Gå til innhold

Cisco får konkurranse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne sett de kjøpe Juniper ja, men er nok ikke det segmentet de går for. 3com er forholdsvis store på trådløs-opplegg i store lagherhaller etc og vlan(uten at jeg noen sinne har lekt med vlan på en 3com switch). Firewall/ruting-delen kunne nok hp gjort like bra uten oppkjøpet.

 

Vil tro det er hovedsaklig for access-point og wlan-switching + markedsandeler på switch-markedet de kjøper opp.. Ikke mange som kjører 3com i bedriftene i dag, men hos de som bygde ut nettverk og domene-oppsett med klienter etc på win 2000 tiden er det mange som fortsatt sitter med en gammel 3com switch og nekter å kjøpe ny før den kvelder.. Uansett er jeg fornøyd når jeg ser færre 3com og mer Procurve. :w00t:

Lenke til kommentar
3Com hadde jo en stor stjerne i både bedriftsmiljøer og privatmarkedet for ~10 år siden. Hvorfor ble de egentlig så akterutseilt?

Det er vel mer det at Cisco, som nå ligger på rundt 70% av bedriftsmarkedet med Nortel (nå Avaya) som nr2 med rundt 20%, har parkert alle de andre enn at 3Com har gjort det spesielt dårlig i forhold til resten av gjengen. Jeg tror grunnen til at Cisco kom så sterkt ut av det hele er at de var veldig tidlig ute med å bruke et generelt OS (Linux basert) til management og ruting av boksene. I store nettverk er administrasjon av boksene og pålitelighet det viktigste. Ytelse kommer kanskje på tredjeplass og med godt management kan du uansett løse ytelsesproblemer enklere. Cisco hadde også god timing i forhold til dot-com bobla sammenlignet med f.eks Juniper som kom en del år senere og dermed ikke rakk å bli særlig stor før den sprakk.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Brocade ville vært mer naturlig etter min mening. Ledende på SAN og svært sterke teknologisk på nettverk etter Foundry-oppkjøpet. Ville da kunne hengt skikkelig med i datasenteret spesielt med tanke på FCoE.

 

Kjøpet her virker ikke teknologisk motivert, men mer å få kloa i et marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...