Gå til innhold

Bedre enn forventet for HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på den nylige "våpenhvile-avtalen" mellom Intel og AMD så får neppe den effekt på regnskapene til HP før neste år.

 

Jeg tror forklaringene i artikkelen stemmer bra:

1. Da finanskrisen satte inn satt veldig mange innkjøp på vent. Dette akkumulerte et etterslep. Det er nå i ferd med å løsne og noe av det akkumulerte etterslepet på maskinvare i bedrifter og hjem er i ferd med å hentes inn. Økt kostnadsfokus gjør at det er billigproduktene som i hovesdsak tar unna for økningen. Atom, Celeron, Pentium DC, Sempron, Athlon II osv.

2. Det Kinesiske markedet drar mye av lasset. Det er mer kostnadsbevisste markeder enn i vesten. Det bidrar ytterligere til at økonomiproduktene heves.

Lenke til kommentar

"Ifølge HP kommer slutten av året til å lande omtrent 8 prosent lavere enn tilsvarende periode for et år siden."

 

Og jeg som trodde at slutten av året kom til å lande omtrent på den 31. desember, som vanlig. Så hva skriver dere egentlig om her?

 

 

"HPs regnskapsår følger ikke regnskapsåret"

 

Tenker vi bytter ut det siste ordet med "kalenderåret", så gir det litt mening... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg misliker byggekvaliteten på HP sin bærbare Pavilion-serie. Forstår rett og slett ikke hvordan de slipper unna med å ha såpass bråkete vifter. Maskinen(e) blir til de grader glovarme, og spyler ut varmluft på siden som en jetmotor. I tillegg er de som regel ganske feite, samt at plasten bøyer seg ved pressing. Dette er ankepunkter som gjør at jeg så og si aldri anbefaler HP Pavilion til noen, selv om de på papiret (spesifikasjoner) ser ut til å gi mye verdi for pengene.

Lenke til kommentar
"Ifølge HP kommer slutten av året til å lande omtrent 8 prosent lavere enn tilsvarende periode for et år siden."

 

Og jeg som trodde at slutten av året kom til å lande omtrent på den 31. desember, som vanlig. Så hva skriver dere egentlig om her?

 

 

"HPs regnskapsår følger ikke regnskapsåret"

 

Tenker vi bytter ut det siste ordet med "kalenderåret", så gir det litt mening... ;)

 

Er ikke uvanlig å kjøre interne løsninger for dette, iallfall ikke for såpass store selskaper som HP. Det heter på engelsk "Fiscal Year", og for HP startet 2010 allerede 1.november 2009 ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiscal_year

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...