Gå til innhold

Selger filmer på minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette virker litt tynt, og det blir bare "feil" å ha en minnepenn med film på :ermm:

Haha, gøy å brife med filmsamlingen sin, en liten hylle full av usb-pinner ^^

Nei du, tror folket er for glad i DVD --> Blue-Ray at dette vil slå ann.

 

Enig. Fysiske medier har hovedsaklig tre fortrinn ift. nedlastbare, og det er kvalitet (Blue-ray, 1080p), tilleggsmateriale, og det faktum at man faktisk får et cover man kan sette i hylla. Her får man hverken HD, tillegg eller noe å sette på hylla, så da blir det lite poeng for min del.

Lenke til kommentar
Konseptet er bra, men gjennomføringen er dårlig.

 

Jeg gleder meg til jeg kan se DRM-frie 1080p filmer fra minnepinne uten en roterende støygenerator i stua, uansett hvor støydempet den er.

Støtter ikke WD-saken 1080p? I såfall så kan du det allerede. Du må bare kjøpe det på BD og rippe selv først. :p

Lenke til kommentar
Støtter ikke WD-saken 1080p? I såfall så kan du det allerede. Du må bare kjøpe det på BD og rippe selv først. :p

Joda, den støtter vel det. (Jeg har ikke WD HD TV-dingsen). Hvorfor kjøpe roterende platespiller for blåe lasere, et egnet program og bruke tid på å rippe hvis man kan få det samme via en minnepinne og spare seg arbeidet og maskinvaren? Det kunne vært gjort så enkelt og bra. Synd de satser på lavkvalitets DRM-infeksjoner.

Lenke til kommentar
Enig. Fysiske medier har hovedsaklig tre fortrinn ift. nedlastbare, og det er kvalitet (Blue-ray, 1080p), tilleggsmateriale, og det faktum at man faktisk får et cover man kan sette i hylla. Her får man hverken HD, tillegg eller noe å sette på hylla, så da blir det lite poeng for min del.

Det er ikke noe i veien for å ha høy kvalitet (1080p) og tilleggsmateriale på nedlastbart materiale. Det er heller ikke noe i veien for at du skal kunne ha et tomt cover i hylla i tillegg til filmen lagret i mediespilleren.

Lenke til kommentar

Som Simen1 sier er konseptet bra, faktisk jævlig bra!

 

Problemet er utførelsen. Det mest latterlige er den horribelt lave kvaliteten; 2GB, altså 10 år tilbake i tid. Selv lydsporet på BD-utgaven (og mest sannsynlig DD+-sporet på HD DVD-utgaven av 1ern også) er større enn hele filmen her. Legg til at den er unaturlig dyr, så har du en flopp (vil jeg tro).

 

Hvis dette kan føre til lavere priser er det noe jeg kunne kjøpt i fremtiden, så fremt jeg får et cover som kan settes i hylla :D

Lenke til kommentar
Det er ikke noe i veien for å ha høy kvalitet (1080p) og tilleggsmateriale på nedlastbart materiale. Det er heller ikke noe i veien for at du skal kunne ha et tomt cover i hylla i tillegg til filmen lagret i mediespilleren.

 

Nei, jeg er klar over at muligheten er der. Men enn så lenge blir ikke dette gjort, og derfor er ikke nedlastbart materiale et fullverdig alternativ til Blueray ennå - det var det jeg prøvde å få frem, selv om jeg nok kunne formulert meg bedre :whistle: Ellers må jeg si at den dagen hvor nedlastbart materiale faktisk blir distribuert på en lett tilgjengelig måte i samme kvalitet og med samme features som på plate, så skal jeg nok klare meg uten coveret på hylla ;) Jeg gidder dog ikke ha en skuff full av minnepenner/brikker.

 

Edit: Herregud så mye skrivefeil. Must...have...coffee...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Konseptet er bra, men gjennomføringen er dårlig.

 

Jeg gleder meg til jeg kan se DRM-frie 1080p filmer fra minnepinne uten en roterende støygenerator i stua, uansett hvor støydempet den er.

 

Hvor gode ører, eller bråkete spillere har du hatt?

 

 

 

Personlig så håper jeg de fortsette med ett eller annet optisk medie, og ikke minnepenn utgaver. For det første for oss som bruker dette mye, så vil slitasjen på kontaktpunketene i "avspiller" bli fort slitt. Husker gamle dager da man måtte slite livet av seg for å få liv i ett NES spill til Nintendo når kontaktpunktene var slitt. Dette slipper man med optisk medie.

 

Nedlasting er nok greit, men ikke noe for entusiasten.

Lenke til kommentar

Jeg hører normalt godt (faktisk 5dB bedre enn normalt på enkelte frekvenser på begge ører.) Spillerne mine har vært alt fra bråkete til så stillegående at det normalt ikke merkes. Men det er en audiofil følelse av at noe er galt når jeg har det roterende maskineriet i gang. En minnepinne ville fjernet den bekymringen totalt.

 

Nedlasting er jo det store nye som leverandører av TV-er, bluray-spillere, dekodere, harddiskopptakere osv. kappes om å inkludere i sine produkter for tida. Nedlasting er framtida, men det er selvsagt noen dårlige utførelser per i dag som hindrer framgangen. (lavere kvalitet, DRM-infeksjoner, begrensninger i hytt og pine, urimelige priser i forhold til produktet osv). Problemene vil forsvinne etter hvert som ulike leverandører kan levere bedre produkter og dermed øker markedsandel på bekostning av de som leverer dårligere produkter. Så må de sistnevnte forbedre produktene sine eller dø. Sånn vokser de gode nedlastingsproduktene frem over tid. Vi er ennå i en veldig tidlig fase, men det blir spennende å se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

Neh.

 

Jeg mener man burde fått 1080p i like god kvalitet som på en bluray (1080p x.264 mkv er normalt ikke sammenlignbart med bluray grunnet høyere komprimering.

 

For mannen i gata kan noe a'la dette MULIGENS bli et alternativ, men har man først mediacenter eller lignende så er vel dette et skritt tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...