Gå til innhold

Windows 7 SP1 beta snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RTM versjonen var ferdig i slutten av juli. Så det blir ca 6 måneder etter RTM versjonen da.

 

Edit: Den endelige SP1 versjonen kommer på sensommeren 2010 ja, så da blir det ca 12 måneder etter RTM utgaven....jeg burde kanskje lese litt bedre, sammen med noen andre også her :whistle:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

En service pakke skader aldri. Regner med ar det det altid er rom for forbedringer. Men dette opperativsystememt er ut i fra hva jeg kan bedømme det beste Microsoft noensinne har kommet med.

Så det blir vel kunn finpussing av "det ultimate produkt".

 

Vista som forøvrig fungerte bra på min og sikkert for mange andre brukere av Hardware forumet,med rimelig grei maskinvare.

Føles plutselig "gammeldags og utdatert".

Lenke til kommentar

Pleier (ja) - men det er ingen regel.

Er en funksjon dritdårlig som f.eks wireless var i XP SP0/SP1 tvinger det frem seg en feature endring (SP2).

 

Ta Windows Server 2003 som eksempel

SP2 for Windows Server 2003 er kun samling av alle utgitte Hotfixer/WU sålangt jeg har sett.

 

Jeg jobber med masse produkter fra andre software leverandører og definisjonen ServicePack der er feilrettinger. Noen ganger kombineres features som du sier(featurepack) med SP og man kaller det fremdeles en ServicePack med note! om feature endringer. Men årsaken til dette er at det på et eller annet vis har tvunget seg frem.

 

 

 

Edit:

Det jeg "prøver å si" er at man ikke skal forvente en hel del funksjonsendringer i ServicePack 1 for Windows 7.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Den einaste grunnen til at SP1 er så kjapt ferdig er at fleie av Microsoft kundane nekter å oppdatere før SP1 er lansert. Då er Windows 7 liksom stabilt.

 

Nei Windows 7 er stabilt nå, det er jo Vista Super Service Pack 1

Dette er vel frukten M$ maa h0ste inn naa etter at de tre siste desktop OS-ene deres har vaert tilnaermet ubrukelige ved lansering? Personlig opplevde jeg Win7 RC som mer stabil enn baade XP SP1 og Vista SP1. Saa at SP1 maa vaere paa plass er ikke mer enn en slags moderne myte. Ett par tilfeller gj0r ikke at dette er en universell lov. :tease:

Lenke til kommentar
Den einaste grunnen til at SP1 er så kjapt ferdig er at fleie av Microsoft kundane nekter å oppdatere før SP1 er lansert. Då er Windows 7 liksom stabilt.

 

Nei Windows 7 er stabilt nå, det er jo Vista Super Service Pack 1

Dette er vel frukten M$ maa h0ste inn naa etter at de tre siste desktop OS-ene deres har vaert tilnaermet ubrukelige ved lansering? Personlig opplevde jeg Win7 RC som mer stabil enn baade XP SP1 og Vista SP1. Saa at SP1 maa vaere paa plass er ikke mer enn en slags moderne myte. Ett par tilfeller gj0r ikke at dette er en universell lov. :tease:

 

ÆØÅ er oppfunnet vet du........

Lenke til kommentar
Pleier (ja) - men det er ingen regel.

Er en funksjon dritdårlig som f.eks wireless var i XP SP0/SP1 tvinger det frem seg en feature endring (SP2).

 

Ta Windows Server 2003 som eksempel

SP2 for Windows Server 2003 er kun samling av alle utgitte Hotfixer/WU sålangt jeg har sett.

 

Jeg jobber med masse produkter fra andre software leverandører og definisjonen ServicePack der er feilrettinger. Noen ganger kombineres features som du sier(featurepack) med SP og man kaller det fremdeles en ServicePack med note! om feature endringer. Men årsaken til dette er at det på et eller annet vis har tvunget seg frem.

 

 

 

Edit:

Det jeg "prøver å si" er at man ikke skal forvente en hel del funksjonsendringer i ServicePack 1 for Windows 7.

Jeg er fullstendig klar over dette, samt hva en FeaturePack(FP) er. Og skal vi kaste ut en del uttrykk glemmer du SRP, WHF, MHF, CPU etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Prøver bare å si "forsiktig" til lesere her at man ikke kan forvente seg endrede funksjoner når en ServicePack kommer.

 

 

Fra WikiPedia , definisjon av ServicePack

A service pack (or SP) is a general term for software used for a large amount of updates of software simultaneously released as an installer.

Service packs are usually issued when a large amount of updates is released.

Installing a service pack is easier and cheaper than installing the individual updates.

Also, errors occur less frequently.

 

Det at det slippes en ServicePack 1 til Windows 7 trenger kun å bety at det er "rollup" av hotfixer og anbefalte oppdateringer i en installer pakke.

Hverken mer eller mindre.

Det kan også være at det inneholder funksjons endringer/forbedringer (merk "kan") .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...