Gå til innhold

Foto

Patos Basic, Denon AVR2700 og Toshiba Regza. Hjelp?

1 reply to this topic

#1 EdHolliC

EdHolliC

Bruker

• Medlemmer
  • 178 innlegg
  •   22. november 2007

Skrevet 16. november 2009 - 22:24

Jeg har nettopp kjøpt Patos Basic 110, 210c og 310. Altså et helt surround sett uten sub. Jeg har koblet disse enkelt rett fram (center til center, surround left/right etc..) og har lyd i alle høytallere.

Da jeg ikke hadde råd til ny forsterker tok jeg i bruk en gammel Denon AVR 2700 forsterker som har en defekt fjernkontroll. Jeg må koble phono til mini-jack for å få lyd for øyeblikket, men har coaxial-kabler samt phono kabler liggende.

TV: Toshiba Regza (M.nr.:42XV550P, som jeg ikke finner på Toshibas sider) som jeg skjønner hverken har egen coaxial eller optisk inngang.

Problemstilling nr.1: Når jeg kobler venstre/høyre med phono-kabel til venstre/høyre på TV kommer det ikke lyd via anlegget, men via TV. Jeg har prøvd coaxial i samme kobling (blir det digitalt?), men fortsatt uten lyd fra anlegg. Jeg har også prøvd å koble via TV/DBS og VCR/AUX kanalene men det funka heller ikke. Hva gjør jeg galt?

Problemstilling nr.2: Jeg har TV'en som "Headquarters", altså alle komponenter som spillkonsoller, dvd'er og cd-spiller er koblet til den, og jeg vil altså ha anlegget koblet slik at alt som gjøres via TV kommer med lyd ut i hjemmekinon. Om surround funksjonen skal fungere må det kobles digitalt? Og når jeg ikke har coaxial eller optisk blir det umulig?

Problemstilling nr.3: Uten fjernkontroll til Denon-forsterkeren, blir det lettere umulig og få i gang rett lyd? Må jeg konfigurere for at problem nr.1- og nr.2 skal kunne fungere?

Takker så veldig mye på forhånd, har brukt 3 dager på og mislyktes så langt :-(
  • 0
"Do not command what you cannot enforce."

#2 Howard

Howard

Bruker

• Medlemmer
  • 4 466 innlegg
  •   1. november 2000

Skrevet 17. november 2009 - 13:44

Hei, du bør absolutt la forsterkeren/receiveren være "headquarters" :)

Det er flere grunner til det. Blant annet tviler jeg sterkt på at TV-en din har utganger som lar deg sende surround-lyden til receiveren.
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere