Gå til innhold

Skikkelig eventyrfølelse i nytt Zelda (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Can't wait!

 

 

:new_woot:

 

Jeg vil helst se Twilight Princess type spill (grafikk messig), bare bedre, og ikke wind waker.

 

Jeg blir glad uansett hva det er, men det gir liksom mer følelse av Twilight grafikken.

 

Jeg vil gjerne ha en blanding. Realistisk og voksen Link, med realistiske karakterer, men de er gjengitt ved hjelp av cel-shading som kan skjule Wii-ens begrensninger rent visuelt. Noe ala det nyeste Prince of Persia, kanskje.

(Selv om Wii-en nok må lene seg enda mer på tegneseriestilen.)

 

Mad World er også et eksempel. Dette spillet ser svært bra ut, med ganske realistisk grafikk, selv om spillet er "håndtegnet".

 

Ellers er jeg mer opptatt av gameplayet og historien. Håper begge deler får et ordentlig ansiktsløft. Så lenge seriens sjel består ser jeg ingen grunn til at et mer filmatisk Zelda kan bli svært bra. Håper også at den oppbrukte formelen får en oppussing.

 

I essensen har jo Nintendo gitt ut det samme spillet ørten ganger nå. Og uansett hvor bra dette ene spillet er så skader det ikke med litt forandring.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg ræv lei av Wii. Jeg vil slappe av og spille, ikke vifte med armene. De burda hatt muligheten å bruke "bevegelse" eller ikke.

 

+1

 

Uansett spennende med nytt Zelda alltid, selv om jeg tviler på det blir noen revulosjon mot TP, mer da en fortsettelse av det samme.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det jeg håper er at de IKKE legger til noe særlig nytt i gameplay delen.

Hvorfor legge til noe nytt når det allerede er genial som det er :p

 

Det jeg ofte liker best når det kommer nye Zelda spill er først og fremst historiedelene og Våpnene og utstyret, hvordan de brukes og hva de er godt for.

 

Men jeg hadde ikke hatt noe imot hvis de på en eller annen måte klarte å legge inn noe co-op greier som ikke hadde virkning på historiedelen, i forhold til hvis du spillte singleplayer. Litt sånn som på Wind waker der man kunne koble til en gameboy advance og hjelpe til med småtterier, bare mer :p

 

Kanskje litt mer sånn som Fable 2 co-op bare ikke så trangt.

 

Hvis de holder samme grafikk standard som på Twilight Princess så skulle wii en klare det, siden TP var originalt laget for Game Cube som er svakere enn wii (hardware messig).

 

Game Cube disken har en lagringskapasitet på 1,5 GB mens wii (dvd) har 8GB (tror jeg)

Endret av offen
Lenke til kommentar
Personlig er jeg ræv lei av Wii. Jeg vil slappe av og spille, ikke vifte med armene. De burda hatt muligheten å bruke "bevegelse" eller ikke.

 

Så kjøpe X360 eller PS3? Det er ingen som tvinger deg til å spille Nintendo Wii, om du er lei av å vifte med armene. Om du vil spille Nintendo's spill får du bare finne deg i hvordan oppsett deres er.

 

Å ha muligheten til å bruke eller ei er jeg uenig i, det som gjør at Wii står ut fra de andre 2 er nettopp kontrollen. Det er den som gjør Wii til hva den er.

 

Ser i alle fall frem til det neste Zelda spillet, uansett hva de har gjort av endringer har Zelda spillene holdt en meget høy kvalitet og standard. Så har tro at det blir et bra spill.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres ganske opptimistisk ut at det skal bli skikkelig eventyrfølelse i det neste Zelda. Jeg har spillt en del Zelda-spill, og det er få spill som kan konkurere ordentlig med dem når det gjelder eventyrfølelse, eller spillfølelse generelt. Får bare håpe at det blir litt mer utfordrende enn en del av de andre.

 

Men som sagt, hvis han skal gi enda mer eventyrfølelse til Zelda, da er jeg spent.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt Zelda siden "Zelda" tiden da det var det mest episke spillet (er fortsatt)der ute. Snakker altså Nintendo 64 :)

Ocarina of Time og Majoras masks.

Veldig synn at de valgte og kun selge det via Nintendo de dumme japsene og det mener jeg de har tapt stort på for hvertfall jeg hadde stått i kø for og skaffe det først til f.eks PS3. Disse nintendo konsollene er bare helt på trynet...

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til Motionplus-støtten, jeg. Hvis sverdkampene er i nærheten av å være like morsomme som i Sports Resort, lover det nemlig inmari godt for fektinga (og dårlig for lampa på stuebordet som allerede har gått over ende mer enn en gang).

 

Med tanke på at Twilight Princess startet som et GC-spill, kan vi jo antagelig forvente en liten oppgradering i grafikken. Men mest av alt håper jeg på mange gode gåter, sjarmerende bifigurer og en tøff bosskamp med Ganon. :D

Lenke til kommentar
Personlig er jeg ræv lei av Wii. Jeg vil slappe av og spille, ikke vifte med armene. De burda hatt muligheten å bruke "bevegelse" eller ikke.

 

Så kjøpe X360 eller PS3? Det er ingen som tvinger deg til å spille Nintendo Wii, om du er lei av å vifte med armene. Om du vil spille Nintendo's spill får du bare finne deg i hvordan oppsett deres er.

 

Å ha muligheten til å bruke eller ei er jeg uenig i, det som gjør at Wii står ut fra de andre 2 er nettopp kontrollen. Det er den som gjør Wii til hva den er.

 

Ser i alle fall frem til det neste Zelda spillet, uansett hva de har gjort av endringer har Zelda spillene holdt en meget høy kvalitet og standard. Så har tro at det blir et bra spill.

 

Du er uenig i å gi spilleren valget selv når det gjelder kontroller? Det er dristende å spørre seg hvorfor.

 

Og er det ikke lov å komme med kritikk av at en kontrollmåte blir overbrukt uten å bli møt med "kjøp deg noe annet"? Alle systemer og spill har feil og ulemper, det er i overkant enkelt å bare be folk kjøpe seg noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du er uenig i å gi spilleren valget selv når det gjelder kontroller? Det er dristende å spørre seg hvorfor.

 

Og er det ikke lov å komme med kritikk av at en kontrollmåte blir overbrukt uten å bli møt med "kjøp deg noe annet"? Alle systemer og spill har feil og ulemper, det er i overkant enkelt å bare be folk kjøpe seg noe annet.

 

AtW

 

Fordi spillopplevelsen er hva spillskaperen har tenkt seg, det er hans visjoner som kommer frem, og de visjoner og ønsker blir endret ved at man har flere alternative måter å spille på.

 

Skulle man gå på en restaurant og kreve at biffen kommer med friterte poteter når kokkens opplegg baserer sammesetninge av smak på den olivenbaserte potetmosen retten egentlig kommer med?

 

Sier ikke at Wii er feilfri, men nå kommer den med den kontrollmåten. Eller skal man kreve av fremtidige konsoller at de kommer med X antall kontroll oppsett? Hvordan kan man da gi et helhetlig bilde av spillet i en omtale, flere omtaler basert på forskjellige kontroller?

Lenke til kommentar
Du er uenig i å gi spilleren valget selv når det gjelder kontroller? Det er dristende å spørre seg hvorfor.

 

Og er det ikke lov å komme med kritikk av at en kontrollmåte blir overbrukt uten å bli møt med "kjøp deg noe annet"? Alle systemer og spill har feil og ulemper, det er i overkant enkelt å bare be folk kjøpe seg noe annet.

 

AtW

 

Fordi spillopplevelsen er hva spillskaperen har tenkt seg, det er hans visjoner som kommer frem, og de visjoner og ønsker blir endret ved at man har flere alternative måter å spille på.

 

Skulle man gå på en restaurant og kreve at biffen kommer med friterte poteter når kokkens opplegg baserer sammesetninge av smak på den olivenbaserte potetmosen retten egentlig kommer med?

 

Sier ikke at Wii er feilfri, men nå kommer den med den kontrollmåten. Eller skal man kreve av fremtidige konsoller at de kommer med X antall kontroll oppsett? Hvordan kan man da gi et helhetlig bilde av spillet i en omtale, flere omtaler basert på forskjellige kontroller?

 

Så da kommer spørsmålet, hvorfor er det viktigere for meg som spiller hva en eller annen spillskaper tenker i hodet enn hva som fungerer best for meg? Hva med å folk selv bestemme hva som funker best for de? Om folk like friterte proteter, hvorfor skal en kokk få lov til å overstyre det? Det er kunden som betaler for et godt måltid/godt spill.

 

Utrolig nok klarer man å gi omtaler av PC-spill, enda mange av de kan styres både med mus, tastatur, joystick, joypad og sågar ratt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hva som passer best for deg, men hva som passer best for deres visjon. Om du ikke liker det er det heller ingen som tvinger deg til å gjøre det. Vil du sette deg ned å se en film du ikke liker? Kanskje man skulle tvinge regisørene til å lage filmer som passer for alle. Men hvordan skal man da gjøre det?

 

Spill er en interaktive media og hvordan spillet oppleves endres av kontrolltypen man bruker. Derfor synes jeg ikke det gjør noe at de holder seg til en kontroll, og gir oss sine visjoner gjennom dette. Er man ikke fornøyd med det får man bare finne seg en annen konsoll å spille på, man har i alle fall valget.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om hva som passer best for deg, men hva som passer best for deres visjon. Om du ikke liker det er det heller ingen som tvinger deg til å gjøre det. Vil du sette deg ned å se en film du ikke liker? Kanskje man skulle tvinge regisørene til å lage filmer som passer for alle. Men hvordan skal man da gjøre det?

 

Spill er en interaktive media og hvordan spillet oppleves endres av kontrolltypen man bruker. Derfor synes jeg ikke det gjør noe at de holder seg til en kontroll, og gir oss sine visjoner gjennom dette. Er man ikke fornøyd med det får man bare finne seg en annen konsoll å spille på, man har i alle fall valget.

 

Jeg har ikke sagt noe som helst om at jeg blir tvunget til noe som helst. Hva er vitsen med å komme med det "argumentet" hver gang noen mener noe kunne vært bedre i et spill? Det er irrelevant.

 

Spillprodusenter burde legge opp til å lage det produktet som passer deres kunder best. Å begrense folks kontrollmuligheter for å ivareta en "visjon", er like dumt som å begrense folks muligheter til å drive romkorreksjon, eller endre på fargeinnstillingene på TVen sin (om det hadde vært mulig) fordi det strider mot en "visjon". Produsenter av kultur burde innse at folk på personlig basis ofte vet bedre hva de liker, enn en eller person sin visjon, som tvinger alle til å gjøre det likt, makter å treffe.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...