Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er utrolig bra! Kanskje bare meg, men jeg synes spillet virker lite (i areal) ift hypen. Faktum er at man kjører fra sentrum til Sandy på ganske kort tid, og når du ser på kartet har du jo kjørt 2/3 av lengden på spillverdenen.

 

Vanskelig å si, men etter hva jeg husker føltes GTA-SA større, at det tok mer tid å kjøre den lengste veien helt rundt.

 

Har sett på litt "map comparison" på nett, men vet ikke helt om jeg kjøper de jeg så. Hvordan sammenlikner man egentlig noe slikt, man kan jo ikke bare ta printscreen av kartet og sette de ved siden av hverandre i photoshop, sånn uten videre... :p

 

San Andreas-kartet er en god del mindre. Kan ta "The Strip" i Las Venturas som et eksempel. Det tok jammen ikke lang tid å kjøre hele The Strip. Og tar man The Strip x 3,6 så dekker det hele GTA:SA-kartet fra nord til sør.

 

Jeg prøvde meg på en sammenligning av GTA:SA og GTA V ved å skalere ned bildet av GTA:SA-kartet slik at en typisk landevei med ett felt i hver retning fikk ca samme bredde som en tilsvarende vei i GTA V.

 

Resultatet ble ca det samme som brukeren "Stopper" i dette forumet kom frem til:

http://www.facepunch.com/showthread.php?t=1250426&page=328

 

http://i4.minus.com/iLo3l2OKelXRO.jpg

Lenke til kommentar

de fjernet bare hastigheten på bilene

Fjernet hastigheten?

 

Er uenig i alt du sier (men repekterer din mening fullt ut) bortsett fra siktet, det er altfor lite og utydelig selv når jeg spiller på 90 tommer..

Ikke bare er det for lite, men det smelter jo inn i omgivelsene i tillegg. I visse tilfeller er det 100% umulig å se, spesielt om man sikter på noe som er tilnærmet hvitt.

Autoaim er likevel ikke aktuelt, det dreper jo alt av skyteglede...aim - litt opp - headshot = tullball..

Kontrollere gir aldri like presis skyting som musiker gjør. That's just a fact.

 

Selv skrudde jeg på det større siktet, og skrudde på slik at jeg autoaimer ved et ekstra trykk på sikteknappen.

 

Da gikk det greit.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det er i options, under game og controller om jeg husker rett. Lite surring. Mer research.

 

Jeg ranet netopp en bank for noen millioner, men har ikke sett noe til pengene. Må jeg i en bank å ta de ut eller noe?

Pengene må vaskes og overføres. Kommer etterhvert.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ferdig med alle Lester oppdragene, som jeg sparte til slutt, og sitter nå med 1,5 milliard på hver karakter :D

 

1,5 mrd? Hvordan klarte du det? Haha

 

Har ihvertfall vært altfor lat med aksjekjøp før Assassinations, og har bare kjøpt aksjer med èn karakter (Frank). Er det sånn du tjente penger? Sparte de oppdragene til slutt også kjøpte aksjer med alle penga?

 

Når vi er inne på aksjekjøp, er det noen raskere måtë å kjøpe store kvantum eller må jeg trykke A hundre tusen ganger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...