Gå til innhold

Savner du Doom og Blood? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har laget slikt spill med moderne grafikk... Doom 3 heter det.

Skikkelig dårlig.

 

Doom3 er ikke dårlig fordi det ahr god grafikk, det er dårligere enn feks Doom2 pga mye døllere gameplay. Ellers så finnes det jo modifikasjoner av slike spill fra før, feks Doomsday-motoren, som får mange gamle klassikere opp på et halveis saklig nivå. Personlig har jeg vært litt skuffet over moderne "varianter" som liksom skal likne på doom osv (painkiller, serious sam o.l), det er ikke morro sende folk til et spesifikt område, og så pøse på med 10 000 fiender av samme type fra alle retninger. Det er ikke slik doom var.

 

Ellers skjønner jeg ikke helt utviklerenes logikk, de hadde kanskje hatt en case om spill kun besto av grafikk, at det bare var at det så annerledes ut som gjorde at spill var virkelighetsflukt, det er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med tanke på at Unreal Engine 3 nå er tilgjengelig for alle til ikke-kommersiell bruk, ser jeg absolutt ingen grunn til å ikke bruke den når de først er i gang og lager homage spill.

 

Ideen er god og det vekker gamle minner, men den burde vært pusset på mer grafisk når de først var i gang.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

Doom3 er ikke dårlig fordi det ahr god grafikk, det er dårligere enn feks Doom2 pga mye døllere gameplay. Ellers så finnes det jo modifikasjoner av slike spill fra før, feks Doomsday-motoren, som får mange gamle klassikere opp på et halveis saklig nivå. Personlig har jeg vært litt skuffet over moderne "varianter" som liksom skal likne på doom osv (painkiller, serious sam o.l), det er ikke morro sende folk til et spesifikt område, og så pøse på med 10 000 fiender av samme type fra alle retninger. Det er ikke slik doom var.

 

Ellers skjønner jeg ikke helt utviklerenes logikk, de hadde kanskje hatt en case om spill kun besto av grafikk, at det bare var at det så annerledes ut som gjorde at spill var virkelighetsflukt, det er det ikke.

 

 

AtW

Det er ikke dårlig fordi det har god grafikk nei... det var dårlig fordi spill-verdenen har beveget seg lengre enn som så. Så god grafikk er ikke nok for å heve slike spill.

Når noen spiller og liker gamle spille som Doom, Wolfenstein og slike, så er det nostalgi. Meg inkludert. Det er nok derfor disse her også lager med gammelmodig grafikk. Rett og slett for å vekke nostalgien.

 

La de ble født rundt 1990 eller senere spille Doom og spør om de vil foretrekke gamle Doom eller nyere spill. De vil sikkert foretrekke Doom 3 faktisk.

 

Når det gjelder å bli sendt til ett spesifikt område for så å bli bombardert med de samme type fiender fra alskens retninger... så var det nettopp slik Doom var.

 

Men det var vanvittig bra når det kom ut. Helt utrolig... Så når vi som vokste opp med disse gamle klassikerne spiller de igjen, så blir vi så nostalgisk av oss.

Lenke til kommentar

 

Doom3 er ikke dårlig fordi det ahr god grafikk, det er dårligere enn feks Doom2 pga mye døllere gameplay. Ellers så finnes det jo modifikasjoner av slike spill fra før, feks Doomsday-motoren, som får mange gamle klassikere opp på et halveis saklig nivå. Personlig har jeg vært litt skuffet over moderne "varianter" som liksom skal likne på doom osv (painkiller, serious sam o.l), det er ikke morro sende folk til et spesifikt område, og så pøse på med 10 000 fiender av samme type fra alle retninger. Det er ikke slik doom var.

 

Ellers skjønner jeg ikke helt utviklerenes logikk, de hadde kanskje hatt en case om spill kun besto av grafikk, at det bare var at det så annerledes ut som gjorde at spill var virkelighetsflukt, det er det ikke.

 

 

AtW

Det er ikke dårlig fordi det har god grafikk nei... det var dårlig fordi spill-verdenen har beveget seg lengre enn som så. Så god grafikk er ikke nok for å heve slike spill.

Når noen spiller og liker gamle spille som Doom, Wolfenstein og slike, så er det nostalgi. Meg inkludert. Det er nok derfor disse her også lager med gammelmodig grafikk. Rett og slett for å vekke nostalgien.

 

La de ble født rundt 1990 eller senere spille Doom og spør om de vil foretrekke gamle Doom eller nyere spill. De vil sikkert foretrekke Doom 3 faktisk.

 

Når det gjelder å bli sendt til ett spesifikt område for så å bli bombardert med de samme type fiender fra alskens retninger... så var det nettopp slik Doom var.

 

Men det var vanvittig bra når det kom ut. Helt utrolig... Så når vi som vokste opp med disse gamle klassikerne spiller de igjen, så blir vi så nostalgisk av oss.

 

Det var ikke slik doom var, svært mye av doom foregår i ganger og mindre rom, og det er ikke spesielt vanlig at det bare telporteres inn masse fiender randomly fra alle retninger. ja, det skjer, og ja det er store åpne områder i doom også, men i motsetning til eksemplene jeg nevner, så skjer det ikke hele tiden. Spillet er vesentlig mer variert. Det kan godt hende det er nostalgi som taler, eller bare at man er "opplært" på en annen måte som gamer, men jeg mener doom genuint er et bra spill også i dag, langt fra alle spill står seg like godt over tid (og jeg har prøvd mange eldre spill i nyere tid). Doom har dog noen rare nykker sett fra dagens øyne, blant annet at man kan løpe i ca 80 km/t (regnet det ut i forhold til størrelsen på vanlige objekter en gang), og dessuten er spillet jevnt over endel lettere enn dagens spill (utenom nightmare kanskje, men det bruker det jeg oppfatter som billige triks)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan er det ett bra spill i dag? Du kommer med en påstand, men ingenting som backer påstanden opp.

Hva gjør det bra i forhold til mange av de spillene som vi ikke anser som noe særlig?

Doom 3 f.eks.

 

Jeg påstår fortsatt at Doom 3 er Doom med bedre grafikk. Lukkede rom med monstre som kommer ut når du trigger det... monstre som kommer fra alle mulige hold når det er noe åpent terreng.

Lenke til kommentar
Hvordan er det ett bra spill i dag? Du kommer med en påstand, men ingenting som backer påstanden opp.

Hva gjør det bra i forhold til mange av de spillene som vi ikke anser som noe særlig?

Doom 3 f.eks.

 

Jeg påstår fortsatt at Doom 3 er Doom med bedre grafikk. Lukkede rom med monstre som kommer ut når du trigger det... monstre som kommer fra alle mulige hold når det er noe åpent terreng.

 

Doom3 er helt annerledes, det går sakte, har få fmen farligere fiender, store deler av spillet er i mørke, og det er fullt av "bø-effekter". Doom2 har en helt annen dynamikk, med mer flanking, kajppe manøvre, spilling av fiender opp imot hverandre osv. Det likner ikke det hele tatt sånn jeg ser det. Har du prøvd doom2 i nyere tid? Det akn egentlig virke som du husker litt feil angående hvordan spillet var.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...