Gå til innhold

Roccat prøver seg igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe annet som skiller Arvo fra den vanlige haugen med spilltastaturer er området mellom numpaden og det vanlige tastaturet er fjernet, hvilket blant annet innebærer at feltet med piltaster er borte. Disse er integrert i numpaden og aktiveres dersom man kjører tastaturet i spillmodus.

 

Insert, Home, Page up, page down, end og delete er også integrert i det numeriske tastaturet.

 

Til å være så kompakt så ser det ikke så verst ut. De har klart å bevare mye standard layout i forhold til størrelsen. Personlig foretrekker jeg fullt tastatur, men skulle jeg først hatt et så kompakt et ville jeg hatt noen forbedringer:

- Avstand mellom F4 og F5, samt F8 og F9.

- Volum-hjul og scrolle-hjul.

Lenke til kommentar

bedre bilde av layout:

http://www.roccat.org/img/thumbs/img_5369_5_796_400.jpg

 

ser ut som mode knappen oppe til høyre veksler piltastene på og av.

 

vet ikke om jeg liker løsningen, siden det finnes spill (men da helst eldre flysim) som bruker både pilene, 2x3 og numpad på en gang...

 

ah, her er ett bilde av hvordan mode knappen funker:

http://www.roccat.org/img/thumbs/img_5339_5_796_400.jpg

Lenke til kommentar

Dette så ut som et kjempefint tastatur. Hadde jeg ikke hatt et G15 jeg er fornøyd med hadde jeg nokk kjøpt et slik.

Det kan også være kjempefint for gamere som har liten plass på skrivebordet til mus+tastatur så de får mer rom å veive med musa på.

Jeg har selv fått litt liten plass til dette på det nye skrivebordet pga plate under skrivebordet som ruller ut og inn, men jeg gamer ikke så mye FPS spill lenger at jeg gidder å kjøpe et nytt tastatur for 3-5cm ekstra plass til musa.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er for lite utvalg i kompakte gamingtastatur som er trådløse, spesielt de som er veldig kompakte (dvs tildels udugelig for vanlig bruk), har faktisk ikke funnet et eneste ett.

 

AtW

Vil tro det er fordi det er et veldig lite marked for trådløse tastaturer for "gamere". Det er viktigere at det er påletelig i sammenheng med at det ikke trenger lading når du har bruk for det.

 

En ting som forøvrig hadde vært utrolig smart, hadde vært et vanlig tastatur som kunne brukes trådløst. Altså med batteri, men som ble ladet kun ved å sette i en kabel. Som du kunna la stå i mens du brukte det til normal gaming osv.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er for lite utvalg i kompakte gamingtastatur som er trådløse, spesielt de som er veldig kompakte (dvs tildels udugelig for vanlig bruk), har faktisk ikke funnet et eneste ett.

 

AtW

Vil tro det er fordi det er et veldig lite marked for trådløse tastaturer for "gamere". Det er viktigere at det er påletelig i sammenheng med at det ikke trenger lading når du har bruk for det.

 

En ting som forøvrig hadde vært utrolig smart, hadde vært et vanlig tastatur som kunne brukes trådløst. Altså med batteri, men som ble ladet kun ved å sette i en kabel. Som du kunna la stå i mens du brukte det til normal gaming osv.

 

Jeg tror ikke markedet er så lite personlig, men mulig jeg tar feil, det finnes tilfeller der trådløshet sine fordeler er viktigere enn ulempene (feks når jeg spiller i stua)

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er for lite utvalg i kompakte gamingtastatur som er trådløse, spesielt de som er veldig kompakte (dvs tildels udugelig for vanlig bruk), har faktisk ikke funnet et eneste ett.

 

AtW

Vil tro det er fordi det er et veldig lite marked for trådløse tastaturer for "gamere". Det er viktigere at det er påletelig i sammenheng med at det ikke trenger lading når du har bruk for det.

 

En ting som forøvrig hadde vært utrolig smart, hadde vært et vanlig tastatur som kunne brukes trådløst. Altså med batteri, men som ble ladet kun ved å sette i en kabel. Som du kunna la stå i mens du brukte det til normal gaming osv.

 

Jeg tror ikke markedet er så lite personlig, men mulig jeg tar feil, det finnes tilfeller der trådløshet sine fordeler er viktigere enn ulempene (feks når jeg spiller i stua)

 

AtW

 

Den gjennomsnittlige gamer sitter vel ikke i stuen og gamer heller da. De fleste som spiller i stuen spiller på en konsoll. Jeg må si meg enig i at jeg tror det er et veldig lite marked for trådløse gaming-tastatur

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Den gjennomsnittlige gamer sitter vel ikke i stuen og gamer heller da. De fleste som spiller i stuen spiller på en konsoll. Jeg må si meg enig i at jeg tror det er et veldig lite marked for trådløse gaming-tastatur

 

Mvh Håkon

 

Det var et eksempel fra mitt liv, andre har andre grunner. Forøvrig er det langt fra alle produkter som sikter seg inn på gjennomsnittsgameren, dette keyboarded appelerer neppe heller særlig mye til den gjennomsnittlige person som spiller.

 

AtW

Lenke til kommentar
En ting som forøvrig hadde vært utrolig smart, hadde vært et vanlig tastatur som kunne brukes trådløst. Altså med batteri, men som ble ladet kun ved å sette i en kabel. Som du kunna la stå i mens du brukte det til normal gaming osv.

 

skulle ikke være umulig, om en ser på konsoll-kontrollerne i dag.

 

med andre ord, putt i plass til AA-oppladbare, og gjør opp usb-kabelen til en avtagbar med B-plugg i tastatur-enden.

 

samme løsning kunne en brukt på mus også, teoretisk sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...