 

En annen direkte konkurrent er jo 6700Classic som har omtrent eksakt samme specs, men med S40 i stedet for S60. (og etter min mening også er penere å se på)

 

Begge disse koster omtrent det samme som 6720C. Jeg ser ikke helt hvordan Nokia kan forsvare å ha tre så like telefoner i samme segment.. til samme pris.. For meg faller 6720 mellom to stoler her:

 

Smartphone/featurephone -> E52

Enkel og grei business -> 6700 Classic

 

Eller tar jeg helt feil her?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...