Gå til innhold

Anmeldelse: Torchlight (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sitat fra FAQ'en;

Q: What is Torchlight?

 

A: Torchlight is an action role-playing-game for the PC made by the creators of Diablo, Fate, and the never-released Mythos among other games. Set in the mining town of Torchlight, players will adventure to uncover the mysteries of the Ember mines. It offers a fully featured character leveling system, randomized dungeons, hordes of monsters, and gobs of great loot.

Jeg har spilt Fate og dette virker å være en total rip-off, kun med et litt annet miljø.

 

Artig tid-trøyte i grunn, men en går relativt fort lei.

Lenke til kommentar

Annmelder feiler jo helt å nevne at spillet er utviklet av akkurat de samme folkene som lagde Diablo da (hadde du kikket på wikipedia artikkelen så hadde du funnet litt mer om bakgrunnen). At utvikler er tagget med "Ukjent" viser også denne glippen.

 

Dette er god gammel Diablo oppskrift laget av de som kan det best, og til og med musikken fra Matt Uelmen er med for å gi den rette feelingen.

 

Det eneste spillet mangler er en Battle.Net ekvivalent. Dvs muligheten for flerspiller med character data lagret på en server slik at man også kan drive trade for å få fatt i godsakene. Ellers er det hack-and-slash-action-rpg på sitt beste! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det eneste spillet mangler er en Battle.Net ekvivalent.

Jeg tror det har vært snakk om at de skal gi det ut som mmo også. Det hadde jo vært konge.

 

Annmelder feiler jo helt å nevne at spillet er utviklet av akkurat de samme folkene som lagde Diablo da (hadde du kikket på wikipedia artikkelen så hadde du funnet litt mer om bakgrunnen). At utvikler er tagget med "Ukjent" viser også denne glippen.

Synes det var litt smårart jeg også.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt at det er relevant hvem som har laget spillet, egentlig.

 

Seriøst? BioWare er konger på rollespill, så om de sier de skal lage et rollespill er det bare å begynne å glede seg. Om de derimot bestemmer seg for å lage et FPS er jeg skeptisk da de har fint lite erfaring med sånt. (Mass Effect teller ikke). På samme måte er det veldig mange Diablo-kloner, men de fleste er middels eller dårlige. At Torchlight er laget av de samme som lagde Diablo tyder på kvalitet hele veien, og etter å ha spilt det en god stund kan jeg bekrefte at det er en av de bedre Diablo-klonene jeg har spilt, spesielt med tanke på størrelsen (ca 400 mb!) ;)

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatning at mine forventninger ikke skal ha noe å si for hvordan jeg vurderer spillet, siden det lett kan bli surr hvis spillet ikke står i stil til forventningene. Å gå ut ifra at et spill blir bra eller dårlig avhengig av hvem som har laget det, synes jeg ikke har noen plass i en omtale. Når det er sagt trekker jeg fram at spillet ligner veldig på Diablo-serien, og det er både positivt og negativt. Hvis du liker Diablo er dette garantert et bra kjøp, som jeg håper går fram av teksten. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen som mener at du som anmelder skal ta hensyn til hvem som har laget det når du kritiserer spillet, det handler heller om at dette er relevant informasjon for de som ikke har spilt det, men vurderer å kjøpe det. Hvor mange filmanmeldere er det som lar være å nevne navnet på regissøren? Musikkanmeldere som mener det er irrelevant hvilket band som har spilt inn plata? Selvsagt skal ikke noe av dette påvirke endelig dom, men som sagt: For leserne er det relevant informasjon.

Lenke til kommentar

Og ikke minst et bra trade-brukergresesnitt. Diablo 2 ble etterhvert et spill man "grindet" loot og kjørte boss-runs for å bruke de i trade med andre spillere. Jeg håper virkelig Blizzard har skjønt at dette er en viktig del av spillet og jeg håper Torchlight MMO upgraden får noe slikt også. Mange folk gir seg når de har spilt gjennom det, men det er ingen tvil at "loot-jaget" er heroin for spillere som elsker denne genren. D2 sine trade games er en sub-optimal måte å gjøre dette på. Et skikkelig trade grensesnitt koster ingenting å utvikle og vil gjøre det fantastisk mye lettere å få fatt i bra loot uten å måtte spille i evigheter.

 

Angående kommentarene om at spillets skapere ikke betyr noe så er nå jeg under den oppfatning at Diablo og Diablo 2 må kalles noen av tidenes beste og mest populære spill og jeg syntes det er bare rett og rimelig å gi de som har laget det noe credit når de samme folkene står bak Torchlight. Jeg vil vel nesten kalle D2 et Cult-spill i den grad man skal gi det et tidløst stempel. Mange vil på denne infoen alene velge å kjøpe Torchlight, rett og slett fordi de "vet" at det er kvalitet. Og for de som liker den dystre musikken til Matt i Diablo 2 så er det jo viktig å vite at Torchlight har den samme feel'en... men dessverre alt for få låter. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...